Goed bezig ! Morgen krijg ik mijn lv meter binnen ben benieuwd..
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Binnen en buiten de kas medicinale wiet kweken
Collapse
X
-
Na heel de nacht te hebben aan gestaan is het wel lekker warm maar heel klef nog in de kas, LV had ik lager verwacht maar de ramen zijn niet aangeslagen door de dauw in de nacht en de ochtend. Heb wel weer wat rot gespot en die ga ik er straks uit knippen. Nu mag het deurtje weer even dicht blijven.
filedata/fetch?id=1553435&d=1602235542&type=thumbYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
- Likes 1
Comment
-
Het zal denk ik wel vochtig blijven in een kas, niet om negatief of ontmoedigend te zijn ofzo maar gewoon wat ik veronderstel, ik kan daar natuurlijk flink naast zitten. Het is vochtig weer de afgelopen weken dus de luchtvochtigheid in de buitenlucht is sowieso hoog. Daarbij zal er altijd een boel vocht uit de grond omhoog trekken en zullen de planten ook een boel vocht blijven afgeven, helemaal nu ze vol in bloei staan. Een kas zal daarmee altijd broeien ben ik bang. Maar ben wel heel nieuwsgierig wat je kunt bereiken met een deftige ontvochtiger.
Als je het rond de 70/65 kan krijgen scheelt dat natuurlijk al een slok op een borrel. En het is zeker mooi werk om er zo wat mee te spelen, daarnaast erg leuk om te volgen en een heel leuk experiment. Ben benieuwd wat je straks voor waardes gaat bereiken, dat het nu 80% is en je geen dauwvorming meer hebt dat scheelt al een boel. Dan hoeven ze niet op te drogen in lucht die al niets meer opneemt qua vocht maar kunnen ze constant vocht af blijven geven.
Je planten staan er in ieder geval erg mooi bij
Een erg mooi verslag dit, 1tje die ik met veel plezier en interesse volg hier kan wat geleerd worden!
- Likes 3
Comment
-
Dat is dweilen met de kraan open de lv van buiten krijg je niet lager. Als je er van af wil dan kan je ze beter in 11 L pot en dan in de nacht binnen zetten en overdag buiten het mooist is onder een afdakje vanwege de regen zo doe ik het en heb nog geen toprot
-
Dat is misschien waar maar de luchtvochtigheid kan buiten ook snel weer dalen. Het is op regenachtige dagen natuurlijk snel 100% maar met 2 dagen zon en als alles opdroogt gaat het al gauw naar de 50/40.
Dus met een kas zou je die waardes kunnen halen van de buitenlucht, al veronderstel ik dat een kas er altijd wat boven zal flucturen vanwege de broeiwerking.
Maar als je dauwvorming kunt voorkomen lijkt het me al een mooie overwinning. Zolang er continu verdamping plaats kan vinden zal schimmel/rot minder snel een kans krijgen.
-
Wat ik ook zie bij sommige kaskwekers in het vroege voorjaar, die exotische planten kweken is: een aardewerk schaal met daaroverheen een aardewerk bloempot, en hieronder enkele waxinelichtjes. Door de waxinelichtjes warmt de pot op en geeft deze warmte af. Op deze manier houden ze de kas warmer in de nachten van het vroege voorjaar, zodat de jonge gewassen minder te verduren krijgen.
Op zich een mooie en goedkope toepassing, weet niet wat dit zou doen qua vocht maar warme lucht betekend toch vaak meer vochtopname, wellicht kende je deze techniek al maar misschien ook niet, ik vond het de moeite waard om eens te opperen.
- Likes 1
Comment
-
You do not have permission to view this gallery.
- Likes 2
Comment
-
Overdag met zonnetje zeker een raampje open en de deur dan daalt de vochtigheid drastisch
Savonds rond 8 neemt vochtigheid weer toe dan ontvochtiger aan en deuren dicht en smorgens als het niet regent weer rond 10 uur uit en raampjes open.
Mooi zou zijn als je je bak grond ook nog afdekt met vuilnis zakken of zo zodat uit de grond ook geen vocht meer komt .
succes
-
Valt me eigenlijk niet tegen hoe die trichomen er uit zien, voornamelijk helder maar ook halve en mistige bolletjes
filedata/fetch?id=1553491&d=1602247323&type=thumb filedata/fetch?id=1553488&d=1602247320&type=thumb filedata/fetch?id=1553489&d=1602247321&type=thumb filedata/fetch?id=1553490&d=1602247322&type=thumbYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 4 photos.Last edited by Greyvol; 9 October 2020, 14:43. Reden: De stukjes die over zijn gebleven van de toprot, stuk of vijf kleine topjes
- Likes 1
Comment
-
Dat is nog eens een suikerblaadje..
Het gaat gewoon weer op het droogrek, we zullen zien wat het doet
filedata/fetch?id=1553525&d=1602248173&type=thumb
You do not have permission to view this gallery.
- Likes 4
Comment
-
In de buitentuin
filedata/fetch?id=1553789&d=1602333123&type=thumb filedata/fetch?id=1553792&d=1602333123&type=thumb filedata/fetch?id=1553790&d=1602333123&type=thumb filedata/fetch?id=1553791&d=1602333123&type=thumb filedata/fetch?id=1553793&d=1602333123&type=thumb filedata/fetch?id=1553794&d=1602333123&type=thumbYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 6 photos.
- Likes 3
Comment
-
Ongeveer 41 gram JDC (Drie planten)
En het verse stukje Lucky queen uit de buitentuin waar wat rot en meeldauw zat.
