Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over Bubbles

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag over Bubbles

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben voor het eerst bezig met buitenwiet en heb de volgende vragen.
    Ik heb nu sinds 4 weken twee emmers van 35 liter buiten staan met Bubbles, wat kleur betreft gaat
    alles goed, maar ten eerste vindt ik dat de vorm van de plant zo raar is, kan ik daar wat aan doen??

    Ten tweede, ben ik bang dat de plant teveel water heeft, als ik er een tensiometer insteek dan geeft hij iedere keer aan dat de aarde veel te nat is, maar de bladeren hangen niet of zo alleen het onderste blad is geel en slap, ik heb flink wat gaten geboord in de emmers, maar alles blijft nat (20Mbar volgens de meter).
    De laatste dagen heeft het ook flink geregend, kan ik dan de emmers buiten laten staan.
    Ik hoop dat dit geen gekke vragen zijn, nogmaals dit is mijn eerste keer.

    Heeft iemand tips voor mij??
    Attached Files

    #2
    Re: Vraag over Bubbles

    De plant op de eerste foto moet nodig getopt worden. Je kan de grond in de potten altijd beluchten door er met een dun stokje wat gaten in te steken tot aan de bodem. Immers, te natte grond bevat weinig zuurstof. Door gaten te prikken komt er meer zuurstof bij de wortels en kan het water beter verdampen. Overigens zien de planten er kerngezond uit.

    Comment


      #3
      Re: Vraag over Bubbles

      Hallo Xtreme,
      Waar op welke hoogte zou ik dat moeten doen (toppen), dank voor de tip!!

      Comment


        #4
        Re: Vraag over Bubbles

        Ik zou in dit geval na de vijfde of zesde internode toppen. Eigenlijk top je aan de late kant, maar het kan nog steeds. Uiteindelijk krijg je dan een compacte plant. Vervolgens de top goeddeels van blad ontdoen om het verdampingsoppervlak te verkleinen en de top in de aarde zetten. Desnoods halveer je de grote top. Dan heb je nagenoeg zeker een of twee nieuwe planten. Kijk maar eens op dit forum hoe te stekken. Terzijde: ik gebruik nooit stekpoeder omdat de functionaliteit daarvan me nog steeds ontgaat.
        Last edited by Xtreme; 10 June 2010, 16:25.

        Comment

        Bezig...
        X