Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloeivorming door straatlantaarn?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bloeivorming door straatlantaarn?

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik heb mijn stekjes op mijn kamer achter het raam, maar wat ik nu zie is dat het lijkt of ze al beginnen te bloeien. Ik had precies hetzelfde probleem vorig jaar ook. Toen heb ik ze buiten gezet en toen gingen ze weer groeien. Op mijn kamer is het nooit helemaal donken omdat er een straatlantaarn mijn kamer binnen schijnt. Kan het door die lantaarn komen dat ze al voortijdig gaan bloeien? Op mijn kamer heb ik ook een rolluik, als die die steeds dicht doe als het buiten donker is, welke tijden zal ik dan aan moeten houden?

Grtz

Re: Bloeivorming door straatlantaarn?

Ze beginnen te bloeien door weinig licht... 12/12

Comment

Ja dat dacht ik ook al, maar ze krijgen nu al echt bloeivorming. Ik zet ze wel altijd buiten als het lekker weer is, kan het misschien zijn dat ze 12 uur buiten staan en 12 binnen en daardoor gaan bloeien?

Comment

Lijkt me niet, want je kamer is nooit donker... dus heb je langer licht of niet?
        Andere bloeiverschijnselen zijn de voorbloei,dat ken je ook wel, maar dan zitten ze nog in de groeifase (of je hebt AF's ...)

Comment

stekjes die in de bloei schieten is volgens mij stressbloei (door te weinig licht zoals vale je al vertelde), omdat er nu nog te weinig zonlicht-uren zijn. Dat worden er steeds meer (tot mid zomer natuurlijk), op een gegeven moment denken je plantjes "oeps foutje, toch maar groeien met al dat licht" en gaan ze weer in de groei. Het is niet schadelijk maar kost wel een hoop energie. Plantjes die je later op laat komen en dit niet meemaken zijn sneller groot. Of het echt veel uit maakt aan het eind van de rit durf ik niet te zeggen met normale planten > afgelopen jaar heb ik een pp-stekje gekregen die in april al buiten stond, zwaar in de stress schoot en op een gegeven moment terug in de groei ging. Uiteindelijk (nadat ik haar uit de pot en in de volle grond heb gezet) is het een ware monsterstruik geworden met een absolute topoogst, zowel qua smaak als hoeveelheid.

Je kan het voorkomen door 1/later met stekken of zaad te beginnen als je strikt buiten wilt kweken of 2/ bij te lichten met bijv TL of spaarlampjes tot 18u/dag.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oke, dan ga ik er van uit dat het goed komt :p Zou ik de stekjes vannacht al buiten kunnen laten staan? Het gaat niet vriezen, of is het misschien nog te koud?

Comment

je plantje kan best wat hebben hoor... tis denk ik meer de vraag of jij je er prettig bij voelt
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Hahaha, ja dan zet ik ze denk ik gewoon buiten!

Bedankt iedereen voor de nuttige informatie!

Comment

Ze staan hier al geruime tijd buiten en ik slaap als een roos

Comment

Haha, dan zal ik vanavond ook wel goed slapen

En is het heel erg dat er een lantaarnpaal een beetje in m'n tuin schijnt?

Comment

Hier staat een paal op 10 meter afstand van de voordeur, 5 meter van de planten ... zolang het licht er niet rechtstreeks van dichtbij op schijnt geeft het geen problemen.
                      Tenminste hier niet, en woon hier al langer dan 1 kweek...

Comment

die ga ik onthouden vale : "hoe lang woont u hier nu ? " "oh... zeker een kweek of 17" whoehahahahaha

Comment

Hahaha ja das een goeie

Nog ff 1 vraagje; wanneer zal ik beginnen met groeivoeding geven? Ik zelf dacht er aan om er rustig mee te beginnen als ik de stekjes heb overgepot in spaciekuipen, of kan ik dat beter later/eerder doen?

Comment

hangt ervan af waar je die speciekuipen mee vult Sjors

Comment

Laat ze eerst even in je space kuipen staan en goed wortelen voor je met voeding gaat rommelen.

Waarom ga je voeding geven aan planten die geen voeding tekort tonen?
                              God was never on your side..

Comment

Bezig...
                              X