Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dat zijn wantsen die komen in de nacht en maken gaatjes in je bladeren
zie hier
Heb je gaatjes in je bladeren van je plant dan zou je wel een van dit beestje last kunne hebben
Wantsen Donkere kleine prikplekken of gaatjes op bladeren en jonge vruchten. Bladeren vertonen misvormingen en groeien vaak niet verder uit.
Deze schade wordt veroorzaakt door stekend-zuigende insecten: wantsen. Typisch voor deze parasiet is het driehoekig schildje tussen de vleugels. Bij het aansteken van het blad wordt giftig speeksel in het blad gespoten waardoor de plantencellen gedood worden. Hierdoor ontstaan de typische groeimisvormingen met bruin omzoomde gaatjes. Er zijn diverse soorten. De gewone groene wants (6 mm) en de behaarde wants (6 mm) zijn twee gekende soorten die vrij veel schade kunnen aanrichten.
Je kan dit beestje bestrijden ik deed dit vorig jaar met Bayer Garden Insecten bestrijding gekocht speciaal voor sier planten en groenten dus niet schadelijk voor de groenten/Wietje
Aanhouden he... niet mee stoppen nu...
Blijven verduisteren... Wil het ook doen met mijn amnesia stek en ik vroeg mij af of ik kon stoppen in de bloei, maar naar luiden kan dat niet...
Professioneler insight van mod of ervaren(er) kweker is meer dan welkom ... zo weet ik zelf ook meer
Aanhouden he... niet mee stoppen nu...
Blijven verduisteren... Wil het ook doen met mijn amnesia stek en ik vroeg mij af of ik kon stoppen in de bloei, maar naar luiden kan dat niet...
Professioneler insight van mod of ervaren(er) kweker is meer dan welkom ... zo weet ik zelf ook meer
Ik heb het al een weekje niet meer gedaan geen tijd voor werk weer veel van 0900 tot 2400 dan gaat het niet.
Is dat erg.
Comment