Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste aarde (en potten) voor autoflowers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beste aarde (en potten) voor autoflowers

Korting op 420shop
    Ik ga dit jaar van strategie veranderen. Voorheen was het plan altijd 2 grote joekels laten afbloeien maar de laatste paar jaar is het resultaat telkens teleurstellend. Te natte nazomer en slecht resultaat met veel toprot.

Dit jaar wil ik het anders doen. 10 tal autoflowers laten afbloeien in de zomer. Dus vroeg ik me af welke aarde jullie gebruiken om een volledige autoflower cyclus mee te draaien.
    Tot nu toe valt mijn voorkeur op DCM Groenten en Kruiden wegens 150 dagen voorbemest. Dit lijkt me ideaal maar mss zelfs iets te lang. Loop ik hiermee niet het risico te gaan overvoeden of moet er in dit geval geen 2 weken geflushed worden?

Of vroeg ik me af welk formaat potten ideaal zijn. Mijn voorkeur valt op 20L potten om ze mooi groot te laten worden maar mss ben ik mis?

Thx!

Dat is voor normale planten jochie.

En 25 liter schijnt een goede maat te zijn.

Comment

• VonSchlieffen
      VonSchlieffen commented
      Editing a comment
      En welke aarde zou je gebruiken? Plagron Lightmix?

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Die dcm is prima hoor, je moet alleen bij voeden waarschijnlijk, en dat kan je doen met extra grond zoals geadviseerd.

Gewoon effe wat grond over houden voor het voeden dus.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Potten ook zag ik net, 25 liter bouw emmers bij de g amma vandaan heb ik daarvoor.

20/25 liter max niet groter! En niet kleiner!
    plagron lightmix aarde is prima.

Voeden ga je halveren en met de tijd opbouwen,hier raad ik geen plagron aan omdat het zonde geld is met 10talle verschillende flesjes.

Gewoon een a & b voor 8 tot 11 euro kweek je zo je 10planten mee van groei tot oogst.
    en verder houd ze uit de regen en zorg dat ze beschut kunnen staan,op een doorwaaiende plek.

Persoonlijk zouw ik autos als toevoeging gebruiken en 3 frisian Dews zetten (photo)

Comment

Grote afjes is toch gewoon in volle grond?
      Kuil graven, grond van je keuze erin en planten

Bij bloei guanopoeder erbij strooien en oogsten als ie klaar is

Zo doet een kameraad het altijd, goede oogsten. Met 2x4 dames kan hij een heel jaar vooruit
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Volle grond heb ik ook wel gedaan, maar dan kun je ze niet meer verplaatsen. Ik zet ze altijd onder een overkapping als het gaat regenen. En ook op een verhoging, zodat ze een beetje beschermd zijn tegen naaktslakken.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat klopt, eens,
        Maar waarom dan niet groter als 25 liter stafford
    Bezig...