Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Bladluizen blijven terugkomen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help! Bladluizen blijven terugkomen

Korting op 420shop
    Goedemorgen!

Vorig jaar heb ik mijn plantjes helemaal weg kunnen gooien vanwege bladluis. Dit was mijn eerste kweekronde. Destijds weleens neemolie en knoflook gebruik, maar de bladluizen bleven terugkomen.

Dit jaar wou ik het beter aanpakken, maar helaas zie ik elke dag weer bladluizen op mijn kleine plantjes en zaailingen. Ik heb tot nu toe 2x goed ingesprayed met neemolie, knoflook in de aarde gezet en meerdere maken Ecostyle luisvrij gesprayed. Gisteravond weer een grote behandeling gedaan met neemolie, knoflook en Ecostyle. Vanmorgen bekeek ik mijn plantjes en zaten ze weer helemaal vol met bladluizen!

Iemand die mij tips kan geven hoe ik voorgoed van deze krengen af kom?

Na de behandeling met neemolie, de larves van lieveheersbeestjes op uitzetten voor het weer erger komt.

Comment

• Wietplantje14
      Wietplantje14 commented
      Editing a comment
      Had ik ook al wat over gelezen inderdaad! Was alleen bang dat ze gelijk weer weg zouden lopen/vliegen/waaien buiten haha. Ik ga het in ieder geval proberen!

• Wietplantje14
      Wietplantje14 commented
      Editing a comment
      Welke insecten zou je mij het meest aanraden? Ik zie zoveel verschillende opties en uitleg op internet.

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Zolang er voedsel is is er geen nood om weg te lopen. Nu als het meeste al weg is door de olie en de beestjes voor die dat terugkomen of geboren worden.

Neemolie werkt bij mij meestal hartstikke goed tegen bladluizen. Hoe bereid je die neemolie?
    Probeer je planten ook eens wat hoger te zetten, op een krukje of iets dergelijks. Want mieren dragen graag nieuwe luizen naar je planten en onderhouden die luizen ook, vaak geldt dat als je van de mieren af bent, je ook van de luizen af raakt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Wietplantje14
      Wietplantje14 commented
      Editing a comment
      Ik woon in een flat en kweek op een balkon op de 16e etage. Ik heb nog nooit een mier gehad op mijn balkon, dus daar ligt het niet aan. Neemolie heb ik in een flesje met emulgator. Ik mix dit met wat water en spray het vervolgens met een plantenspuit tot druipens aan toe over de plant heen, zowel op als onder de bladeren. De plantjes zijn nu zo’n 2 weken oud en ik heb zowel vorige week als gister gesprayed.

• LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      "In een flesje met emulgator" klinkt als iets voorverpakt met een merk en merknaam. Kun je die eens noemen?
      Ik maak zelf mijn eigen emulsie, want ik vertrouw merken niet omdat ze gauw homeopathisch gaan verdunnen en ik wil mijn neem-olie emulsie graag met 1-2 eetlepels per liter. Eventueel kun je iets zoeken met pyrethrine, dat is danwel een giftige stof, maar eentje met een redelijk snelle afbraaktijd. Die kun je nu spuiten voor een week of 2 (dus 2x behandelen) en daarna niet meer omdat je dan te dicht bij de bloei komt.
      Als luizen er kunnen komen, dan kunnen mieren dat ook. Het zal me niet verbazen als ze ergens een nest hebben in of onder een pot van een van je medebewoners.

Heb je nog andere planten op je balkon? Lieveheersbeestjes proberen?

Comment

Bezig...
    X