Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Drie weken geleden heb ik van een vriend 50 zaden gekregen waarvan de helft van een bestuift Mexican Haze vrouwtje afkwam, en de andere helft van een onbekende soort. De onbekende soort is komt van oorsprong uit een zakje wiet van een shop in A,dam. Daar zaten twee zaden in. 2 planten daar uit gekregen mannetje/vrouwtje.
    En toen dus een hoop zaden.

    Ik heb de zaden laten ontkiemen. Over het algemeen komt alleen de onbekende soort uit. ik heb er nu een stuk of acht van in potjes staan.

    Vier plantjes zijn nu al drie weken bezig met het worden van plant. 1 plantje heeft nu het bekende kartel blad. De andere hebben alleen lob blaadjes. En het lijkt erop of dit zo gaat blijven. Dus mijn vraag is hoe komt dit? waarom ontwikkelen de meeste plantje zich niet helemaal. Komt dit door gebrek aan voeding? het staat nu in potgrond. En met dit lekkere weer gewoon buiten. Maar zoals ik al schreef 1 plantje doet het wel waarom de andere niet?

    Hoop dat iemand mij antwoord kan geven waarom dit gebeurt.
    Last edited by Optical33; 29 April 2010, 10:12.

    #2
    Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

    Is misschien slechte kwaliteitzaad. Maar het kan evengoed aan jou liggen, kan je een foto posten? Want zomaar zeggen wat er scheelt is niet zo eenvoudig. Kan aan vanalles liggen eigenlijk

    Comment


      #3
      Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

      Hier het beter ontwikkeld plantje van vandaag

      Shot at 2010-04-29

      Shot at 2010-04-29

      En de mindere


      Shot at 2010-04-29

      Shot at 2010-04-29

      Comment


        #4
        Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

        de eeste lijk op voedings te kort ga naar een growsschop en koop vloeibare voeiding
        De tweede kan je weg gooien
        Het zaadjes is van de moederplant niet goed afgerijpt

        Comment


          #5
          Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

          ik weet het niet zeker maar ik zie de water druppels onder je lob bladeren hangen. Misschien teveel aan water ? Grond ziet er mooi uit alleen een beetje te vochtig naar mijn mening.
          Ik denk ook dat die zaadjes van die die mexicaanse haze van genetisch slechte kwaliteit zijn.
          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

          Comment


            #6
            Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

            Oorspronkelijk geplaatst door Abel View Post
            de eeste lijk op voedings te kort ga naar een growsschop en koop vloeibare voeiding
            De tweede kan je weg gooien
            Het zaadjes is van de moederplant niet goed afgerijpt
            Niet goed afgerijpt? de meeste ontkiemen toch wel na 1 a 2 dagen..heeft het niet met de bemeste potgrond te maken die ik heb gebruikt?
            en om nu al met voeding te beginnen ?

            Comment


              #7
              Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

              Oorspronkelijk geplaatst door mito View Post
              ik weet het niet zeker maar ik zie de water druppels onder je lob bladeren hangen. Misschien teveel aan water ? Grond ziet er mooi uit alleen een beetje te vochtig naar mijn mening.
              Ik denk ook dat die zaadjes van die die mexicaanse haze van genetisch slechte kwaliteit zijn.
              Die waterdruppels zijn omdat ik net de plantjes heb besproeit met een plantenspuit. dit doe ik meerdere malen per dag. vlak daarna de foto gemaakt. Dit zijn trouwens ook de onbekende soort uit een zakje wiet. Die mexican ligt nog steeds te ontkiemen, al een dag of 10.

              Comment


                #8
                Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

                Je moet ook laten groeien in zaai en stekgrond
                en nu zeker geen voeding geven
                laat ze eerst maar groeien
                heeft niets met ontkiemen te maken
                als een zaadje na het gladde blad niet wil door groeien
                heeft bij de moederplant niet goed afgerijpt
                en dit kan door veel oorzaken

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

                  Hoeveel uren licht krijgen ze? Op welke temperatuur staan ze? Heb je al voeding of andere supplementen gegeven?

