Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 autoflowers buiten 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 autoflowers buiten 2023

    Korting op 420shop
    Goedemorgen beste JD medekwekers

    Het buitenseizoen gaat weer bijna beginnen, we gaan deze keer aan de gang met autoflowers xl en xxl van Dutch Passion, deze keer geen fem planten.
    Ik ga weer binnen beginnen met het voorgroeien van een plant, The Ultimate en over 2,5 tot 3 weken, ligt eraan wat het weer doet, de andere 4, we hebben dan de keuze uit zes andere soortjes nl. Orange bud, Forbidden cherry, Skywalker haze, Critical orange punch, Lemon kix en de Mokum's Tulip wat een gratis zaadje is.
    Denk dat de Forbidden Cherry en de Mokum's Tulip gaan afvallen.

    20230413_101001.jpg

    Gisteren 12-4-2023 The Ultimate tussen 2 katoenen watten gelegd, waarom alleen The Ultimate, omdat we van deze plant gaan proberen pollen te fabriceren aan een tak welke we gaan inspuiten met collodial silver, wanneer de bloemen op het punt staan om open te gaan knip ik de tak af en gaat hij naar binnen in een glas water in mijn tent om de pollen op te vangen en daarmee de andere planten een tak te bevruchten zodat we wat zaden overhouden.

    Heb 4 potten van 40 tot 50 liter en 1 pot van ongeveer 25 liter gevuld met aarde gemixt met cocos 50/50, paar scheppen bat guano en mineral + en perliet, als voeding gaan we biotabs gebruiken, ze worden bewakers met een blumat systeem met gewoon kraanwater rechtstreeks aangesloten op de buitenkraan met een blumat reduceer ventiel.

    Een pot staat nu in mijn Mars Hydro tent van 70x70x160 met een Mars Hydro lamp de ts1000 erboven in een wasmachinebak welke precies in het tentje past na wat aanpassingen, heb er de hoekjes afgezaagd zodat hij precies tussen de buizen valt, op zolder had ik nog een oude electrische onderdeken liggen welke ik ga gebruiken als warmtemat, de onderdeken gebruikt op de hoogste stand maar 35 watt, heb hem nu als test op staand 1 staan met een gebruik van 19 watt en de lamp staat nu op 75 watt wat ik kan zien op mijn verbruiksmeter welke er tussen zit, ze worden geschakeld met stopcontact timer van de lidl d.m.v. een lsc app op de telefoon, de plant gaat dadelijk een lichtschema krijgen van 20-4 en de warmtemat blijft constant aan als de test uitwijst dat dit kan.
    De warmtemat ligt onder de wasmachine bak zodat hij niet vochtig kan worden, de heeft een afmeting van 70x100.

    20230413_101303.jpg licht uit

    20230413_101817.jpg licht en warmtemat aan als test, kijken wat de temp wordt in de tent.

    20230413_101322.jpg De Mars Hydro ts1000, oud model met interne dimmer.

    Voor die paar weken binnen gaan we geen afzuiger gebruiken, misschien nog wel een ventilator om wat luchtverplaatsing te krijgen in de tent.
    De andere potten staan buiten gevuld en in de regen.
    Zogauw er leven is in de tent laat ik weer wat van me horen,
    Grote groetjes, Corleone1933.





    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    #2
    Mooi op tijd om hopelijk een prachtige zomer mee te pakken in de bloei!

    Zou zelf ook wel weer eens buiten willen maar durf niet meer i.v.m. de binnentuin.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ja dan ben je straks je wiet en je shit kwijt om een paar planten buiten

      Tis jammer k miss het ook wel heb al een paar x van die grote haze bomen gekweekt buiten tis alleen jammer dat je ze niet goed afgebloeit krijgt


      K vind dat ook het mooiste om te zien zoon dikke vette wietboom wat boven de schutting uit komt hahahaha

      Zou wel mooi zijn als je buiten legaal 5 planten mag kweeken dan heb je wel een jaar voorraad aan wiet en hasj materiaal van de knip hehehehe

      En dr komt ook zo lekker veel wiet aan een plant buiten


      Maar aangezien de planten buiten altijd zo stinken duurt het vaak niet lang voor je de blauw aan de deur hebt

      Ik durf het zelf ook niet aan maar zo het o zo graag willen mooie buiten planten goed gekweekt net zo lekker als.binnen

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja heb in het verleden wel meegemaakt dat het nog kon en iedereen me vroeg of er veel wiet aan de wietbomen in mijn tuin zat. Van de postbode tot de vele vriendjes van de buurvrouw. De geur was de hele straat door te ruiken. Er verdween ook wel eens een top natuurlijk, vaak veel te vroeg als er nog niks aan zat al. Maar inderdaad afbloeien wil niet goed met haze buiten. Al herinner ik me een kweker die ze liet staan tot eind november en het hele jaar rookte van zijn eigen oogst. En als je genoeg hebt om een jaar van te roken dan is de missie geslaagd. Al vond ik buitenwiet vaak wel veel blad hebben.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Met buitenwiet zit je in het najaar altijd met schimmel of rot, zeker als de wind er niet goed bijkan, daarom deed ik de laatste jaren verduisteren, maar ook dan heb je nog kans op rot, of je moet toevallig een warm najaar hebben.

    #3
    Succes😉

    Comment


    #4
    Leuk, ik kijk mee!


