Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit een goede setup? Voor kweek van 3 plantjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit een goede setup? Voor kweek van 3 plantjes.

    Korting op 420shop
    Think Different autoflower gefeminiseerd (3 zaden) Dutch Passion 29,00
    -Top Grow Box Terra 45,00
    -3 x Smartpot- Size 11,6 liter 17,85
    -grond 10,00**+-
    100,00 +-
    Ik weet nog niet echt welke potgrond ik wil maar ik dacht zo iets op deze site te bestellen: http://www.growdiscounter.nl/Kweekmediums/Aarde
    Welke grond zal ik nemen?
    Wanneer zal ik ze planten?

    mvg,

    Fabian

    #2
    Re: Is dit een goede setup? Voor kweek van 3 plantjes.

    Da's wel een boel voeding voor drie maanden! En met drie autoflowers krijg je geen vierkante meter vol. Je zult dus eindigen meteen overschot aan voeding. Opzich niet erg, maar niet super kosten-efficient. Lees eens goed rond en kijk wat je nodig hebt. De meeste autoflowers behoeven nauwelijks voeding.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Is dit een goede setup? Voor kweek van 3 plantjes.

      gezien.

      Comment


        #4
        Re: Is dit een goede setup? Voor kweek van 3 plantjes.

        Je koopt een vracht voeding waar je wel 5 jaar op de zelfde schaal mee vooruit kan. Dat is nergens voor nodig. Het zijn auto's, dus een redelijk bemeste grond bevat genoeg voeding voor de hele periode (bijvoorbeeld BioBizz All-mix). Koop desnoods een halve liter PK13-14 voor het eind van de rit en je bent voor ongeveer 15 euro uitgekocht aan voeding en grond. Het enige wat ik mis is zaai- en stekgrond: die heb je echt nodig voor het kiemen en groeien gedurende de eerste 10 dagen. Natuurlijk wel in kleine potjes (desnoods plastic boterkuipjes) voorgroeien. Op die manier houd je de helft van je voorgenomen investering op zak.
        En die dure smartpotten: nergens voor nodig. Een paar bouwemmers van 10 liter (1 euro per stuk) met gaten geprikt in de bodem en de zijkanten hebben de zelfde functionaliteit en ze gaan 10 jaar mee. Dat zie ik nog niet gebeuren met stoffen plantzakken. Die rommel kost nog geen euro aan materiaal- en voorbrengingskosten en wordt voor het vijfvoudige op de markt gezet. Heb je centenpest, gooi je graag geld over de balk, ik weerhoud je niet om geld uit te geven, het is immers jouw keuze. Ik heb zelf wel eens in 10 liter mayonaise emmers van de plaatselijke frituur gekweekt: die kreeg ik gratis. Al die dure spullen zijn alleen maar franje: goede potgrond en een gezonde terughoudendheid met bijmesten levert het beste resultaat. Het zijn niet de spullen die je aanschaft die het resultaat bepalen: de enige die daarop invloed heeft ben je zelf. Voor de 100 euro die je voor je kweekje hebt uitgetrokken kun je 2 keer een ronde draaien. Als je belangstelling hebt stuur ik voor je 2e ronde wel een aantal (gratis) reguliere zaden toe.
        Last edited by Xtreme; 13 March 2012, 17:01.

        Comment


          #5
          Re: Is dit een goede setup? Voor kweek van 3 plantjes.

          Haha Nee ik heb geen centenpest. Ik verdien wel makkelijk geld. Maar dat doet er niet toe. Is goed ik koop wel gewoon wat goedkope potten bij de IKEA. Ik zal ook Biobizz kopen of is er betere grond? PK13-14 zal ik ook kopen. Ik heb ook gelezen hoe je moet kiemen. Dus als ik het zo simpel doe het het met de think different zaden in mijn tuin dan krijg ik veel en goeie wiet ? Dit is inindergeval de goede basis? bedankt voor je rectie anders had ik misschien 100 euro verkloot...

          ---------- Post added at 19:49 ---------- Previous post was at 19:48 ----------


          Last edited by fabianv; 13 March 2012, 19:03.

          Comment


            #6
            Re: Is dit een goede setup? Voor kweek van 3 plantjes.

            Think different lijkt veelbelovend, tenminste als het resultaat overeenstemt met de gewekte verwachtingen. Wellicht probeer ik deze soort dit jaar eveneens. Ik heb echter nogal wat andere auto's en regulier op voorraad. Diverse familieleden verstrekken mij namelijk zaden in de hoop dat ik ze in de kas zet. Zo lang ze zelf komen knippen is dat voor mij geen bezwaar.

            Comment


              #7

              Comment

              Bezig...
              X