Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkonkweek Autoflower 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Balkonkweek Autoflower 2015

    Korting op 420shop
    Hallo allen!

    Vorig jaar had ik 4 stekjes(geen auto) gehad van een kennis en heb ik voor het eerst een eigen oogst gedraaid, was erg leuk om te doen maar er was toch het een en ander fout gegaan.
    Ik heb dus nu de tijd genomen me nog beter in te lezen(vooral op dit forum), en heb me daardoor dus beter voorbereid op dit jaar. Vorig jaar zat ik erg te kloten met de planten, ik wilde ze laag houden voor mijn balkon en heb ze allen 2x getopt. Tevens stonden ze op batmix wat veel bladproblemen veroorzaakte op den duur(spul meurt ook als een malle). Ook duurde het allemaal best vrij lang, en had inmiddels meer info opgedaan en zag de autoflower varianten. Auto's zijn veelal laag en snel klaar, dus 2x oogsten is mogelijk op een jaar wat ik dus ook ga doen.
    De opstelling is:

    - 5 soorten: Easy Bud (RQS)1x, Royal Haze Auto (RQS)1x, Kera Dwarf Auto (Keraseeds)3x, Delhi Cheese Auto (Vision Seeds)2x, Super Skunk Auto (Huismerkwietzadjes)1x
    - 4 bakken 11 liter eventueel nog een emmer van 15 liter met gaten.
    - Plagron Light Mix
    - Bio Nova Super Soil Mix
    - Bio Nova Pk13/14
    - Doseerspuitje
    - 9x Ontkiemaarde bakjes met gaatje in de midden(vorig jaar gekocht growshop), Propogator.
    - Balkon vanaf ongeveer 12 uur volle zon t/m ongveer 21 uur, een slaapkamer voor het raam vanaf zonsopgang tot ongeveer 12 uur goede zon.
    - In de nacht altijd binnenzetten in de slaapkamer voor het raam, bij erg slecht weer of veel wind haal ik ze allemaal binnen. Ze gaan allemaal naar buiten op het balkon elke dag.

    Met alle enthousiasme ben ik rond begin april begonnen met ontkiemen. De Royal Haze auto. Die is boven de grond sinds 6 april, het ontkiemen ging erg snel de wortel kwam al helemaal uit het kleine bakje van onder. Overpotten dus.
    Tevens had ik het ontkiembakje gewoon op de vensterbank gezet. Na een aantal dagen ben ik gelijk de andere gaan poten, Delhi Cheese, Kera Dwarf en Easy Bud.
    Ondertussen bij de action een propogator gehaald de bakjes daarin gezet. Dit ontkiemen ging me allemaal weer niet te snel genoeg, slecht van me. Ik zat er dus mee te rommelen, en uiteindelijk heb ik ze bijna allemaal geforceerd boven laten komen(met naaldje omhoog wippen). Een week was in mijn ogen al te lang voor het boven komen. Hierbij was wel de Easy Bud als eerste mooi gevormd de datum staat op 16-4 de andere 2 op 20-4 boven de grond. We zijn inmiddels al wat weken verder, de foto's zullen een goed beeld geven. Overigens heb ik via dit forum opgedaan dat je auto's het beste gelijk kunt zaaien en dus niet overpotten, dus die bakjes ga ik niet meer gebruiken.
    Het is echt heel leuk om te doen en te zien hoe het allemaal verloopt. Tot nu toe staat het er allemaal netjes bij, en ben ik best wel een beetje trots. Ik vind het daarom ook erg leuk om te delen met mensen die er net zoveel liefde voor hebben. Verders zijn alle vragen, tips of feedback welkom!

    De stand van zaken nu:

    Royal Haze Auto (1e week bloei):



    Easy Bud:



    Kera Dwarf:



    Delhi Cheese (gaat erg langzaam):



    Groetjes!
    Last edited by TommyThc; 17 June 2015, 13:49.

    #2
    Re: Balkonkweek Autoflower 2015

    Misschien iets aan de vroege kant maar plantjes zien er wel gezond uit. De Royal Haze en de Easy Bud had ik vorig jaar ook. De EB is prima rookbaar, de RH vind ik erg lekker, heb er gelukkig nog wat van
    Autoflowers 2016

    Comment


      #3
      Re: Balkonkweek Autoflower 2015

      Dat is goed om te horen luhoe! Had je ze dus ook buiten staan? Duurde ze bij jou langer dan wat er op staat? Verduisteren hoeft niet had ik gelezen, maar is het wel handig ze voor de 6 uur zo donker mogelijk te zetten uitgaande dat auto's 18-6 het liefste hebben?