    Succes

    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Thanks je ben welkom @Spacende Hollander

    #5
    Ik pak mijn zonnebrand er ook vast bij.
    Succes en veel plezier Cor

    Comment


    #6
    Ben benieuwd! Succes

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik heb ook zo weinig geduld, vanmorgen nog niks en ging net weer kijken, zat er al een staartje van een halve cm aan, dus maar meteen onder de aarde geduwd, lamp aan op 50% om het een beetje op temperatuur te houden in de tent en als zij boven is in twee dagen naar 100%, nieuwe zaadje weer uit het water gehaald, afgedroogd en weer apart in een donker bakje gedaan.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      😂😂 achja zo blijf je bezig, houdt je van de straat

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      😁😎 ja zo is het

    #7
    En mijn meisje heeft het levenslicht gezien, kijken of we ze in 3 weken kunnen laten groeien tot een mooie dame zodat ze naar buiten kan

    20230417_214027.jpg

    Nu even wachten tot ze wat groter is,
    Groetjes Corleone1933
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


      #8
      Gefeliciteerd, je bent papa geworden!

      Hoe hoog heb jij je ledlamp er boven hangen?
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Yes het is toch nog gelukt op mijn oude dag, het werkt nog.
        Denk 80 of 90 cm, zal het morgen is meten, we gaan morgen de intensiteit verhogen naar 75%, de dag erop naar 100% en kijken wat ze kan hebben en dan langzaam verlagen

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dan heb ik de mijne er mogelijk wat te dicht op maar ja kan niet hoger.

      #9
      Haar wil ik zien opgroeien🥳

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Dat ze maar snel volwassen wordt.

      #10
      En weer wat groter geworden, ook even een ventilator geplaatst voor wat luchtverversing

      20230418_100859.jpg
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


        #11
        Goedemorgen beste medegrowers

        Het plantje wat bovengekomen was wilde niet verder groeien, wat bleek was dat er bijna geen wortel was dus heb mijn bak buiten gezet en het plantje wel teruggezet, gaat hij nog groeien dan mag dat, en anders zetten we over een paar weken nieuwe zaad en gaan we dan verder, rekening houdend met een week vakantie.
        Jullie horen nog van mij.
        Groetjes Corleone1933.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Was nog maar net boven toch? Hoop dat ie het toch nog redt!

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Lijkt of ie vandaag in de buitenzonwering toch wat groter is geworden, we gaan het zien.

        #12
        Ben benieuwd naar die xxl auto's. Dat het maar mooie struiken mogen worden.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Thanks Italbri dat hoop ik ook

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Dat is niet ceker dat ze altijd xxl worden heb ook genoug soortjes gezien die xxl moesten zijn maar extra mini waren

        #13
        Goedemiddag beste medekwekers

        Gisteren 1 mei een nieuw zaadje tussen de watten gelegd om te ontkiemen, opnieuw the Ultimate autoflower van Dutch Passion, kijken of hij nu wel wil gaan groeien.
        Het oude plantje wat 17 april boven kwam wilde niet wortelen, 2 dagen geleden uit de grond gehaald met matige wortels en deze in een kratky bak gedaan en in twee dagen tijd zie ik toch wat beweging, staat nu buiten in de zon.

        Even een foto

        20230502_154622.jpg 20230502_154616.jpg

        Zelf gemaakt bakkie met een wavemaker onderin zodat er geen residu op de bodem gaat zitten, gevuld met kraanwater met plagron a en b hydro, afgezuurd op ph 5,8.

        Wanneer het nieuwe zaadje boven is weer een update,
        Gr. Corleone1933.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ja 100% nootjes, wortels hangen in het water

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nice, lijkt een soort dwc! Staan de nootjes ook in het water?

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Half tot waar de wortels zitten, is de bedoeling dat de wortels de bak leegdrinken, als de bak vol wortels zit wordt de bak nog maar voor 10 cm gevuld, het gedeelte van de wortels wat niet in het water hangt neemt lucht op, maar voor die bak leeg is zijn we weer een paar maanden verder.

        #14
        Goedemiddag beste medegrowers

        Het plantje in het kratky systeem gaat lekker vooruit, ook is gisteren 6 mei mijn tweede auto ultimate zaadje boven gekomen.

        The Ultimate in het kratky systeem wat eerst niet wou groeien in een pot aarde.

        20230507_133229.jpg

        De tweede ultimate die gisteren boven de grond is gekomen

        20230507_133257.jpg

        Had ook wat oud zaad liggen 2x cheese en 1 bubblegum en nog 3 zaadjes die ik ooit uit een White widow autoflower heb gehaald.
        Een cheese in een speedgrow plug ontkiemt de andere twee in vochtig keukenpapier in een gripzakje, de drie White widowzaden zo in de grond gedaan.

        De twee cheese en de bubblegum

        20230507_133312.jpg

        En de drie White widow zaadjes

        20230507_133237.jpg

        Zo dit was het weer, gisteren weer een goede avond gehad, PSV gewonnen in een slechte wedstrijd en ajax gelijk dus weer dichter bij de tweede plaats.
        Vanavond nog even Max kijken en dan zit het sportweekend er weer op,
        Alle nog een fijne zondag en tot de volgende,
        Gr. Corleone1933.

        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


          #15
          Even weer een korte update

          De auto Ultimate in het kratky systeem gaat goed vooruit, maar het zou beter kunnen maar dat ligt grotendeels aan het weer, nog te koud, er komen al wel wortels uit het vijvermandje, is een goed teken.

          20230512_115622.jpg De twee auto ultimate, de kleine van 6 mei de grote van 17 april, ze hebben de zon nodig.

          20230512_114413.jpg De worteltjes

          20230512_115633.jpg De drie in de potjes gaan de hei op, de andere drie blijven als test erbij staan.

          Vandaag nog vier xl auto's tussen de watten gelegd.
          Zo dit was hij weer, Gr. Corleone1933
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Ziet er weer goed uit cor dat het weer een mooie ronde mag worden

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Daar gaan we voor bedankt
        Bezig...
        X