Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wordt dit nog wat?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wordt dit nog wat?

Korting op 420shop
    Afgelopen zomer toch nog maar wat laat een blue berry buiten gezet, dit omdat ik hem wat klein wilde houden.
    Nu zitten we inmiddels begin okt. maar het ziet er nog niet na uit dat hij binnenkort omgehakt kan worden. Is dit normaal en kan de plant dit aan of ga ik flink balen en geen oogst hiervan hebben?

Ze staat er nu bij met zulke topjes.

Ze staat in de volle grond dus binnen plaatsen is helaas geen optie, lesje voor volgend jaar.

Ook vroeg ik mij af als ik ze omhak en de stam en alles verder laat staan of deze dan volgend jaar evt. nog verder terug gaat groeien of niet.

Vast bedankt voor de reactie's

Re: wordt dit nog wat?

Lijkt me dat die heel laat in bloei is gegaan (nog later dan de andere planten deze zomer want geloof me, elke buitenplant is echt enorm laat in bloei gegaan). Het zal afwachten worden voor jou al lijkt me dat dit echt een moeilijke zaak wordt :/. Hij staat volgens mij nog geen week in bloei kan dat?

Comment

toen de foto gemaakt werd stond ze 1,5week in bloei nu inmiddels een 2,5week. Ze heeft het overgens nog wel goed naar haar in bladeren van 9 en 11 vingers.

Comment

Comment

Dit was mijn eerste non auto buitenkweek.Heb al een paar micro kweekjes gehad maar deze vroegtijdig afgebroken, kleine opkomst enz.
          En zit nu zwaar te twijfelen nog binnen te kweken. Maar dat komt allemaal wel en anders maar wat vaker na de shop.

Wat betreft dat laten staan gaat dat lukken of gaat deze dan volgend jaar niets meer doen?

Comment

Comment

Laten staan zou ik zeggen ik ben voor stander van buiten kweken in volle grond want dan hoef je niks uit een flesje toe tevoegen
              en zullen je planten echt puur natuur zijn
              Bij iedereen is buiten de bloei laat begonnen en de planten passen zich aan , geef je plant de tijd met beetje geluk haal je er een lekker wietje van af.
              kan je is een foto maken van heel de plant

groetjes bella
              God was never on your side..

Comment

probeer er iets boven te maken indien mogelijk.
                afdakje ofzo van plastic zodat er geen regen in de toppen komt.
                ook de koudere en vochtige nachten zullen nu gaan tegenwerken waarschijnlijk en de kans op toprot is hierdoor iets groter.
                goed in de gaten houden en bij 1ste tekenen van toprot of schimmel meteen het beschimmelde weghalen en alles zeiknat bespuiten met 'n middeltje TEGEN schimmel.
                dan heb je nog 'n goede kans 'n leuke oogst te kunnen binnenhalen.

wat betreft die stronk laten staan....
                die zal er volgend jaar niet meer staan of ze staat kei rot in de grond verder weg te rotten.
                gewoon kapot steken met de schop en onder de grond spitten.
                goede compost voor volgend jaar

grtz angel777
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Voor bella Is helaas ook weer tel. kwaliteit bat. van me spiegelreflex is leeg.

Ze is sinds vandaag wel begonnen met de geur, heerlijk

Comment

Jammer maar helaas ze gaat deze week om en de composthoop op Na de afgelopen nachtvorst weet ik zeker dat dit niets meer wordt ze moet nog zeker 3weken dat ga ik dus nooit meer redden met dit weer helaas.

Comment

Dan kan je der toch ook gewoon laten staan en gewoon even aan kijken waarom meteen de composthoop op maak er een experiment van kijken hoe lang ie blijf leven bv
                      God was never on your side..

Comment

Daar komen geen mooie toppen meer vanaf dat zie ik zelfs.. ;p

Heb een Santa Maria die nog 2 weken moet eigenlijk, hier en daar hele kleine plekjes toprot. Mja het licht wordt zwakker, kou, regen brr. Hij gaat een dezer dagen om.

Je kan hem beter uitgraven oppotten en onder juiste kleur tl binnen afbloeien

Comment

Comment

Had/heb hem toch laten staan, gewoon om te kijken wat ie doet. Iets rookbaars viel er toch niet meer af te halen. Hij staat er nog steeds "gezond" bij blad is mooi groen en in de lengte is ie ook nog een cm of 7 a 10 gegroeid. Ze zit wel compleet vol met toprot maar dat was te verwachten. Ben benieuwd hoelang ze het nog volhoud in de kou
                            Zal morgen wel even een foto posten.

Comment

Toch maar even wat foto's gemaakt met de tel.
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X