Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op mn dak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Op mn dak

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben van plan dit jaar een plantje op mijn dak te zetten. Ik heb een dakkapel. Ik vroeg me af of dit mogelijk is en wat voor voorzorgsmaatregelen enzo ik moet nemen.

    #2
    Re: Op mn dak

    Natuurlijk is dat mogelijk.
    In een dakkapel komt waarschijnlijk minder licht: Glas houdt 70% tegen.
    Met buitenlicht kweken is dan pas vanaf mei of iets dergelijk mogelijk.

    Voorzorgen:
    Voor huisbewoners of eventuele buren: Geurcontrole, koop een koolstoffilter(tje).
    Verder: Je zit onder het dak, wat wil zeggen dat je warme lampen best kan vermijden (kunnen ze aflezen door de warmte die afstraalt po je dak en raam). Hiervoor dus spaarlampen, TL lampen of Led lampen gebruiken.

    Denk ook genoeg aan brandveiligheid natuurlijk als je lampen gebruikt of iets zelf ineen knutselt: altijd veilig blijven.

    Grtz,
    Dissi
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    Comment


      #3
      Re: Op mn dak

      Ik dacht eigenlijk aan op het dak in een bloempot. In het buitenseizoen zal dat best te doen zijn dacht ik

      Comment


        #4
        Re: Op mn dak

        leuk idee maar erg opvallend voor iedereen die met zn hoofd in de wolken loopt (en dat zijn er heel wat).

        Rekening houden met :
        -wind > dat kan een aardige spelbreker zijn, dus je wilt een compact plantje wat ook nog vastgezet is hier en daar
        - bereikbaarheid ivm watergeven > zie je jezelf elke keer het dak op gaan met je gietertje ? Daar zal je dus iets op moeten bedenken
        - ongewenste aandacht > hier wordt rondgevlogen met cannacoptertjes : miniheli's met detectieapparatuur (sniffers dus geurcontrole)
        - huisgenoten... wat denk je dat die vinden van je klauteravonturen en dope-interesse ?
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Op mn dak

          Wat die cannacoptertjes betreft: 5 planten zijn toch legaal?

          Comment


            #6
            Re: Op mn dak

            je moet een indica soort nemen,die blijven vrij klein maar worden wel breed,zoals k2 en bubbels.zet ze in 45 of 65 liter specikuipen met lightmix en gebruik biovoeding,dan heb je geen ph en ec meters nodig.en natuurlijk voorzichtig tewerk gaan want op een dakkapel hoor je eigenlijk niet te lopen.lekkage is zo gemaakt,maar niet verholpen.

            Comment


              #7
              Re: Op mn dak

              Oorspronkelijk geplaatst door steffaboy View Post
              5 planten zijn toch legaal?
              er is helemaal NIKS legaal. Je wordt niet gestraft als er bij ontdekking max 5 planten zijn waar je meteen afstand van doet (afgeven dus op jouw eigen initiatief), met de vermelding dat als je ook maar iets hebt aangepast voor beter resultaat dan "toevallig opgekomen" je alsnog kan dokken (en je huis kwijt bent als je pech hebt)
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Op mn dak

                lekker is dat, maar ik denk eigenlijk dat er toch niemand komt kijken

                Comment

                Bezig...
                X