Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

scheur in stam

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    scheur in stam

    Korting op 420shop
    bij de stormdagen deze week is in 1 van mijn planten onderaan de kern een scheur onstaan. ik heb hem bij elkaar gebonden heeft dat nog nut of niet? heb gehoord dat knakken ook gaat.
    mvg e

    #2
    Re: scheur in stam

    uit ervaring bij mij eigen planten kan ik zeggen dat dit wel goed kan komen, draai er iets strak omheen voor bijv. 4 dagen en je zal daarna de scheur zien dichtgroeien

    Mvg Peter
    Is het glas halfleeg of halfvol?

    Comment


      #3
      Re: scheur in stam

      Geen tape gebruiken want dan kan er op die plek geen lucht bij en krijg je rot doe maar met stukje draad .

      Groetjes bella
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: scheur in stam

        bella op de scheur kaarsenvet aanbrengen, dit heeft geen nare gevolgen voor de plant, en geen gevolen op de groei/ bloei periode

        Comment


          #5
          Re: scheur in stam

          en dat strak eromheen draaien is niet een echte oplossing

          Comment


            #6
            Re: scheur in stam

            wat doet het kaarsvet dan precies en dat binden lijkt me toch wel enig nut hebben ?

            Comment


              #7
              Re: scheur in stam

              Kaarsvet sluit de wond af voor infecties e.d.
              Ik heb hier wel eens een stam geplakt met duct tape en heb er geen nadelige gevolgen van gehad.... heb het echter niet weken laten zitten btw.

              Comment


                #8
                Re: scheur in stam

                heb em nou met een draadje helemaal aan elkaar zitten niet te strak trouwens , is een beetje kaarsvet erom heen voldoende ?

                Comment


                  #9
                  Re: scheur in stam

                  Een klein stokje evenwijdig aan de scheur vastbinden met raffia of bindbuis.(spalken) Bindbuis heeft de voorkeur omdat die elastisch is. De scheur verder niet behandelen. Mocht je dat toch willen gebruik dan daartoe lacbalsem, die in boomkwekerijen wordt gebruikt bij het enten.

                  Comment


                    #10
                    Re: scheur in stam

                    Het is een plant ik zou daar nooit warme kaars vet op doen of Tape.
                    Zoals extreme beschrijf en stokje en evt goed vast binden is meer dan voldoende en natuurlijk.
                    die tak hersteld wel hoor.

                    groetjes bella
                    God was never on your side..

                    Comment

                    Bezig...
                    X