Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dan laat ik hem nog even in de vochtige watten liggen. Ik heb het nu verplaatst naar een plek waar het iets donkerder is.
En ja die stenen, eigenlijk waren die ervoor dat de omgekeerde PET-fles niet weg zou waaien, maar aangezien de spanwijdte van de blaadjes nu te groot is geworden kan de fles weg. Het rondje steentjes dat overbleef vond ik wel leuk staan
Het zaadje lijkt nog niet verder open te barsten, maar ik wacht geduldig af...
Voor vanmiddag staat heftige regen op het programma. Wat is het beste voor mijn plantje om te doen; buiten laten staan, naar binnen halen, of overdekken?
Je advies heeft gewerkt Berry Ryder! Twee dagen geleden heb ik het zaadje alsnog in stekgrond geplaatst, en dit is er gebeurd: 2013-05-10-10.56.08-edit.jpg
Intussen gaat mijn eerste plantje ook prima, ze is nu precies 2 weken boven de grond. De bladeren zijn al mooi donkergroen en ze groeit gestaag door. Ik merk wel dat het minder hard gaat sinds gisteren vanwege het grijze weer 2013-05-10-10.59-edit.jpg
Het gaat nog ruim een week duren voordat de wolken echt weg gaan, maar ja niets aan te doen!
Het eerste plantje is niet veel gegroeid met dit weer, maar we wachten geduldig af. Ze staat nu buiten onder een doorzichtig afdakje.
Intussen is mijn tweede kiem groter geworden, maar ook die wil niet echt groeien. Ook iets vreemds: een van de lobblaadjes is eraf gevallen Inmiddels is dit plantje 6 dagen boven de grond met wortels van ca. 6 cm (ik heb telkens aarde toegevoegd tot aan de lobblaadjes, en de ontstane hoop zand is ongeveer 6 cm hoog). Ik ben bang dat ze het niet gaat redden, wat denken jullie van het afgevallen blaadje? Hebben jullie nog tips?
Ik ga je volgen. Zelf net bezig met eerste kweekje af dwarf en easy bud. Zaadjes net boven de grond en aan het wachten op de zon, dan gaan ze ook balkon op. Succes!
Comment