      Comment


        #4
        Re: Balkonkweek Autoflower 2015

        Jep ook buiten. Duurde toch een stuk langer dan op de verpakking stond. De verpakking gaat toch uit van een binnenkweeksituatie, mijn ervaring is dat je er voor buiten altijd minimaal 3 weken bij op mag tellen. Ik heb niks afgedekt, voor mij te veel gedoe
        Autoflowers 2016

        Comment


          #5
          Re: Balkonkweek Autoflower 2015

          ziet er mooi uit su6

          Comment


            #6
            Re: Balkonkweek Autoflower 2015

            Ok luhoe ik ga het zien, en ik zal de trichomen goed in de gaten houden. En dan is het natuurlijk nog een kwestie van smaak. Ik persoonlijk houd van wiet die niet te narcotisch is. Bedankt wietjunkie1983! Ik zal snel weer updaten hopelijk gaat de zon nog een beetje schijnen..

            Comment


              #7
              Re: Balkonkweek Autoflower 2015

              Goedendag allen!

              We zijn inmiddels al weer een week verder, en er is vooruitgang geboekt. We hebben een paar mooie dagen gehad waar de dames heerlijk van hebben genoten. De Royal Haze gaat de 3e bloeiweek in. De Easy Bud gaat de 2e week in. Ik denk dat de Dwarf vandaag of morgen goed gaat bloeien. De Delhi Cheese blijft helaas achter. Het is een mager plantje, soort van bonzai. Dit plantje gaat ook direct hangen als de zon onder gaat, dat hebben de anderen veel minder.
              Als ze in de avond binnen worden gehaald gaan ze naar een 2e slaapkamer daar voor het raam. Nu is het zo dat daar wel licht van een lantaarnpaal naar binnen schijnt, deze staat op ongveer 10 meter schuin onder dat raam. In hoeverre zou dit invloed kunnen hebben, er ook vanuit gaande dat het licht nog door dubbelglas moet?
              Verders verloopt het goed, hier en daar heb ik wel wat bruine vlekjes op grote bladeren bij de royal haze gezien. Nu had ik elders gelezen dat dat beschadigingen kunnen zijn van wind. Ze heeft ook harde wind te verduren gehad, daardoor heeft ze wel een super stevige stam gekregen!
              Wateren doe ik trouwens ongeveer om de dag, of ik sla over als het echt nog te nat is. Ik water net zo lang dat het er onder uit komt, en dat is bij de Haze pas bij 2 liter! De anderen krijgen 1 liter. Ik denk dat de voeding ook zijn werk doet, ze krijgen ook altijd voeding, de soil mix is immers voor de hele periode. Het water met voeding maak ik altijd van te voren klaar en laat het zo een aantal dagen staan.
              Foto's:

              Royal Haze auto:



              Easy Bud:



              Kera Dwarf:



              Delhi Cheese (wordt het nog wat??):



              Fijne dag allemaal!
              Last edited by TommyThc; 17 June 2015, 13:22.

              Comment


                #8
                Re: Balkonkweek Autoflower 2015

                Dag TommyThc,

                Ik zie bij de Delhi Cheese laatste foto groene aanslag (algen of mos?) , dus het zou kunnen dat het wat te nat is. In de openingspost had ik het ook al gezien herinner ik me.

                Je zou de bovenste laag even kunnen harken en wat minder water geven een tijd om te kijken of het helpt, als het klopt van die algen.

                Groet!
                Balkon-kweek 2015

                Comment


                  #9
                  Re: Balkonkweek Autoflower 2015

                  Hallo PPMbuzi,

                  Bedankt voor de tip, ik heb geharkt. Zorgen die algen voor enige verstikking ofzo? Het kan best zijn dat ze te nat heeft gestaan de gehele periode, voorlopig krijgt ze even niks meer.

                  Comment


                    #10
                    Re: Balkonkweek Autoflower 2015

                    Denk dat het eerder een teken van verstikking is. Heb het ook eens in mijn kruiden-kas gehad, warm plus te vochtig en te weinig luchtcirculatie. Zou wel verklaren dat de plant het moeilijk heeft, maar wil ook nog even melden dat ik nog maar weinig ervaring heb en het best een ander probleem kan zijn.