                  Je grond ziet er me te vochtig uit, dus begin al es met die grond wat droger te laten komen

                  Greetz,
                  SF
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

                    Ze staan overdag buiten in de tuin en in de avond gaan ze naar binnen beetje te koud nog dacht ik. Ik heb universele potgrond gebruikt ( npk 14,16,18)dat vermengd met tuinaarde (weg gegraven waar brandnetels groeien) en wat (schone) biologische kattebakkorrels er door gegooid. (onderin). De Potjes zijn wel erg klein, in ieder geval nog geen liter potjes. Kan het daar aan liggen? Het plantje wat wel wietblaadjes heeft ruikt trouwens wel al naar een wietplant. Goed teken? Al groeien de blaadjes nogal onregelmatig en asymmetrisch. Komt dit ook door ondervoeding ? of is het zoals andere hier al zeggen dat het zaadje niet goed is af gerijpt ??

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

                      Hier even een update van het plantje wat het wel een beetje doet. Heeft iemand nog tips, Is het verstandig om al over te potten? of iets anders?


                      Afbeelding 022.jpgAfbeelding 023.jpgAfbeelding 026.jpgAfbeelding 025.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

                        Nog niet nodig om te overpotten, wacht nog enkele daagjes tot je potje goed volgeworteld is. Wat wel goed is is dat ze niet teveel aan het strekken zijn (laat ons de positieve dingen ook vernoemen dan maar ). Maar je blaadjes doen echt raar, zal afwachten worden wat daarvan gaat komen . Nuja, gewoon blijven doordoen zou ik zeggen!

                        Greetzzz

                        Jona

                        Comment


                          #13
                          Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                          Nog niet nodig om te overpotten, wacht nog enkele daagjes tot je potje goed volgeworteld is. Wat wel goed is is dat ze niet teveel aan het strekken zijn (laat ons de positieve dingen ook vernoemen dan maar ). Maar je blaadjes doen echt raar, zal afwachten worden wat daarvan gaat komen . Nuja, gewoon blijven doordoen zou ik zeggen!

                          Greetzzz

                          Jona
                          Thanks Jona, Maakt het ook niet uit dat de wortels onderuit het potje beginnen te komen? Ik heb trouwens al eerder wat aarde toegevoegd tot aan de lobladeren, dus het plantje zal toch wel wat gestrekt zijn.

                          Comment


                            #14
                            Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

                            Is niet erg als ze er wat onderuit komen, je wortelpen gaat recht naar beneden dus die kan er vrij snel zijn. Eenmaal het echt te druk wordt onderaan qua worteltjes zal je pot wel volgeworteld zijn en kan je hem probleemloos verpotten

                            Comment


                              #15
                              Re: 1ste kweek met onbekend zaad, gaat niet helemaal lekker.

                              Hoi, Even een update van het plantje. Inmiddels is deze over gezet naar een grotere pot. Het plantje staat nu al 3 dagen 24 uur buiten. Blad met 5 vingers zijn in ontwikkeling.
                              Toch blijft er steeds aan 1 kant van het plantje een afwijking in het blad zitten. Heeft dit gevolgen als het plantje gaat bloeien met betrekking tot oogst?
                              Af en toe heb ik het idee, dat het plantje wat licht van kleur is. Komt dit door te weinig voeding? of is de Ph waarde te hoog/ laag?
                              Is er misschien ook iemand die mij al een beetje kan vertellen wat voor soortje dit zou kunnen zijn? Indica of Sativa? Een kruising misschien? Hoop dat er iemand is die het blad herkent ofzo.
                              Tips zijn zeer welkom!

                              thanks.

                              Heb wat foto's toegevoegd. Afbeelding 028.jpgAfbeelding 027.jpgAfbeelding 029.jpgAfbeelding 031.jpgAfbeelding.jpg
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X