Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van zaad-aarde tot aarde met voeding.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Van zaad-aarde tot aarde met voeding.

Korting op 420shop
    Volgens mijn grow-shop (ik woon in Tenerife, Spanje) hoef ik niet meerdere keren mijn plant van pot en aarde veranderen.

Momenteel is ze nog klein (Special Queen #1), en zit ze nog in een kleinere pot met zaad-aarde. Met zaad-aarde bedoel ik losse aarde zonder (of heel weinig) voeding.

Vanaf wanneer mag ik verplanten naar een grotere pot met aarde met voeding in?

Momenteel is ze zo groot:

2-11.jpg
    Attached Files
    Resident in Tenerife, Spanje.
    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Re: Van zaad-aarde tot aarde met voeding.

Je bedoelt waarschijnlijk dat je hebt gezaaid in zaai- en stekgrond. Daar zit inderdaad niet veel voeding in, maar wel genoeg om je planten deftig te laten wortelen. Zodra de worteltjes uit de pot beginnen te groeien is het vroeg genoeg om de planten over te zetten in potgrond (zeker geen bemeste tuingrond gebruiken, want die is veel te zwaar bemest). De natuur doet zijn werk: je hoeft alleen maar waar te nemen. En voeding geven zou ik in dit stadium helemaal achterwege laten. Regenwater of mineraalwater is in dit stadium meer dan voldoende voor je pH. In Spanje tref misschien geen specifieke cannagrond aan, maar met geraniumpotgrond gaat het net zo goed. Het is alleen goedkoper, maar dat mag toch geen belemmering zijn? Terzijde: ik heb met NPK 12-10-18 in gewone potgrond goede resultaten behaald.

Comment

Dit was inderdaad het idee, ik wist niet goed hoe ik het moest formuleren in het nederlands

Specifieke cannagrond hebben we zeker wel, growshops hebben we hier ook, en die verkopen van chemische producten tot deftige potgrond. Ik heb al met de vrouw gebabbeld en ze ging mij een mooi zakje van 5-6 euro verkopen met potgrond.

Jij raadt dus aan om in de andere grond te beginnen groeien als de wortels uit de pot groeien? Worden die dan zo lang?
      Raad je niets aan kwa hoogte?

---------- Post added at 21:57 ---------- Previous post was at 21:42 ----------

Maar in feite heb ik dus gewoon 2 soorten grond nodig? De zaai- en stekgrond en de potgrond?

Ik zie dat sommige mensen 3 soorten grond, of 3 soorten potten gebruiken, daarom de vraag.

Comment

In zaai- en stekgrond kun je je zaailingen of stekken in 1 literpotjes makkelijk 15 cm tot 20 cm hoog laten worden zonder bij te voeden. En dan hebben ze tevens een flinke wortelkluit gevormd. Wat ik overigens wel doe bij het verpotten is de wortelkluit van de zaailing of stek loskloppen. Ik heb de indruk dat hierdoor de wortels makkelijker hun weg zoeken in de nieuwe aarde. Dat laatste is me overigens aangeraden door een hovenier. De noodzaak van meer dan 1 keer verpotten vermag ik niet in te zien.

Comment

En hoe is de plant nu ,graag met foto

Comment

Deze dagen heftig gegroeid

2-14.jpg2-14(2).jpg

Zet deze foto's ook nog eens bij het kweekverslag.

Comment

Bezig...