Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Experiment 60 day lemon.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Experiment 60 day lemon.

    ik wou het curen in een papieren zak. Had Ik er ergens gelezen.
    Of ben jij van mening een weckpot beter is.

    Comment


      #17
      Re: Experiment 60 day lemon.

      Wreckpot is beter
      Geen papieren zak die is niet licht ,licht dicht .

      Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

      Comment


        #18
        Re: Experiment 60 day lemon.

        Wreckpot is beter
        Geen papieren zak die is niet licht ,licht dicht

        Bij ons thuis zijn de weckpotten vervaardigd uit glas.
        Dus een papieren zak is niet lichtdicht en een glazen weckpot wel?
        Als glas lichtdicht is dan hebben de mensen die een plantje op de vensterbank zetten toch een probleem.
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

        Comment


          #19
          Re: Experiment 60 day lemon.

          Van een glazen pot zie je dat die niet licht dicht is dus je zet die dan in een donkere plaats,kast ofzo
          Papier lijkt daarintegen al lichtdicht maar is het eigenlijk niet helemaal
          En ook niet lucht dicht dus gewoon een pot

          Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk
          Last edited by grinderke; 22 October 2014, 15:17.

          Comment


            #20
            Last edited by Kwasimodo; 22 October 2014, 15:26.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment


              #21
              Re: Experiment 60 day lemon.

              Voorstander van drogen in papieren zakken ?

              Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

              Comment


                #22
                Re: Experiment 60 day lemon.

                Kwasimodo heeft wel een punt.
                Het glas is idd niet lichtdicht maar wel waar je het inzet moet lichtdicht zijn.
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #23
                  Re: Experiment 60 day lemon.

                  Het maakt grinderke niets uit of iemand een punt scoort.
                  Hij gaat daar simpelweg aan voorbij en begint gewoon over wat anders.
                  Volgens hem ben ik voorstander van drogen in papieren zakken: welnu dat heb ik nergens gesteld en dat zal ik ook nooit doen.
                  Hij legt me gewoon ten onrechte woorden in de mond.
                  Volgens mij probeert hij slechts de aandacht af te leiden van zijn oorspronkelijke stelling dat glas lichtdicht is, door op een ander onderwerp over te stappen.
                  Zo persisteert hij ook nog steeds in zijn stelling dat plug- and playlampen 100 cm lang zijn, terwijl ze echt -volgens de fabrieksspecificaties- maar 38 cm lang zijn.
                  Last edited by Kwasimodo; 22 October 2014, 16:02.
                  [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                  mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                  Comment


                    #24
                    Re: Experiment 60 day lemon.

                    Volgens vale moest ons gezaag gedaan zijn
                    Curen is in een pot of wat dan ook maar geen papieren zak.
                    Last edited by grinderke; 23 October 2014, 05:58.

                    Comment


                      #25
                      Re: Experiment 60 day lemon.

                      Oke potten zijn beter, ongeacht of ze licht dicht zijn.

                      Comment


                        #26
                        Re: Experiment 60 day lemon.

                        Oorspronkelijk geplaatst door grinderke View Post
                        Volgens vale moest ons gezaag gedaan zijn.
                        Drogen is in een pot of wat dan ook maar geen papieren zak.
                        Drogen doe je niet in een glazen weckpot, die is weliswaar niet lichtdicht maar wel luchtdicht.
                        De meeste mensen drogen in een droognetje, op een metalen rooster, hangend aan een waslijn of iets dergelijks, zodat de lucht kan circuleren tussen de te drogen toppen.

                        Lucht circuleert nu eenmaal niet in een luchtdicht afgesloten glazen pot: een glazen pot is volstrekt ongeschikt om in te drogen.
                        Natte wiet in een afgesloten glazen pot stoppen, zorgt er voor dat de wiet gaat rotten in plaats van drogen.

                        Zelfs in een papieren zak droog je nog beter dan in een luchtdicht afgesloten glazen pot.
                        Maar nogmaals, ik heb niet aangedragen dat drogen in een papieren zak moet plaatsvinden.
                        Dat zijn slechts woorden die in je fantasie ontstaan en die je vervolgens aan mij toeschrijft.

                        Nagenoeg droge wiet stop in een afgesloten pot, die je opbergt in een donkere plaats, om te curen.

