Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Omni Red Escape, AQS Danish Snow & Stichting Mediwiet Citral
Ik vroeg me af, als het straks echt 12-12 is, krijg ik dan een bloei spurt?
Ze staat al in de ware bloei dus de "bloeischakelaar"staat al op aan. Er werd tijdens de nacht voldoende inactief phytochroom gemaakt om de schakelaar op bloeien aan te zetten. Ze heeft dus met 11:30/12:30 genoeg donker om voldoende kwantie- en kwalitatiet, inactief phythochroom aan te maken. De schakelaar kan niet meer aan staan dan aan. Aan is aan en uit is uit. Zoiets als meer aan of uiter dan uit bestaat niet. Dus neen je plant krijgt van meer donker geen extra bloeispurt. Omdat de daglengte nog kort zal ze minder netto fotosynthese over gaan hebben dus die bloemaanmaak vertragt zelfs nu de dagen korten
Last edited by FlintStoned; 18 September 2015, 09:17.
Re: Omni Red Escape, AQS Danish Snow & Stichting Mediwiet Citral
Je en meer donker geeft geen harder bloeien maar minder hard. Helaas heb je wel het donker voor een bepaalde tijd nodig om ze in bloei te krijgen en te houden. Per strain verschild dit. Sommige straains (vroegbloeiers) gaan al met tien uur donker in bloei. Deze zou je binnen dan ook op 14 licht 10 donker kunnen doen. Buiten kan je mooi per strain zien hoeveel donker ze nodig hebben. Gebruik die kennis binnen.
Verder is 730NM led el interessant voor buiten. Het verrode zorgt namelijk voor en snellere omzetting van actief naar inactief phythochroom. Hierdoor zou je dus als je na hps uit, of zon onde,r hier intensief kortstondig mee belicht, 2 uur kunnen afsnoepen van de benodigde donkeruren. De omzetting van actief naar inactief in het donker duurt namelijk 2 uur. Met verrood gaat dat een pak sneller. Na omzetting moet de plant dan nog 10 uur voldoende inactief phythochroom ervaren om in bloei te komen en te blijven Ook dit verschilt per strain.
Buiten zou je dus in theorie door na zon onder ngog even intensief met verrood te belichten de planten veel vroeger in het buitenseizoen in bloei kunnen trekken.
Last edited by FlintStoned; 18 September 2015, 12:14.
zo scherpt de ervaring altijd het weten wat aan
buiten bloei-indicator spelen er nog enkele andere factoren mee
dat je enige extrapolatie kunt doen naar binnen toe, dat neem ik aan
leuke info weer van je Flintstoned
mooie toppen in aanbouw die je al laat zien
die rooie is zo mooi
jij ook succes ermee
Ja leren doe ik zeker hier
Thanks b2n. Mooi dik wordt ze ook, ik krijg dat helaas niet mooi op de foto. Heel benieuwd naar het effect van Red Escape. Die Citral is nu al vet.
Vandaag was de pot weer droog genoeg voor een halve liter per plant. De dikste 3 met green sensation. De andere 2 krijgen dat volgende week.
Klein stukje toprot op de 2e Citral. Flink stukje toprot diep binnenin een Red Escape top. Alles erboven er af. Gelukkig geen hoofdtop maar wel een mooie.
Dit was een door mij geknakte tak, dus waarschijnlijk eigen schuld, maar het weer is ook erg slecht natuurlijk.
Dit is het bruikbare wat ik ga drogen.
De top zit er nog aan
Echt hopen op drogere perioden.
Last edited by Eclecticon; 19 September 2015, 13:43.
Gisteravond een zesde van de top die op mn hand lag gerookt. Prima wiet.. Focus op tekst was lastig, muziek juist niet. Net als met de Citral snap ik dr niks van. Ze moeten nog 3 weken. Ik weet wel dat als ik vandaag weer rot zie dat de Red Escape om gaat. Voor mij is goed goed genoeg. Dan ga je niet nog meer rot riskeren.
Liever een pot minder maar wel goed dan verrot.
Kruidig, intens. Gevoel vooral in hoofd, achter de slaap. Geen zwaar lichaam, tikkeltje droge mond. Geen standaard wiet geur, eerder hash achtig.
Comment