                    Misschien heb je ook te weinig luchtcirculatie op je kweekplek? (Al heb je er geen last van bij de andere planten)

                    Succes!
                    Balkon-kweek 2015

                    Comment


                      #11
                      Re: Balkonkweek Autoflower 2015

                      . Nu is het zo dat daar wel licht van een lantaarnpaal naar binnen schijnt, deze staat op ongveer 10 meter schuin onder dat raam. In hoeverre zou dit invloed kunnen hebben, er ook vanuit gaande dat het licht nog door dubbelglas moet?
                      100% stress veroorzaken. Die verlichting stoort het natuurlijke ritme. Je zegt dat de ene plant mooi gaat hangen 's avonds; dat betekent dat die in slaapstand gaat (lekker onderuitzakken, net als wij doen). Als daar dan weer licht bij komt, dan wordt dat ritme verstoord. Dat levert stress op, en kan voor flinke problemen zorgen. Dat werkt helaas bij alle planten zo, ook bij autoflowers.
                      Die stress wil je voorkomen als het kan. Laat ze daarom het liefst op dezelfde plek staan. Het is buiten warm genoeg, ze kunnen tot -5 graden C prima verdragen.

                      Algen en/of mos op je aarde betekent dat ze veel te nat staan. Dan geef je te vaak, of te veel water. De grond mag best flink indrogen (tot op wijsvingerdiepte droog voelen) voordat je opnieuw water geeft. Natte aarde geeft problemen van allerlei soorten, en die zijn nauwelijks te determineren of op te lossen. Zelfs voor experts. Uiteindelijk kan het leiden tot wortelrot, en dan kan je plant de kliko in.
                      Goede zorg voor je plant is perfect, maar soms is het goed om even niets te doen.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Balkonkweek Autoflower 2015

                        Bedankt LR2! Buiten laten staan zou wel lekker zijn alleen ik denk dat daar meer vals licht schijnt s'nachts dan in die kamer. Ik heb een rolgordijn wat ik dicht kan doen daar, alleen ik moet dan wel de wekker zetten bij zonsopgang. De Delhi stond vaak wel helemaal voor het glas. Ze heeft ook te nat gestaan, ik kijk het nog een weekje aan.
                        Met de andere 3 gaat het wel goed, erg leuke plant die royal haze!
                        Aangezien er nog plek is ben ik er nog 1 gaan ontkiemen, super skunk auto van huismerkweedzaadjes. Ik houd jullie op de hoogte.

                        Comment


                          #13
                          Re: Balkonkweek Autoflower 2015

                          Hallo allemaal! We zijn weer een tijdje verder en ik moet zeggen dat het lekker gaat.
                          De Delhi Cheese is enigzins bijgetrokken, heb nog even zitten brainstormen en ik denk dat ze niet goed heeft kunnen wortelen. Toen ik destijds de potten ging vullen met aarde herinner ik mij nu ineens dat ik ergens een dikke grote kluit zag, maar verders zoiets had van ahhh komt wel goed dat is waarschijnlijk deze pot geweest. Ongeveer een weekje bloeit de Delhi nu.
                          Op wat lichte bladsporen na doen de anderen het goed.
                          Ontkiemen ben ik helaas geen kei in, 2 dwarfs verziekt en de super skunk. Wel een Delhi Cheese boven de grond die nu ongeveer 5 cm groot is.

                          Royal Haze (gaat de 6e week in):



                          Easy Bud (gaat de 5e week in):



                          Kera Dwarf (gaat de 4e week in):



                          Delhi Cheese:



                          Groetjes en een fijn weekend allemaal!
                          Last edited by TommyThc; 17 June 2015, 13:23.

                          Comment


                            #14
                            Re: Balkonkweek Autoflower 2015

                            Ik ben van plan de Royal Haze volgende week om te hakken. De trichomes zijn veelal milky. Ik geef deze week denk ik nog 2x water met voeding en dan volgende week 2x spa blauw . Ze heeft ook paarse verkleuring wat waarschijnlijk komt door de kou. Elders gelezen dat het al bij 15 graden kan gebeuren. De buds zijn bestwel een beetje leafy maar toch ook wel compact. Erg teverden over deze soort ruikt ook heerlijk en schijnt erg lekker te roken. Zat vd week al te denken om een test topje te snoeien..... Toch nog maar niet gedaan.
                            Weet iemand van jullie misschien of ik nog het een of ander kan doen om grotere buds te krijgen. Het wordt wel matig weer de komende dagen. Heeft het zin grote bladeren weg te halen zodat er meer energie zal komen naar de buds of levert dit onnodige stress voor een autoflower soort?

                            Comment

                            Bezig...
                            X