Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarmee kan ik autoflowering plantjes het best bemesten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Waarmee kan ik autoflowering plantjes het best bemesten?

Korting op 420shop
    Ik heb 5 dagen geleden 5 autoflowering zaden ontkiemt en in potgrond in bloempotjes van ong. 1.5 liter gedaan. Ze staan nu 5 cm. hoog in de vensterbank (op 't zuiden). Ik denk dat ze over anderhalve week over gaan naar emmers, tevens met potgrond. En dan zo snel en zo veel mogelijk naar buiten!?

Nu de vraag: wat kan ik nog aan die grond toevoegen?
    Ik heb gelezen dat kippemest de groei bevorderd, maar aangezien autoflwers groeien en bloeien tegelijkertijd, weet ik niet of dit een goed middel is?
    Wie heeft er tips?

Groet,
    Belle75

Re: Waarmee kan ik autoflowering plantjes het best bemesten?

Hier wat ideeen en tips:
    Nee, niet zo snel mogelijk naar buiten. Het is immers te koud. Bij een graad of 20, of hoger is dat pas een goed idee.
    Bijvoeden zou ik niet doen met kippenmest, je geeft gauw te veel en dan kun je de planten weggooien als je er niet op tijd bij bent.
    Die potgrond heeft vaak voldoende voeding voor 6 weken, die overige drie kunnen je planten wel zonder. De laatste twee sowieso en de eerste week neemt hij bijna geen voeding op. Sluit dus als het goed is precies aan met je schema.
    Verdere tips: zet ze onder een lamp en zaai de volgende keer iets later in het jaar. Ze kunnen pas eind april veilig naar buiten. Dan zijn deze als het goed is al bijna afgebloeid.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Re: Waarmee kan ik autoflowering plantjes het best bemesten?

voorbemeste potgrond moet je in het begin niks aan toevoegen tenzij je precies weet wat je doet en wat er al inzit. Je gaat over op emmers lees ik, dus daar zit zat in voor de komende weken. Eventueel 'n beetje bijvoeden als ze lekker bloeien, meer niet. Er zijn verder ook geen positieve berichten over het inwrijven (en uitmasseren!) van pindakaas rond de huidmondjes, dode-zee baden voor de wortels of zelfs het dagelijks vertonen van dia's van kinderboekenweekpostzegels. kweken is een oplettend luie bezigheid
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...