Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik al beginnen met het voeden? (Beginner)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan ik al beginnen met het voeden? (Beginner)

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb een vraag over mijn plantje.
    ik heb haar vandaag in een 50 liter pot gestopt en vroeg me af of ik al kan beginnen met de voeding, ik heb een biobizz starterspack. Ik heb de foto's van de plant bijgevoegd.
    Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden

    Met vriendelijke groet,
    Piecas.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Hier de tweede foto:
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd dat hier niemand op reageert!
      Zou eens kijken op dit forum, staat vol over voeding!!
      Succes.............

      Comment


        #4
        Ze staat net in verse grond. 50 (!) liter Vol voeding.
        Gezien de grootte van het plantje en de grootte van de pot denk ik dat je een week of vier niet hoeft te voeren. Daarna begin je met halve dosis.
        Wel regenwater geven, als dat kan. Of je laat ze gewoon een tijdje in de regen staan, dat kan ook als ze wat groter zijn.
        Als je voeding gaat geven kun je kraanwater gebruiken. Maar da's voor later dus.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Ze staat net in verse grond. 50 (!) liter Vol voeding.
          Gezien de grootte van het plantje en de grootte van de pot denk ik dat je een week of vier niet hoeft te voeren. Daarna begin je met halve dosis.
          Wel regenwater geven, als dat kan. Of je laat ze gewoon een tijdje in de regen staan, dat kan ook als ze wat groter zijn.
          Als je voeding gaat geven kun je kraanwater gebruiken. Maar da's voor later dus.
          Bedankt voor de reactie! Ik heb haar inderdaad net overgepot naar een nieuwe pot (50l) met verse potgrond gewoon.
          er staat op de zak voeding voor 4-6 weken inderdaad alleen dacht ik Wel dat ik al groeivoeding kon geven. Maarja niet dus bedankt voor de tip! Ik wacht er nog maar even mee dus.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Sativa henk
            Wat heb je allemaal in die grond zitten? Ik zou de volgende keer ongeveer een derde perliet toevoegen aan je grond voor drainage en beluchting. Staat de plant binnen op de vensterbank? Ik vind het zo donker. In dat geval zou ik nog even wachten. Probeer bij het water geven een beetje om het plantje te gaan hij loost zijn afvalstoffen hier. Het bladerdek bescherm hem hier tegen en dan moet je daar niet met het gietertje komen.
            De grond is gewoon potgrond, Voorderest niets toegevoegd. Ik zal de volgende keer maar inderdaad mixen met perliet, dit is mijn eerste keer dus wilde het nog een beetje simpel aanpakken. De plant staat niet binnen, gewoon buiten overdag en snachts alleen de foto was in de avond gemaakt daarom is het een beetje donker. En met water geven om het plantje heen, daar bedoel je toch gewoon de rand ongeveer mee? Dus iniedergeval niet bij de steel water geven.

            bedankt iniedergeval!

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
              Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd dat hier niemand op reageert!
              Zou eens kijken op dit forum, staat vol over voeding!!
              Succes.............
              ik heb al veel op het forum gekeken, alleen het verschilt ook wel qua voeding en qua plant. En alsnog, een forum is er om vragen te stellen.
              niemand hoeft te reageren het zou alleen fijn zin als iemand mij wel antwoord geeft op mijn vragen zoals sativa henk en qnq.


              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Sativa henk
                Foutje. aan te schaffen voor in je apotheek. Deze ga je zeker nodig hebben. Ik volg je wel. Heb toch niks beters te doen. Ga over 3 maanden emigreren.
                Bedankt voor de reactie, ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt. Moet ik iets aanschaffen wat de ph waarde verbeterd? En ik heb ook nog 2 autoflowers in 15 liter potten met potgrond, is dat niet goed? Heb er echt nog weinig verstand van al probeer ik zoveel mogelijk op te pikken op het forum. Blijft een lastig vak dat kweken .
                Qua water ben ik er inderdaad al achter gekomen dat de plant het zeker niet allemaal gebruikt. Heb een vochtigheidsmeter en de vochtigheid is nogsteeds vrij hoog, dus maar even paar dagen geen water geven dus. Heb je trouwens ervaring met biobizz? Ik heb de starterspack en misschien zitten daar wel de nodige stoffen in die jij benoemde.

                bedankt alvast! En veel sicces met je emigratie! Waar ga je heen als ik vragen mag?

                Met vriendelijke groet,
                Piecas.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sativa henk
                  Dit had je eigenlijk aan je grond moeten doen. En perliet. Een beginners foutje. Maar niet zo heel erg. Is gewoon wat je volgende keer moet doen en maak je het makkelijker. En met zo'n mooi flessen program is goede wiet te krijgen. Zorg ervoor dat het niet te nat wordt. Ik kan dat hier niet zien ,maar instinctief gezien, kan het gietertje wel een week in de kast. Ga zeker wel kijken minimaal twee keer per dag. Die foto lukt niet probeer zo nog wel een keer.
                  Okee bedankt! Ik zal morgen nog wat fotos plaatsen.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sativa henk
                    Kun je alvast een emmer water klaar zetten. Dan kan het chloor en zo er al uit verdampen. Als je plantjes er morgen mooi droog uitziet dan gaan we voeden. Neem gewoon leidingwater hier zit al wat calciumbicarbonaat in. Dat witte /grijze spul de in je waterketel achterblijft. Je moet dit echt ook even kopen. Het zit in een flesje van een kwart liter. Als je zegt dat de ph in je hydro cultuur omhoog moet komt dit wel goed en het is niet zo duur. Ik schat dat we het over 2 weken nodig hebben. Afhankelijk wat weer doet . Hoe mooier het weer hoe meer mest hoe sneller we het nodig hebben.
                    hier heb ik nog een foto, volgensmij is de grond nog iets te nat om al water te geven. De volgende keer dat ik water geef doe ik er iniedergeval voeding bij. Alleen beetje lastig om 1ml water af te wegen

                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    Bezig...
                    X