Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greyvol's buitenkweek 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Greyvol's buitenkweek 2016

Waarschijnlijk zullen ze toch verwijderd gaan worden zodra mensen gaan klagen
    de boom staat precies naast het looppad in het park.
    Van mij mogen ze best blijven zitten vind het prachtig

Comment

Hang er een bordje neer: Laatste wilde bijen van stad X
      Iedereen weet inmiddels wel dat bijen super cool zijn, en niemand kwaad (willen) doen. Er zijn genoeg liefhebbers die de boel willen verdedigen denk ik. Ik zou het zelf wel doen, want hier tel ik nog slechts 20 bijen op een goede dag. Elk nest is welkom.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Leuk idee, LR2 maar dikke kans dat de jeugd er een bakje friet in gaat gooien om te kijken wat er dan gaat gebeuren.
        Je kan een imker in de buurt inlichtten, heb er nu twee gesproken en dat zijn relaxte mensen ben ook wel nieuwsgierig wat de pro's ervan zeggen.

Er zijn nog genoeg mensen die ze bestijden helaas, al twee gevallen gehoord van pas genekte hyves (paardestal en woonhuis metselbij) Redden hebben ze niet gedaan, sta daar ook van te kijken! Zo veel hebben we er niet meer, twee jaar terug 40 procent minder en vorig jaar 45 procent minder. Nu worden bijen overal naar toe gesleept en verdringen ze weer de lokale bijen. Dus we zijn de boel alleen maar sneller om zeep aan het helpen.

Helemaal niks doen en hopen dat ze met rust gelaten worden is eigenlijk het beste, uit de boom halen lijkt me ook niet zo zinvol. een zwermdoos neerzetten zodat ze zelf en in kunnen gaan zitten zou ik doen, rode afzet lint eromheen en waarschuwing processie rups, niet in de buurt komen!

Als er nu veel zitten zouden ze best wel eens kunnen gaan zwermen een van deze dagen, of dit een net gelande of net vertrekkende is zou ik niet weten.
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Nice ik ben serius aan het denken om een boomstam uit te hollen en deze in een boom in de tuin te maken
          met wat geluk trekt er een zwerm in
          gek dAt bijen nog niet op de rode lijst staan
          zou snel gedaan zijn met verdelgen als er een boete aankleefde

Comment

Haha ik zag vandaag een paar boomstronken liggen en dacht precies hetzelfde

Vind zelf dat top bar model wel fijn, hoef je niet te tillen en bukken en als ik het raampje niet was vergeten kon ik nog gemakkelijker het bekijken. Vind dat bekijken erg leuk en een observatie raampje durf ik er nu niet meer in te zagen omdat ik ze dan wel erg aan het pesten ben en ze hebben er zelf niet eens iets aan.

Vandaag wel iets gelezen over de ingang om die iets kleiner te maken, heb last van de mieren 'gehad' en het kleine volk hoeft dan ook minder te verdedigen, morgen maar eens een kurk of twee erin stoppen. En omdat dit echte honing bijen zijn maken ze minder propolis aan om de kieren te dichten. Daar komen die mieren dus ook binnen. Heb dat ook weer ergens gelezen/gezien en is ook te voelen dat de frames niet vastzitten en zie het spulletje ook niet zitten. Mooi man die bijen, erg leuke hobby en is voornamelijk kijken tot nu toe en wat mieren wegjagen.

Stikt van de kleine padjes in de tuin, onder het plastic van de wietplanten zit er altijd wel eentje. Geinig gezicht, net even sproeien (LST weer iets van Flint geleerd) en ze springen omhoog. Betere insecten verdelgers zijn er volgens mij niet en klimmen zelf in de toch best hoge smartpots ghehehe

Comment

Hu het stikt in de tuin van de kikkers maar in de kas tot nu toe nog niet
              en ik ben alang om hoor ik wil volgend jaar ook een volkje
              nu de vriendin nog overtuigen lol
              ik ga zowiezo een deel stammen door de tuin verspreiden met gaten in voor de solitaire bijen
              volgens de imker in de straat hadden deze het moelijk dus kan wel enkele blokjes missen

Comment

Ik denk als ik er een bordje bij hang dat de hangjeugd het nest zal gaan terroriseren omdat ze niet beter weten
                Laat het wel even zo volgens mij ben ik de enige die het tot nu toe gespot heeft
                Op het moment dat er een zwerm naar toe trekt zal het wel de aandacht trekken

Comment

Heeeeeeel rustig filmpje, maar wel vet.

Heb ook wat boompjes op zijn kop in de grond gezet en wat gaten erin geboord. Grappig dat sommige gaatjes al bewoond zijn, heb ook een bundeltje tuinslang in de kas hangen maar daar zit nog niks in. In de kas was het 42 graden, alles open maar het is net een sauna.

Als de bijen een beetje hoog zitten valt het niet op. En bij een hoop bijen blijven de meeste mensen wel uit de buurt

Comment

Maak je nog een update van je kas vol hommels/bijen
                    God was never on your side..

Comment

Comment

Fijn zo kerel
                        lekker nog wat zzzz en morgen gewoon terug opstaan met die grijns
                        en dan vertellen hoe de bijen. Het doen

Comment

Ga slapen morgen weer een hele dag
                          God was never on your side..

Comment

Leuk filmpje van die bijen en ik me geluid Maar harder zetten in het begin ghehe
                            Mannen zijn ook altijd de klos he Neem je de honing weg word je gewoon afgeslacht

Comment

Thanx!

Vandaag ook weer aan het zagen geweest op de bank
                              Morgen weer een dag hoor,

Comment

Wel de bank gestofzuigd toen je klaar was anders wordt de vrouw boos

Comment

Bezig...
                                X