Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    toppen

    Korting op 420shop
    Hey ,ik heb mijn plant op de 3de internode getopt.
    Dus vanaf het 'wondje' heb ik 2 hoofdtoppen en 2 zij toppen.
    nu zit alles in de 7te internode. Mag ik nu zowel de getopte hooftoppen en de zij toppen nog eens toppen ? Of alleen de zijtoppen ?

    Ik heb dat jullie me snappen

    #2

    Comment


      #3
      Re: toppen

      zijtakken zou ik alleen toppen als ze echt goed ontwikkelen, en dan nog uitsluitend in het geval van een plantsoort die stevig kan doorgroeien. Voorbeeld > PP in volle grond. Als ik er geen stekken van neem top ik ze trouwens niet maar doe dan veel aan geleiding (uitschieters met een touwtje en wat zwaars rustig naar beneden buigen. Je krijgt dan eenzelfde resultaat als toppen met als voordeel dat je de plant geen schade toebrengt, wat de kans op ziekten weer aanmerkelijk kleiner maakt.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: toppen

        hier is een filmpje. Ik ben vanplan om de 4 scheuten te toppen die ik aanraak. Goed idee ?
        http://www.youtube.com/watch?v=QwQcG_xPYSo

        i
        s het ook mogelijk van de onderste scheuten (die ik ook redelijk groot vind) ook te toppen ?)

        Comment


          #5
          Re: toppen

          Dit wordt denk ik een smaakkwestie > je lijkt namelijk nogal wat ruimte rond die plant te hebben of zie ik dat verkeerd ?

          de scheuten die je aanraakt kan je makkelijk toppen hoor (of stekken natuurlijk), zijscheuten verder onderin zou ik persoonlijk niet doen. Maar smaken verschillen natuurlijk
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: toppen

            nja ik ga die 4 scheuten toppen hoor , de plant gaat nog enorm hard groeien en ik wil niet dat de toekomtige toppen 15cm tegen het dak groeien. Dan heb je volgens mij meer kans op rot..
            en ja hoor , ze hebben nog enorm veel plaats . zeker omdat de andere planten er rond in potten weg gaan.
            Last edited by easysativa; 17 July 2011, 02:00.

            Comment

            Bezig...
            X