Ja Komatsu, de warmte is echt extreem deze zomer. Nog niet eens de hoogte van de temperatuur, want het is wel eens vaker 41 graden. Het is vooral de lange tijd achter elkaar wat het zo extreem maakt. Hier nu al zeker 4 weken constant boven de 36, 37 graden gemiddeld. De natuur krijgt haast geen kans om te herstellen na een lange hete dag. Ik besproei mijn dames nu elke dag en zet ze in de ochtend een half uurtje op een schotel met water.s middags gaan ze in de schaduw Volgens de tentiometer zitten ze dan op 50% qua vocht op de bodem.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Buitenkweek Espana
Collapse
X
-
nieuwe oogst 3.jpg
Ze heeft nog duidelijk niet haar ritme te pakken, maar dat geeft niet het blijft een compacte plant.
- Likes 1
Comment
-
komatsu300 Ziet er toch al een stuk beter uit dan de 1e foto.
Wat betreft het meten nu in deze extreme tijd, helemaal eens.
Hier nu ook zo hoor. 2 dames staan volgens mijn meter op ongeveer 40 %,en de andere 2 dames zijn helemaal droog.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik wel eens vaker een droge dame ben tegen gekomen, maar dat is een heel ander verhaal.Dus, geef nu water naar wat de tensio meter aan geeft. Staan er nu ook een stuk beter voor...
Comment
-
@ Q
Waterslang heb ik. Maar veel te koud voor de arme wortels.
@komatsu
Waterbron heb ik ook maar daar zit teveel ijzer in.
Dus mijn 220 liter regenton regelmatig aan het vullen met de waterslang. Aangezien er niets geen regen valt. Na een dag mooi op temperatuur en dan dus per 10 liter gieter naar de planten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stratus View PostIk heb ook een waterput, maar het water is brak. Dus deels zout en niet te gebruiken. Gelukkig heb ik ook een Aldi om de hoek en haal daar 8 liter flessen bronwater voor rond een euro.
- Likes 2
Comment
-
Dames beginnen wat voller in het blad te komen. Drink probleem is ook onder controle dankzij metertje. Hoe eenvoudig kan het soms zijn.20190804_115055.jpg
Comment
-
Ziet er er al wat beter uit en de nieuwkomers fris groen en volgens mij al 7 vingers, dat is een teken dat het de goede kant opgaat.
Zou nog even niet gaan voeden ...het blad is groen zat. Het ritme volgen een plantenspuit met fris water voor in de namiddag en aanschouwen maar!
Succes.
- Likes 1
Comment
Comment