Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opwarming aarde en buitenkweek.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Opwarming aarde en buitenkweek.

Korting op 420shop
    Beste forummers,

Mensen die uit bouwverlof komen zullen al ondervonden hebben dat de winter nog maar moet beginnen, als hij nog wel komt.
    Geen winter dit jaar, straffer nog, een fantastische herfst gehad! Ik werk buiten en merk de outdoor dus goed op. Op een koude wind na had 2011 een prachtig najaar. Ik sta midden januari te werken zonder winterkledij. Vorig jaar stond ik de rillen en bibberen.
    Kunnen telers voordeel halen uit de opwarming van de aarde ? Zijn er mensen die in 2011 langbloeiers hadden buiten staan en daar van geoogst hebben? Ik ben benieuwd welk effect de opwarming van de aarde op cannabis in deze hemisfeer heeft.
    Merken outdoor telers al enige verandering op?
    Gaat de opwarming voordelig of nadelig werken als we het aan het telen linken?

Graag uw input hieronder .

Re: Opwarming aarde en buitenkweek.

Over het algemeen kan ik over 2011 niet klagen, mooi weer gehad hier en het merendeel heeft zeer goed kunnen afbloeien

Je zou kunnen zeggen dat de opwarming op korte termijn voordelig is en op lange termijn nadelig...
    maar toch zeg ik dat dit op korte termijn ook nadelige gevolgen heeft op de teelt.
    Wanneer het klimaat en de seizoenen in de war zijn kent een plant geen natuurlijke groei meer. Maw de plant is dan ook in de war.
    En los van het weer zal ook het evenwicht en ecosysteem verstoord raken door de opwarming, wat geen enkele plant ten goede komt.
    Deze verstoring kan sneller gebeuren dan gedacht, wanneer er een kleine verandering is in temperatuur treden automatisch vele reacties op, (vb insectenplagen)
    Nuja, cannabis is een sterke plant die vele variaties heeft en zich goed kan aanpassen alleen zorgen dat de opwarming niet sneller optreed dan het zich kan aanpassen..
    Gr

Comment

mee eens, die opwarming zorgt voor meer instabiliteit, meer gekke uitschieters in de verschillende jaargetijden. Extreme regenval of juist droogte, "slechte"zomers en warme winters, en dan opeens -zoals ik dit jaar eigenlijk ook een beetje verwacht- en vet koude april. Ik denk dat normale aanplant daar last van kan hebben, maar ons plantje en de manier waarop wij daarmee omgaan is natuurlijk niet helmaal natuurlijk. Langbloeiers zullen meer risico lopen in volle grond, maar autoflowertjes kunnen juist profiteren door hun korte generatietijd. Afgelopen jaar drie keer geoogst in het buitenseizoen!
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

We zitten nog in de nasleep van een zogenaamde La Nina. Abnormale weersomstandigheden (meestal warmer in onze streken) zijn dan niet zo raar als je zou denken.
        Elke doorgewinterde gewone boer kan zo vertellen dat het weer elk jaar anders is, incluis die extremen die we nu meemaken. Het verschil tussen normale extremen en de huidige extremen zijn niet zo groot, maar wordt alleen opgeklopt door de media.
        Het is waar dat er een klimaatopwarming is, maar de fenomenen die we nu meemaken zijn niet zo raar voor onze streken. Ze komen gewoon niet zo regelmatig voor. Voeg daar nog wat massahysterie en een beetje populistische media, en je krijgt stormen en droogten die enkel en alleen door het broeikaseffect zouden zijn veroorzaakt.

Alsook, je ziet orkanen, droogten, ... van plaatsen waar je 20 jaar geleden misschien nog nooit over gehoord hebt. Dit versterkt het hele paniekgevoel die er heerst.
        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Dat klopt Bombadil, maar sinds wanneer stapelen zulke fenomenen zich zo snel achter mekaar op?
          De ogen toe doen is ook niet wijs. We moeten overstappen naar een nieuwe energiebron om de gezondheid van ons thuis (Earth) te vrijwaren van zorg en leed. Niet waar?
          Misschien is het niet zo erg als ze ons vertellen in de media, maar toch... De wereld staat onder enorme druk en dat moet ooit barsten.

@Silver, gedeeltelijk mee eens. Ik denk dat de plant zich toch nog altijd zal vormen naar zijn omgeving. De dagen gaan niet verstoord worden he, de lichturen buiten zullen altijd afnemen. Het enige nadelige is dan dat het wat later kan komen. Maar als het in het najaar altijd zonnig en goed weer is, zie ik daar wel graten in

Moreweed,
          Tegen droogte kan je je nog weren, water geven. Tegen hagel, vorst en storm minder. Doch, ik heb planten over de grond zien scheuren bij een windvlaag en ongegeneerd terug zien boven komen alsof het niets was. Ik denk dat we niet te kritisch tegenover cannabis en de klimaatsverandering mogen staan. Als het warmer en droger wordt, is toprot toch beperkter? En als ge ze bij watert, zal het toch nog goed meevallen buiten?

Het is in ieder geval wel superhandig dat Jointjedraaien alle jaartallen van de buitenkweek catalogiseert.

Comment

Is
            het niet El Nino??

Comment

ja en nee.. la nina is zijn zusje, de reactie op el nino zeg maar. doe maar eens wiki-en
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
              X