Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pk 13/14

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

pk 13/14

Korting op 420shop
    dag mensen,, mijn 2e vraag op dit forum gaat over het geven van pk13/14

heb er veel over gelezen en ik weet dat ik het 3-4 weken voor de oogst 6 dagen in de week mee moet geven met mijn bloei voeding!!

ook weet ik dat ik er maar 15 ml van moet gebruiken op 10 litr water wat mij erg weinig lijkt...(als iemand hier anders over denkt hoor ik het graaG!!

mijn vraag is, hoe weet ik nu wanneer ik moet beginnen met de pk13/14
    hoe zie ik wanneer mijn plant nog maar 4 weken te gaan heeft??

wederom alvast bedankt!!!
    greetzz!
    Last edited by Jointjedraaien; 2 October 2019, 10:02.

Re: pk 13/14

welke plant heb je? meestal bloeit een plant 8 tot 11 weken. als jou plant 8 weken moet bloeien en je plant is 4 weken geleden begonnen met bleoien dan moet ze dus nog 4 weken . snappie?
    hoe lang je plant moet bloeien weet google wel

Comment

Dat je aan een plant kan zien hoe lang ze nog te gaan heeft voor oogst, kan je ongeveer berekenen, door de totale gemiddelde bloeitijd te nemen, en het aantal weken bloei waarin de planten nu staan daar af trekken. Wat daar uit komt is ongeveer het aantal weken bloei die de plant nog te gaan heeft. Dit is ongeveer omdat dit per plant kan verschillen natuurlijk.

Verder is het vooral een kwestie van ervaring. Dit is de beste indicator.

Gr Fender

Comment

euhm, ik heb 4 x k2 en 1 x big bud
        aan de big bud zie je alwel dat diej een beetje begint met bloeien volgens mij en de k2 zie ik nog niej gek veel aan gebeuren
        ik heb ze als stek geplant begin mei,, ik zal ondertussen ff kijken of ik foto's hier neer kan zetten mischien dat jullie dan iets meer kunnen vertellen
        thnx!!

Comment

Waarom vind je 15cc bovenop de bloeivoeding weinig?
          Ervan uitgaande dat 1gr zout (NaCl) /ltr EC 1 geeft. En de meeste zouten tussen de 0,8-1,2.

Daarom zeggen we dat 1gr of 1cc /ltr een veilige dosering is.

Als jij dan zoveel mee mag geven betekend dat er veel water bijgemengd is.

En wat de laatste 4 weken zijn? Dat is per soort verschillend. De meeste indica dominante soorten bloeien 8-9 weken, reken maar uit.
          Ik gebruik trouwens wel langer dan een week extra P & K

Grtz, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

ik zeg ook niet dat ik 15ml te weinig vind,, ik heb er verder geen ervaring mee,, maar naar mijn gevoel lijkt het gewoon zo weinig,,
            en volgens mij moet ik die pk13/14 de laatste 3 tot 4 weken geven toch dus zegma 4 weken lang ipv een week?

groet'n!!

28 aug 150.jpg28 aug 155.jpg28 aug 149.jpg28 aug 156.jpg28 aug 159.jpg28 aug 158.jpg28 aug 154.jpg

de 4 en de 7e foto is de big bud plant de anderen zijn k2 is wat mij verteld werd door diegene waar ik de stekken weg heb!
            sommige foto's niet duidelijk sry!
            Last edited by ceBep; 30 August 2011, 19:30. Reden: triple posten, verkeerd quoten

Comment

.

Overige aanwijzingen

Overbemesten heeft een negatief effect op de natuur, de bodem en de plant
              Vorstvrij, gesloten en donker bewaren
              Buiten bereik van kinderen houden
              Bron.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

hier staat dus dat ik 3 tot 4 weken voor de oogst maar 1 week 15 ml pk 13/14 moet mengen in 10 litr water tezamen met flores?
                en wat bedoelen ze met over de gehele plant ??
                moet ik blad voeding geven ??

wat voor mij nog niet duidelijk is dat de 1 het maar 1 week gebruikt en de ander met 3 tot 4 weken achter mekaar gebruikt,,

maar mijn grootste vraag is nog steeds hoe weet ik wanneer ik 4 weken voor mijn oogst zit??

---------- Post added at 15:28 ---------- Previous post was at 13:43 ----------

heb gezocht en de bloei tijd is idd zo'n 8tot9 weken...
                dus wanneer er ook maar kleine vorm van bloei aanwezig is dan begin ik 4 weken daarna met de pk 13/14 te geven
                maar geef ik die pk 13/14 dan 1 week of 3 tot 4 weken want dat is nog niej duidelijk bij mij....

Comment

Met over de gehele plant bedoelen ze: dat wanneer er bloemen over je hele plant heen aan het uit komen zijn.
                  Als je planten dus beginne met bloeien kan je de eerste 4-5 weken pk13/14 geven en dan stoppen.
                  Hebben je planten wat langer haar bloemen dan maar 1 week de voeding geven.
                  En je geeft je plant het niet via de bladeren deze voeding.
                  Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

Comment

neej bladboeding geef ik ook niet!
                    maar nu word het voor mij nog ff weer een stukje ingewikkelder
                    dus wanneer de plant volledig in de bloei staat op alle plekken,, dan begin ik met pk 13/14 en dat doe ik tot een week of 3/4 voor de oogst ?

dus 3/4 weken voor de oogst geen pk/13/14 meer ?

de 1 zegt dus de laatste 3/4 weken voor de oogst pk 13/14 geven
                    en de ander zegt zosnel de bloemvorming overal aanwezig is beginnen met pk13/14 tot 3/4 weken voor de oogst hmm HelP ! ! !

---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 18:13 ----------

ik heb nogmaals goed de gebruiksaanwijzing gelezen,,
                    ik ben er uit gekomen dat ik 3tot4 weken voor het oogsten maximaal 1 week pk 13/14 mee mag geven wanneer de gehele plant in haar bloei staat!!

klopt dit ?
                    is dat voldoende om er een hogere opbrengst te van krijgen?? klopt dit ?

mensen laat me weten hoe jullie pk 13/14 gebruiken en hoelang jullie het gebruiken..

mvg

Comment

Lees het volgende topic ff door:
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/17316-Dubbel-posten-en-quoten

Comment

bedankt voor de infomatie zo te zien ben jij wel slim,, mischien kun jij dan ook andwoord geven op 1 van de 2 vragen van mij
                        alvast bedankt!!
                        Last edited by ceBep; 30 August 2011, 19:51. Reden: quote verwijderd

Comment

Ik denk dat ik op de vragen geen aanvulling kan geven..alles is reeds beantwoordt!
                          Ga er eens rustig voor zitten en lees het op je gemakje eens door, het staat er echt tussen!
                          En lees het stukje over het quoten nog eens door, want dat heb je gemist, denk ik
                          Succes met lezen....

Comment

pleur deze topic maar dicht en dan zal ik een nieuw topic aanmaken en de vraag anders stellen

Comment

Je kunt je vraag anders formuleren in dit reeds bestaande topic als je naar je eigen mening geen bevredigend antwoord op de vraag hebt gekregen!
                              Een nieuw topic met een soortgelijke vraag al of niet anders gesteld is niet nodig naar mijn mening!

Comment

Bezig...