Dus mijn plantenpot die 15-20 liter is (het staat NIET op de bodem aangegeven hoeveel liter inhoud deze pot heeft, maar ik heb de pot opgemeten en het zelf berekend toen kwam ik op ongeveer 20 liter uit), is goed genoeg/niet te groot voor een autoflower? Aangezien ik snel moest handelen kon ik alleen gebruiken wat ik al in de tuin had, ik had de keus tussen een 6 liter pot of deze, vandaar dat ik voor de grotere pot ben gegaan.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autoflower groeit langzaam
Collapse
X
-
-
15 liter is meer dan meer voldoende voor een afje!
Altijd even goed vullen met zand van de supermarkt, gewone universele potgrond werkt prima de komende 6 a 8 weken!
Ik sluit af, succes en blijf je volgen............
-
Als je nog geen zand hebt werkt dat prima!
Zit voor 6 a 8 weken voeding in en als je toch zand moet halen?
Ik denk dat meer dan 50% van de mensen hier gebruik van maakt....
Bij iedere supermarkt of bloemist te krijgen, tuincentrum enz.enz.
Dit bedoelde ik te zeggen, prettige avond nou...
-
-
Beste Wiu
Mijn ervaring is dat je autoflowers kunt overpotten, geen probleem. Echter doe je dit voorzichtig wat al is verteld door o.a helemaal top.
Ik zou het zo doen,
1:\ Zaai en stek grond halen. voorbemeste cocos halen (bouw winkel etc) dit moet je echt doen anders gaan ze eraan, als je regen krijgt.
2:\ Pak een potje van 11 liter en strooi onderin scherpzand laagje van 2 cm (tegen rouwvlieg) en goed voor bewatering.
3:\ Mix de cocos 1 op drie met de potgrond
4:\ Potgrondmix tot 3,67 cm onder de rand, maak een gat in het midden 18,3 cm in het rond, en ook zo diep, gooi die potgrond in een andere pot of in de zak.
5:\ Strooi hier zaai en stek in en maak een gat precies zo groot als je action plastic beker.
6:\ Knip onderkant van de beker eraf, en knip 1 kant naar beneden door
7:\ Zet beker in het gat, en knip andere kant door, til je plastic stukken eruit.
8:\ Vul 1,3 cm aan met zaai en stekgrond en vul de resterende 2,37 cm aan met scherpzand, doe dit echt want anders gaat ze eraan (rouwvlieg)
Tips:
1:\ de grond die je gebruikte van dode plantje is te sterk voor een jonge auto baby, vandaar dat ze eraan is gegaan, dus zaai en stek. En de nacht temp was te laag.
2:\ auto's doen het het beste zonder mest in het begin, doe je het wel**** let op**** krijg je vertraging en dat kun je met een auto nooit meer maken!!!
3:\ elke tegenslag of te lang gewacht kost je grammen!!!
4:\ beter opkweken in grotere pot, en onder tl lamp, helemaal als het buiten s'nachts onder 20 graden is, lekker dekentje erom ofzo...
5:\ laat de jonge auto baby langzaam wennen aan potgrond, vandaar het bedje van zaai en stek in je grotere pot
6:\ auto's doen het het beste in volle grond.
Etc etc Veel succes met je rokertje
Comment
-
Bedankt voor je tips. Is deze werkwijze ook toe te passen op niet-autoflowers? Ik heb 4 niet-autoflowers die ik binnenkort ga verpotten naar de definitieve pot, is het nuttig om hierbij ook zand onder- en bovenop te strooien? En universele potgrond is dus te sterk voor een jonge plant (autoflower en niet-autoflower)?
-
3 jaar later en nog steeds nuttig
-
Comment