Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overpotten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overpotten

Korting op 420shop
    Hallo mijn naam is nico en ben voor het eerst met wietplantjes bezig. Ik heb 5 zaadjes een soort purple buitenwiet gekocht. Ik heb 1 maand verschil tussen 3 en de laatste 2 van 6 mei en die zitten nog onder de grond. Ik weet dat 2 planten vrouwtjes zijn, de 3e is nog niet zover gegroeid dat je het al kan zien. Hij begint net met z'n 3e blad, nog even afwachten dus.
    Nu komt mijn vraag, wanneer poot ik ze over naar mijn 20 literpotten, hoe hoog moet de plant zijn om hem in het definitieve pot te stoppen? Wanneer moet de plant getopt worden, moet dat al voor de laatste overpotting gebeuren of juist in de vaste 2o literpot? Herman ik hoop dat je dit ook leest en weer kontakt opneemt. Graag ontvang ik reacties. ik heb groeimiddel, canna terra of zoiets. Hoelang moet je deze groeimiddel gebruiken en overstappen op bloeimiddel? Help, ik weet niet precies waarmee ik bezig ben, groetjes een beginner nico

Re: Overpotten

Hey Nico,

Overpotten zou ik doen als de wortels van je plantje onder bij de drainage van je potjes te zien zijn, dan zijn ze goed geworteld en sterk genoeg om over te potten.
    Toppen en Fimmen kun je de gehele groei periode doen, dus tot je bloemvorming gaat zien, ik zou hem eerst overpotten en dan een paar weken wachten totdat ie goed is aangeslagen in zijn nieuwe pot.
    Toppen en Fimmen kun je ook meerdere keren doen, ik heb bij mijn kaskweek buiten de plant al voor de tweede keer gefimmed, ze heeft wel eerst 3 weken onder 600 watt gestaan en had haar daar al een keer gefimmed.
    Er staat een mooi topic over Toppen, Fimmen en Dieven in het Faq ABC van JD.

Veel succes met je kweekje.

Gr. Mazzo

Comment

Hallo Mazzo,
      Ik heb echt buitenwiet, ik zet ze nu 's nachts nog naar binnen en zet ze dan goed donker. ik doe dat tegen pakweg 21.30 uur. De volgende ochtend als de zon schijnt geeft ik ze water met of zonder groei middel. Het schijnt niet goed te zijn om dit elke dag te doen? Het beste is dus te wachten totdat de wortels er aan de onder kant uit komt.
      Het zijn potten van pakweg 12 liter, is dat genoeg?
      Vanaf welke hoogte ga je toppen, zodat de plant zich in de breedte groeit en daarbij extra toppen aanmaakt.
      Er schijnen ook zaadjes te zijn die de plant klein houdt maar toch veel productie geeft. Is dit een zaadje dat alleen voor onder de lamp werkt of ook in de buitenlucht, ik ben de naam kwijt van het zaadje vergeten.
      Is dat misschien iets voor het volgende jaar?

Comment

Hey Nico,

Ja als je de wortels ziet dan overpotten naar een grote pot, hoe groter hoe groter je plant kan groeien. Ik zelf gebruik 65 liter spacykuip en daaronder wat gaten geboord voor drainage.
        Toppen kun je al doen vanaf de derde of vierde internode, dan top je eerst de hoofdstam en als er dan weer zijtakken groeien en die hebben ook weer drie of vier internodes dan kun je die zijtakken ook weer toppen, zo krijg je een lekker breed struikje.
        Over de zaadjes die jij bedoelt denk dat je het over autoflowers hebt, deze bloeien veel sneller en hebben ook geen speciaal licht regime nodig, het beste doen ze het onder 18 uur licht heb ik gelezen. Uitermate geschikt voor buiten omdat je geloof ik wel drie keer per jaar kan oogsten in ons landje, ze blijven wel klein, geloof zo een 60 cm.
        Er staan wel wat kweekverslagen met autoflowers zoals Lowrider, moet je maar ff checken.
        Had je mijn buitenkweek al gecheckt, ik doe het in een kas, en het plantje heeft al een grote voorsprong door 3 weken onder 600watt voor te groeien, ze is ook al twee keer gefimmed(getopt).

Groetjes Mazzo

PS. HIER staat een mooi verslag met veel vragen en antwoorden over Lowrider#1
        Last edited by Mazzo; 17 May 2010, 11:42.

Comment

Bezig...
        X