JDC al geprobeerd te dampen, maar in het teststukje zaten 11 zaadjes, niet normaal zoveel voor zo’n klein stukje. Was ook smerig van smaak. Duidelijk dat de plant de voorkeur heeft voor zaadjes mAken ipv trichoompjes..
filedata/fetch?id=1553997&d=1602391523&type=thumbYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.Last edited by Greyvol; 11 October 2020, 06:50. Reden: Even langs buitentuin, stukje knippen, beetje in potjes doen en grey was helemaal bekaf en vroeg naar bed, voel me een oude vent
- Likes 4
Comment
-
Meschien weet je het al. Als je wiet beter wil laten smaken moet je het nog even curen.
Deze site legt het heel mooi uit
www.growweedeasy.com als je curen er bij zet dan hoef je er veder niet naar te zoeken
-
Comment
-
Netjes, bij mij blijft het 99 de airco trekt het niet en de ramen zijn zeiknat. De planten zijn zelf droog en heb de airco op blazen gezet zonder ontvochtiger of iets. Alles open was zo slecht niet en een beetje balen dat ik nu het heb opgesloten en kan gaan broeien. Voordeel is dat de planten zelf niet nat zijn, maar het is geen optimale toestand. Zodra het zonnetje erop komt gaat het goed
-
-
Volgens de handleiding moet die slang dus niet aangesloten zijn, heb wel een slangetje voor water naar buiten maar daar komt niet of nauwelijks water uit wat ik kan zien. Is ook moeilijk te zien met de regen enzo, maar heb ook de verwarming per ongeluk aangezet en toen kwam er wel water uit. Ben dus flink aan het klooien geweest, alleen een fan geeft na mijn gevoel het beste resultaat. Gaat ook lekker hard en op en neer! Met ducttape wat dichtgeplakt hier en daar.
Maar niks is beter als een zonnetje erop natuurlijk. Heb al een stuk stucloper liggen om de bodem af te dekken. Ik ben erg benieuwd naar die ontvochtiger. Was ook een kutklus om die zware airco tussen de planten te manoeuvreren
filedata/fetch?id=1554049&d=1602411327&type=thumb filedata/fetch?id=1554050&d=1602411327&type=thumbYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 2 photos.
- Likes 1
Comment
-
Ontvochtiger is binnen, eerst een uurtje laten acclimatiseren en dan mag ie aan. Stuk lichter als de airco en mooi compact apparaat. Aarde afgedekt en wat meeldauw en toprot weggeknipt en de knipresten een H2O2 badje gegeven.
filedata/fetch?id=1554530&d=1602511298&type=thumbYou do not have permission to view this gallery.
- Likes 2
Comment
-
Ghehehe waterpas ist ie Nie nee,
image_381257.jpg
even knock out gelegen, mijn hond heeft me een paar keer in de nacht wakker gepiept omdat ze moest plassen. En dat al een paar dagen en dan ook meteen bij de kas kijken of er niks is geript. Bietje brak ben ik wel. Ben er ook een beetje bang voor Rippers en slaap wellicht ook slecht erdoor. De hond voelt dat gewoon aan en maakt kabaal in de nacht. Begin het nu wel spannend te vinden en overdag dutje en dan snachts laat de hond wandelen om het voor te zijn, maar maakt niet uit.
image_381258.jpg
de ontvochtiger doet het goed, staat wel altijd aan. Zojuist even uitgezet maar dan stijgt de LV vlot en daalt de temp. Hangt nu op 70 bij 15,5 graad onder het bladerdek en op de ontvochtiger geeft ie 62 aan. Heb net een extra meter erin gezet op de ontvochtiger. Mooi apparaat is het, enige jammer is dat de fan niet op en neer beweegt.
Ramen zijn droog, ruikt beter in de kas, niet die vuile natte was geur maar lekkere wiet geur. Die typische Santa geur en ik weet meteen waarom ik zo’n fan van ben en waarom ik zelf mijn eigen medicijn kweek.
Beetje meeldauw weggeknipt bij wat klein spul en dicht tegen het raam zat. Zat te twijfelen om alle popcorn eraf te halen, maar niet gedaan. Tensiometer gaf over de 200 aan, keertje dop eraf en resetten en staan nu op 55 grrrrr, toch maar geen water gegeven. Gisteren hebben ze na een paar dagen niks vier liter water gehad en de andere bak 2 liter. Ze verbruiken niet veel dus.. En dat vier liter nou veel is op de bak?
Ben nu ook alleen nog maar het eigen spul aan het verdampen, in de pot ruikt het niet zo lekkker maar na het grinden komt er goed wat lekkere geur los. Sneller uitgewerkt en minder potent dan wat ik gewent ben, wellicht moet het nog meer curen.Last edited by Greyvol; 14 October 2020, 12:04.
- Likes 1
Comment
-
Net als het baasje
We zitten wel te denken aan een honden Luik, maar als er dan een egel snachts langs wandelt in de tuin is het net een veldslag. Is al een paar keer gebeurt, mega kuil met een klein egeltje erin, die na een kwartier weg loopt. Hond helemaal bekaf en baasje boos dat de bank en alles onder de aarde zit. Duss
-
Heb je geen boer in de buurt met zo'n valse erfhond!?
-
Fijn he Greyvol zo'n ontvochtiger, heb de mijne nu in mijn drooghok staan, ingesteld op 55% en temp van rond de 20 graden, die van mij heeft wel een zwenkstand, ook pas aangeschaft via facebook, een Zibro is nu voortaan Qlima voor 50 euries en werkt perfect.
Comment