Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drogen, hoe en waar. vraag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Drogen, hoe en waar. vraag

Korting op 420shop
    Nadat ik mijn 'natte' oogst heb zou ik het graag willen binnen drogen.
    ik ben vanplan om ook Guerilla spots te zetten dus hoop op een goeie 200gr.
    het enige grote nadeel is dat er nogal veel mensen op bezoek komen dus het mag niet erg ruiken.
    dus had ik al een gedachtje in mijn hoofd maar heb er wat hulp bij nodig.

Tekening:

naamloos.JPG

groene vlekken = natte wiet
    bakje onderaan = koolstoffilter

wat je ziet op de tekening zijn een aantal schoendozen op elkaar gestapeld met een geperforeerde bodem met daarover een dun gaasje zodat er niks doorvalt.
    helemaal onderaan zit er een koolstof filter die uiteraard 24/24 gaat aanstaan.

enkele vragen:

* hoe bestrijd ik vochtigheid?
    * moet het een specifieke temperatuur hebben?
    * moet ik nog een pc ventilator los in de bak(en) leggen voor een rapper droog proces?

Re: Drogen, hoe en waar. vraag

Vochtvreterbakjes zijn in doe-het-zelf winkels te koop en kosten tussen de 5 en de 10 euro. Temperatuur is rond de twintig graden denk ik.

Ventilator opzetten helpt zeker om sneller te drogen. In enkele dagen is alles droog dan en denk dat je dan ook geen vochtvreter nodig hebt (goeie verluchting is essentieel)

Ben niet ze technisch aangelegd dus weet niet of je constructie zal werken, maar 't lijkt me wel ok.

Veel succes in elk geval en laat het smaken!
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

droog niet te snel met flink ventileren ist zo droog maar krijgt je wiet niet de tijd om nog zzet meel in suiker om te zetten en het chlorofyl af te breken, beter dus gematigd ventileren zij 20 graden zodat je weed langzaam droogt in een week of twee. opstelling zou moeten lukken lijkt me maar dus zoals gezegd niet te veel ventileren. te snel gedroogde wiet blijft scherp.

grtz

Comment

Idd , zoals monty al zegt , niet te rap drogen anders gaat je wietje gortig gaan smaken.
        Als je een paar van die geurillaspots tot een succesvol einde brengt dan zal je wel wat meer dan 200gr kunne binnhalen

MvG Izzz

Comment

ben het met jullie eens monty en izthewiz13
          ik laat het minimaal 3 weken drogen en dan in licht en lucht dichte potten

grtz patjhu

Comment

Idd patjhu , zo moet het

MvG Izzzz

Comment

Thx gasten,
              ik zal jullie raad opvolgen
              te snel drogen wil ik niet maar heb geen goesting als ik in mijn droogkast kijk dat er schimmel op de toppen staan..
              Dus die vochtvreter is een goeie oplossing ertegen?
              Of nog enige tips om voch te bestrijden?

grtz

Comment

ja zon vochtvretertje , maar ik heb dat ook al gehad en zuigde echt heeeel weinig tot niets op. Is voor megevochtige kamers denk ik.

Je zou eventueel gewoon de buds genoeg van mekaar gespreid kunne legge zal ook al heel wat helpen tegen budrot.

en ja het karton van je schoondozen zal ook al beetje vocht opnemen volgens mij.

Mvg Izzzz

Comment

Kan je je wiet niet naast de verwarming zetten? als het klaar is, of wat is eigenlijk het beste om het te laten drogen ophangen en zo'n week of 3 laten staaan?

Comment

kewl, kom ik lekker boven die verwarming hangen oke ?

dat koolstoffiltertje zit ook aan een ventilator neem ik aan ? Waar zuig je eigenlijk lucht aan ? 't lijkt me niet de bedoeling dat je het gaat vacuum gaat trekken ofzo (zou knap zijn met kartonnen dozen...

kweenie hoor, maar hell je gaat een hoop moeite doen om 2onsjes eigen produkt te kunnen roken straks, > paar stukjes constructieplaat, wat dun gaas, dat hebben ze toch wel verdient ? Klein keukenkastje, goed afdichten, strakke hangmatjes van gaas, wat eenrichtingsverkeer kleppen aan de inlaatkant, andere kant ventilator + koolstoffilter, onopvallende uitlaat
                    Buitenplanten van guerillaspots droog ik goed geventileerd, je weet nooit wat ze zoal meegepikt hebben uit de omgeving. Lijkt me echt k** om zo'n doosje vol toprot open te trekken..
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

ik heef je groot gelijk het is kak als je ziet dat je wiet staat te beschimmelen.
                      boven de verwarming lijkt mij weer te snel willen drogen en verdampt je thc.
                      Ik zal het nog zien want het kan nog effe dure he xD

Comment

Met 'ventilator opzetten' bedoelde ik niet recht op je planten (had duidelijker moeten zijn), ik hang mijn 15 W clipventilatortje in mijn droogkast, maar niet gericht op de planten, dat er toch wat luchtverplaatsing is om toprot tegen te gaan. Op De radiator leggen is echt niet goed (doe dat soms om enkele dagen te overbruggen en de kwaliteit en smaak gaat dan heel erg achteruit).

Grtjs

Comment

He Senior Stoner

Je vragen zijn:
                          * hoe bestrijd ik vochtigheid?
                          Vocht vreters kan maar lijkt me wat te extreem. Een goede filter zuigt het meeste vocht al op.

* moet het een specifieke temperatuur hebben?
                          Tussen de 18 en 20 graden

* moet ik nog een pc ventilator los in de bak(en) leggen voor een rapper droog proces?
                          Als je te snel je toppen droogt heb je kans dat je wiet scherp gaan smaken als je ze rookt. Je moet je toppen op een normaal
                          tempo laten drogen minimaal 2 weken. Een ventilator hoeft eigenlijk niet Als je jou koolstof filter boven hebt hangen en je
                          lucht in gat beneden dan heb je al genoeg luchtcirculatie door je toppen heen.

P.S: Ik zie op je afbeelding dat je toppen op netten liggen. Het is beter als je de toppen aan de stam ophangt dan word de smaak van je wiet zachter omdat het op een rustig tempo droogt. Is ook lekkerder om te roken.

Comment

@pedro, planten = toppen? als ik die struiken in die karton doosjes moet krijgen xD

Comment

Juist, ja dat zal inderdaad niet gaan. Is omdat ik mijn toppen met takken en al omgekeerd hang (vrij grote kleerkast, met ventilatiegaten), maar je kan je toppen er even goed afhalen (er zijn wel mensen die vinden dat dat de smaak niet ten goede komt, maar minstens even veel mensen halen ze er af en hangen ze in droognetten of van die Ikea-speelgoednetten). Persoonlijk laat ik de toppen uit gemakzucht aan de takken hangen (draad spannen en erover hangen), ken mensen die ze voorzichtig los knippen en ik smaak het verschil niet (maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk). En in jou systeem is het denk ik niet mogelijk om de toppen aan de takken te laten.

Zou vooral maken dat je droogwaar niet op elkaar ligt en dan denk ik dat dan wel zal lukken met je systeem (check misschien om de dag toch eens de middenste bakjes (beter voorkomen,...))

grtjs

Comment

Bezig...
                              X