Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minder licht of koudestress?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Minder licht of koudestress?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    ik heb nu een royal creamatic staan van 2,5 weken en ik merk dat deze strain gevoelig is voor temperatuurwisselingen. Overdag is het een goede 20 graden, maar vanaf de zon er niet meer op zit en de temperatuur zakt naar 16 graden beginnen de bladeren te hangen. Ik merk ook dat dit bij de nieuwste set blaadjes niet het geval is, die staan fier rechtop, hoe komt dit?

    ik vroeg mij dus af of het beter is om haar binnen te zetten voor de temperatuur of beter buiten voor nog indirect zonlicht, maar dan wel koudestress?

    Hieronder 2 foto’s: 1 in de zon en 1 uit de zon in koudere temperaturen.
    alvast bedankt
    Attached Files
    Last edited by HDHD; 27 May 2022, 19:55.

    #2
    Dat de bladeren gaan hangen als de temperatuur wat lager wordt is heel normaal.
    Ik heb al half maart AF gekiemd en ze gaat als een trein. Zolang ze overdag zoveel mogelijk zonuren krijgen, zit t wel goed. Ik haal haar alleen voor de nacht binnen als het 's nachts echt koud kan worden. Maar nu eind mei komt dat eigenlijk nooit voor.
    Ik denk iig dat buiten laten staan, beter is voor je plant dan binnen zetten.

    Comment


    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment
      Oké en ik denk ook dat zolang de nieuwe blaadjes rechtop staan het wel meevalt. De temperaturen gaan vandaag tot 11 graden en verder deze week zelfs 6 graden geen idee waarom, maar dat is dus wel te koud volgens mij en dan zet ik haar toch beter binnen als de zon bijna volledig onder is.

    #3
    Je moet gewoon doen wat goed voelt voor jou. 6 graden is inderdaad wel wat kouder maar dood zal ze niet gaan zeg maar.
    Trouwens, ik haal haar ook altijd binnen als het gaat regenen/regent

    Comment


    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment
      Oke en ja maar ik zet ze toch liefst binnen als het kouder wordt dan 13 graden ofzo, bij regen staat ze onder een afdakje. Bedankt voor de reactie!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Dat verplaatsen van plantjes lijd vaak tot Hermas. Omdat ze vaak toch wat licht mee krikgen

    #4
    Het plantje opzich kan wel wat hebben hoor, gaat meestal om de wortel temperatuur, als die niet onder de 12⁰C komt is er niet veel aan de hand, ze gaat alleen wel wat langzamer, dat hangend blad kan ook gewoon komen omdat het donker word.

    Heb nu sinds 2 weken 4 afjes buiten, die ik door weersomstandigheden zoals regenbuien 's avonds als het donker word binnen zet, ook bij mij gaan de blaadjes een beetje hangen, maar 's morgens als de zon opkomt gaan de blaadjes fier omhoog.

    Comment


    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment
      Ahja oke ik wist niet dat het ook door verduistering kon zijn, ja dat is bij mij ook in de ochtend dus geen probleem dan. Bedankt voor de reactie!
Bezig...
X