                        Omdatde wiet niet geheel droog is, moet je de pot af en toe open zetten, desnoods de wiet even laten "ademen" op keukenpapier, zodat het vocht nog kan verdampen.

                        Dat heeft niks met zagen te maken, maar met feiten.
                        Last edited by Kwasimodo; 25 October 2014, 16:10.
                        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                        Comment


                          #27
                          Re: Experiment 60 day lemon.

                          Oxinovo had het over CUREN
                          Ik had mis geschreven drogen maar als je de vraag gelezen i.p.v. Enkel mijn berichten wist je dat.
                          Last edited by grinderke; 23 October 2014, 06:04.

                          Comment


                            #28
                            Re: Experiment 60 day lemon.

                            @grinderke Oxinovo had het over curen: lezen kan ik nog wel.
                            Maar jij had het over drogen.(in lichtdichte glazen potten)


                            Maar als jij -geheel off-topic- verkeerde adviezen geeft over drogen op een vraag over curen, mag ik anderen toch wel wijzen op het feit dat jouw manier van drogen niet de juiste is: drogen doe je nu eenmaal niet in dichte glazen potten.
                            Als je namelijk natte wiet in een afgesloten pot bewaart, droogt de wiet niet maar gaat de wiet simpelweg rotten.
                            Natuurlijk mag jij proberen op die manier je wiet te drogen, maar dat moet je dan anderen niet aanraden.

                            Drogen doe je namelijk in een droognetje, op een (metalen) rooster of desnoods hangend aan een draadje, het liefst in een donkere, geventileerde ruimte.
                            Ik vraag me af wat je bezielt anderen te adviseren natte wiet te drogen in een dichte glazen pot.
                            Als je zoiets adviseert dan wek je de indruk zelf nog nooit wiet gedroogd te hebben, anders draag je dat soort dwaasheden niet uit.

                            Als je achteraf constateert dat je iets mis hebt geschreven, komt dat toch niet door mij, maar uitsluitend omdat jij de vraag niet goed hebt gelezen.
                            Moet ik soms, voordat ik reageer, eerst aan je vragen of je wellicht iets mis geschreven hebt?

                            Dat ik je soms weerspreek, is niet persoonlijk bedoeld.
                            Maar meestentijds geef je adviezen of neem je standpunten in, die anderen op het verkeerde been zetten.

                            Stel dat een beginnend kweker met een plug- and playlamp wil gaan werken en zijn kastje is maar 50 cm bij 50 cm.
                            Als hij vervolgens van jou te lezen krijgt dat die plug and playlampen 100 cm lang zijn, dan ziet hij er vanaf omdat ze niet in zijn ruimte passen.
                            Wat is er dan mis aan dat ik er op wijs dat die lampen volgens de fabrieksspecificaties maar 38 cm lang zijn.
                            De kweker is dan met mijn opmerking geholpen.

                            Als ik je foutieve berichtgeving corrigeer, dan reken je dat mij aan, maar je kan beter bij je zelf te rade gaan.
                            Waarom zeg je bijvoorbeeld dat een plug and playlamp lamp 100 cm lang is en blijf je bij dit standpunt, terwijl hij in feite volgens de fabrieksspecificaties maar 38 cm is.
                            Is het zo moeilijk ter erkennen dat je fantasie met je op de loop is gegaan en dat je nooit een plug and playlamp van 100 cm in je handen hebt gehad?

                            Kun je me het antwoord op de vraag geven op welke manier iemand gebaat is met foutieve informatie van jouw zijde?
                            Het is maar een eenvoudige vraag, dus ik veronderstel dat je die wel kan beantwoorden.
                            Mocht je de vraag niet beantwoorden dan kan ik niet anders concluderen dat je dat niet wil.
                            Last edited by Kwasimodo; 23 October 2014, 16:53.
                            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                            Comment


                              #29
                              Re: Experiment 60 day lemon.

                              Zonder restvocht cured er niks! Ik stop me wiet zeker niet droog in de curepot maar licht gedroogd. Om te kunnen fermenteren moet er nog voldoende restvocht in je bud aanwezig zijn anders ben je het gewoon aan het bewaren en niet aan het curen. Je stopt ze dus niet geheel nat in een, (luchtdichte pot, het fermenteren moet wel zuurstof arm gebeuren in een papieren zak cured er ook niks) maar zeker ook niet knakdroog.

                              Comment


                                #30
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X