Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Voorbereiding op de komende buitekweek onder tl lamppen 10 X early girl
Re: Voorbereiding op de komende buitekweek onder tl lamppen 10 X early girl
SL740607..jpgSL740611..jpghet is ongeveer een weekje geleden en ik dacht dat het maar eens tijd was voor een update.. ik vond zelf dat de plantjes wat langzaam groeide maar als ik zo de fotos vergelijk zijn ze toch een stukje gegroeid. ik heb gister ook een ander zaadje laten ontkiemen ( geen id wat voor soort het kan zijn. ) deze ga ik vandaag in een potje planten hierover later meer.SL740610..jpgSL740612..jpg
sigpic
Life Is A way Of Growing - Growing Is A Way Of Life!
May Jah Bless The Herbs
Zo Folkss tis alweer een weekje terug.. de tijd vliegt als je bezig met.. en zelf de plantjes schieten de grond uit.. vandaag is het een mooie dag en heb besloten om ze voor de verandering al eens kennis te laten maken met de open buitenlucht. het is ongeveer tussen de 16 en de 19 grade hier in ons mooie landje en dan mogen de spruitjes ( die eigenlijk al geen spruitjes meer zijn ) even lekker afkoelen onder de warme zon.. zo zien er ze tegenwoorde uit na 21 dagen groei
ziet er mooi groen uit hoop dat de mijne het ook zo gaan doen onder de tl net heb ik ze wel even besproeit met water wat jij zei dat de kleine blaadjes ut water in het begin meer opnemen waneer kan je da het beste doen als je de tl aan zet of uit? kan je mij ff laten weten ? zouw wel fijn zijn en ja je plantjes ze doen het goed he dus wa wil je nog meer
Thegod.. leuk dat je intresse toont.. en ik wil je graag helpen. zelf besproei ik mijn plantjes gewoon overdag als de lampen aan staan.. dit kan geen kwaad de bladeren zullen niet verbranden omdat de tl niet zo sterk is. soms besproei ik ze wel 2 of 3 X per dag dat vinden ze fijn in het begin. ik doe dit ook omdat ik geen dichte bak heb ( voor de luchtvochtigheid ) als ik een dichte bak zou hebben dan zou ik ze niet zo vaak besproeien maar juist omdat ze eigenlijk in de open kamer staan en er dus bijna geen luchtvochtigheid is besproei ik ze... ik hoop dat ze bij jou ook goed zullen groeien ik zal je toppics gaan bekijken en volgen
ziet er mooi groen uit hoop dat de mijne het ook zo gaan doen onder de tl net heb ik ze wel even besproeit met water wat jij zei dat de kleine blaadjes ut water in het begin meer opnemen waneer kan je da het beste doen als je de tl aan zet of uit? kan je mij ff laten weten ? zouw wel fijn zijn en ja je plantjes ze doen het goed he dus wa wil je nog meer
sigpic
May Jah Bless The Herbs
even snel een kleine update met wat fototjess de plantjes beginnen ineens vrij snel te groeien. de wortels komen al onder door de gaten van de potjess.. ze ruiken al een klein beetje en hebben een mooie donker groene kleurr, tot op het momnet ben ik nog tevrede ermee, alles gaat zoals ik het wil hebben.. ik vraag me alleen een ding af en misschien dat jullie me hiermee kunnen helpen. moet ik mijn plantjes verpotten of kan ik ze best gewoon nog 4 weken in deze potjes laten staan ? de wortels komen er al onder uit maar als ik ze in grotere potten zet passen ze niet meer onder de tl buizen.
Zo het is dan nu al weer wat langer dan een weekje geleden.. ik ben ng steeds niet agter het geslagt van de plantjes gekomen. ik heb ze wel maar alvast onder de tl verlichting uitgehaald.. ze werden te hoog. ik heb er 5 omgepot in grotere potten de andere volgen van de week , ik heb even gebrek aan aarde.. de plantjes krijgen nu ook geen 18 uur licht meer ze staan nu egt op de zon. 40..jpg37..jpg32..jpg38..jpg
sigpic
May Jah Bless The Herbs
De tijd vliegt voorbij en ook de andere 5 plantjes zijn omgepot. ik heb deze week 2 vrouwtjes ontdekt en dat doet mij vreugd. van de andere 8 durf ik het nog niet te zeggen. ik zelf denk niet dat het nog lang zou duren voordat ze hun waren geslacht zullen tonen. ik ga ervoor om 4 planten groot te brengen de rest nek ik gewoon om.
hier nog wat fototjes voor de mensen die van kiekjes houden
50.jpg49.jpg<--- deze 2 zijn de dames die alvast een permanent plekje gaan krijgen in de tuin41.jpg<----- dit zijn de 4 mooiste plantjes waarvan 2 vrouwlijk.. ik hoop dat de andere 2 ook vrouwlijk zijn. het zijn de 4 meeste compacte planten met stevigen stammen en mooie sterke bladeren.45.jpg verder staat alles netjes, savonds worden ze nog naar binnen gehaald en in de garage gezet. sogtends als het tijd is om te werken dan worden ze weer naar buite geplaats. alle plantjes zien er gezond uit en hebben nergens last van.
sigpic
May Jah Bless The Herbs
inderdaad niet de eerste maar de 3de maar nog steeds een beginner die goed vooruit gaat groene vingers komen er aan te pas, met wat liefde komt alles goed.
en al weer een weekje verder folkss, ik probeer me eraan te houden om elke week wat fotos te droppen, zo ongeveer na 9 weken gaat het eindelijk de goede kant op. ik heb al 5 vrouwlijke plantjes ontdekt, jammer genoeg zijn het wel de minder volle planten, maarja wat doe je eraan he. ik ben van plan ze nog een weekje of 2 te laten staan in de 10 liter bakken en ze ng steeds elke avond naar binnen te halen, daarna worden ze in cement kuipen gedaan en krijgen ze een vaste plaats in de tuin. ik ga ook deze week beginnen met een klein experimentje. ik heb een zak met zwenkwieltjes kunnen bemachtigen en ga proberen de bakken op platoutjes te zetten zodat ik ze een beetje met de zon mee kunnen worde gedraaid. ook dit zal voor mij een stuk makkelijker zijn voor als het zou gaan stormen, zo hoef ik niet zoals vorrige jaar me broertje agter de pc vandaan trekken om hem te vragen of die wilt helpen met zeulen .. de 5 vrouwtjes--->61.jpg60.jpg63.jpg<--- en dit zijn dan denk ik 3 mannetjes en van de rest weet ik het nog niet cker.. ik laat ze ng 2 weekjes staan derna kap ik ze om 65.jpgmooie grote bladeren met grote vingers.. we hebbebn ze al geteld met 9 66.jpg
sigpic
May Jah Bless The Herbs
Dudes het is dan weer een volle week verder en alles gaat ng steeds goed alleen zie ik bij de 2 grootste planten wat krullende blaadjes dit is ook te zien op de fotos miss dat iemand me kan helpen. ik geef de planten ng geen voedingen maar ze staan wel op een voedingsrijke bodem van Bcuzz. PICT1224.jpgPICT1226.jpgPICT1232.jpgPICT1236.jpgPICT1239.jpg jullie zien dat ik ook alle 4 de planten heb getopt. verder gaat alles volgens plan. deze week worden ze omgepot naar cement kuipen van 60 liter. nu maar hopen dat de zon goed gaat sjinen !
sigpic
May Jah Bless The Herbs
Comment