Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian Dew.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Frisian Dew.

Korting op 420shop
    hennepplantje.jpgG

Hoi allemaal!, Ik heb nu twee frisian dews naast elkaar staan met anderhalve meter tussenruimte, wateigenlijk te weinig is, maar goed, een menswil ook wat ruimte voor andere gewassen, en barbequemet vrienden. 1 is flink aan et bloeien, de ander blijft achter, geen idee waar het door komt. Als iemand een idee heeft waar het aan ligt, dan houd ik mij aanbevolen! ik houd het er maar op dat zaadjes geen klonen zijn. Vergelijkbaar met broertjes en zusjes die niet uit 1 ei komen. De 1krijgt smogens iets meer zon, de ander in de middag, maar het gaat om een kwartiertje aan beide kanten. Ik lees overal over speciale voeding voor het afbloeien, fosfor en kalium, as zou dit moeten doen, maar ik heb de barbeue nog niet aangehad. Ook vraag ikme af of dit veel uitmaakt bij planten die in de volle grond staan, Met wortels die vrijelijk alle kanten op groeien heeft de plant veel meer kans om alleste vinden wat die nodig heeft, terwijlop kuip een nutrient op een bepaald moment op kan zijn.is mijn gedachte. Op het ogenblik is het gewoon afwachten wat het weer gaat doen, en dat ziet er redelijk uit komende dagen wat regen, vervolgens vrijwel droog en gedeeltelijk bewolkt met redelijke temperaturen. Op de foto's hieronder kun je het verschil zien tussen twee Frisian deplanten uit hetzelfde doosje. Dat wordt dus duimen voor zon in Oktober.

FD groot 13 sep.jpg

Attached Files
    Last edited by Silas; 13 September 2021, 16:12.

De vraag stellen is hem beantwoorden!

'ik houd het er maar op dat zaadjes geen klonen zijn. Vergelijkbaar met broertjes en zusjes die niet uit 1 ei komen.' <---- lijkt me de meest logische verklaring.

Bloeivoeding geven is wel aan te raden ja, een fles kost het meeste niet.
    Mijn Fototopic 2.0

It's better to have a gun and not need it than to need a gun and not have it.

Comment

Mooie planten, zien er goed uit.
      Lets not criticize but legalize

Comment

• Cannone
        Cannone commented
        Editing a comment
        Hoi, ik zag in een andere draad dat je ook Frisian Dew had staan, ben benieuwd hoe ver die zijn,
        Last edited by Cannone; 16 September 2021, 17:48.

Ik zie dat de buren ook een geweldig uitzicht hebben. En ik maar stressen dat niemand mijn kleine plantje in pot zal zien . Ziet er goed uit hoor!

Comment

tuin mirjam.jpg

Comment

• Monthoom
          Monthoom commented
          Editing a comment
          Het is wel een enorme plant geworden. Hoe lang denk je dat ze nog moet staan? Ik heb een haze autoflower staan. Ze zou nog wel een week of 3 moeten maar het lijkt erop dat ze al aan het afvloeien is door het slechte weer.

• Cannone
          Cannone commented
          Editing a comment
          Hallo Monthoom, tja, hoelang Sietske en Tsjitske nog moeten staan weet ik niet, heb het net als growquestion in Growdiaries.com geplaatst, Sietske loopt wel een flink eind voor overigens. Ik zag dat je slecht weer had, ik heb hier in amsterdam eigenlijk heel aardig weer gehad zeker vandaag, ookzijn er voorlopig hogedrukgebieden in de buurt, dus echt depressieweer wordt voorlopig niet verwacht.
          Last edited by Cannone; 16 September 2021, 17:51.

ik ga dit zeker volgen! mijn buren hoor ik al janken zodra ik jointje in me tuin opsteek laat staan zodra ze een plant zouden ruiken. dan staat de volgende dag de Playmobil politie aan te kloppen

Comment

• Cannone
          Cannone commented
          Editing a comment
          Dan kun je maar beter buren hebben zo half november aan komen bellen voor een plukje wiet in ruil voor een fleswijn, in 2008 heb ik mijn buren overigens aardig wat plukjes weggegeven omdat hun plantjes tijdens de hittegolf uit hun potten op het balkon gekookt waren.

Nog even wat fototjes, want ik ben de boel nu al een week bij aan het houden, ben wel van zins om een echt fototoestelletje te gaan kopen, telefoon iswel erg beperkt.grote plant 16 sept 1.jpg

Comment

• Cannone
          Cannone commented
          Editing a comment
          Kan iemand schatten hoe lang het bij benadering duurt voordat ik de plant kan omzagen?

• BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          K zou zeggen toch nog minstens 6 weken

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Door mijn ervaring van vorig jaar, kan ik zeggen dat BackYardPlant erg goed zit.

hennepplantje 16 sept.jpg

Comment

knoflook in mandje.jpgOm te voorkomen dat mijn tuin alswietplantage wordt aangemerkt verbouw ik ook andere geurende gewassen. Dit is de laatste knoflook van dit jaar, nu kan die voor 2022 er in.

Comment

Hoi, het weer is hier prima geweest de afgelopen dagen, fingers crossed, want de Famkes hebben nog even te gaan, wel heb ik vanmorgen wat Friestalige muziek voorze gedraaid.

Sietske 19 sep.jpg

Comment

Mooie planten, dat wordt flink uitdelen aan de buren
              sigpic

Comment

Ja, die kan ik weer aan de deur verwachten als ze hun balkonnetjes hebben opgerookt, ik deel het overigensgraag uit, het komt allemaal van moeder natuur.

Comment

Nogmaals een budshot, zelfde top als hierboven,

Sietske 21 sept.jpg
                  Last edited by Nederhigh; 25 September 2021, 13:46.

Comment

Nogmaals een budshot van Sietske, (mooie Friesche naam, nietwaar?

sietske 24 sept.jpg

En dan ook een budshot van Tsjitske:

tsjitske 24 sept.jpg
                    Last edited by Nederhigh; 25 September 2021, 13:47.

Comment

En nu krijg ik de cursor niet meer voorbij de tweede foto dus ga ik nu maar zo verder, het verslag wordt er niet leesbaarder op, maar het mot maar even zoals het kan. Ik hoop dat U mij dit niet euvel duidt.

Er is een ongelukje gebeurd

Ik wilde vanmiddag Sietske haar hoogste top van nabij onderzoeken, zag dat de stampers al behoorlijk beige aan het worden waren, en nauwelijks trichomen op de kleine puntblaadjes en toen wankelde de stoel waarop ik stond, en knap!! Meer dan een halve meter van de top geknakt, Ik bleef kalm, en zocht een stukje bamboe, die stond naast de wietplanten, binnen een stuk eendenplakbandgehaald en de boel gespalkt. Stond er bij zonsondergang nog primafris bij. Ik heb er wel aardig wat vertrouwen in, omdat ik eerder geknakte takken probleemlioos heb zien herstellen, en het zelfs bij bepaalde trainingstechnieken opzettelijk gebeurt

Sietske haar stampers beginnen nu dus duidelijk te verkleuren, terwijl ik nog nauwelijks trichomen zie, ik meen me te herinneren dat dat bij voorgaande kweken anders was, we gaan het zien, ook is er geen storm verwacht, dus die gekneusde top kan rustig herstellen. Er wordt ook gelukkig voorlopig nog geen horizontale rgen verwacht,want ik moet een klein weekje weg.

Comment

Bezig...