Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Hangende en bruine bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help! Hangende en bruine bladeren

Korting op 420shop
    Ik had 2 plantjes buiten staan, 1 van 15 cm de andere van 5 cm, nu heeft het vanacht veel geregent dus was ik vanacht al naar me balkon gegaan,
    en heb ik het wasrek over de plantjes heen gezet en daar een handoek op gelegt, maar nu werd ik vanaochted wakker, en ging ik kijken bij me plantjes, die ene van 15cm stond er een beetje slapjes bij, maar die van 5cm stond recht op, maar de blaadjes waren helemaal krom omhoog, en bruin aan het worden, ze waren helemaal droog. wat moet ik doen?

water geven?
    of juist niet?
    want ik weet niet of ik ze juist water moet geven? of omdat het zo hard regende ze misschien verzopen zijn?

help plz

Re: Help!

Comment

geen tijd voor foto's, camera doet het niet, zeg gewoon wat ik kan doen voordat het te laat is plzzzz!

Comment

Fototoestel van de buren lenen. Als jij niet weet of ze water nodig hebben, terwijl je er met je neus boven op staat, hoe kan iemand anders dat dan zonder foto's beoordelen? Zeg maar hoe dat zou moeten.

Comment

soryy voor de slechte kwaliteit foto's iemand tips?

Comment

Afgaande op je, wel heel erg wazige, foto's denk ik dat ze en te nat en te voedselrijk staan. Verder is ze flink gestrekt waarschijnlijk op zoek naar bruikbaar licht. Ik zou de pot met een light growmix bijvullen tot aan de lopbladeren. Verder blijft het koffiedik kijken met zoon wazige foto's als jij je de moeite doet om een duidelijke scherpe foto hier neer te zetten dan doen wij ons ook de moeite om je zo goed mogelijk te helpen.
            Last edited by monty; 14 July 2011, 15:47.

Comment

'k Ben het eens met Monty: te nat, te rijk bemeste grond en (waarschijnlijk) te veel warmte in het kiemstadium. Voor de regenperiode was het vrij warm: een beschut balkonnetje en zwarte potten: dan loopt de temperatuur snel op, terwijl de kiemblaadjes nog nauwelijks vocht kunnen verdampen. 't Zal me meevallen als die planten er nog bovenop komen.

Comment

Dus niet veel water geven nu? en in de zon zetten? of juist wat meer in de schaduw?

Comment

Helemaal geen water geven nu. En van de zon zal je de eerste dagen echt geen last hebben.

Comment

oke bedankt

Comment

je akn ze beter weggooien

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Help! Hangende en bruine bladeren

het kwam omdat me vader erachter kwam en planten gif over heen had gedaan :'( maar ik had er 1 verstopt die is nu zo'n 45cm

Comment

Ai bummer, beter leg je je ouders in een goed gesprek uit waarom je graag een plantje kweekt.

Comment

Idd, je bent toch minimaal 18, dus een gesprek daarover moet kunnen op die leeftijd.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...