Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower of gewone wietplant ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower of gewone wietplant ?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben van plan dit jaar tijdens de zomer een paar plantjes buiten te kweken, maar ik twijfel tussen een autoflower of een gewone plant.
    Ik twijfel omdat ik niet zolang de tijd heb, namelijk tot 20 juli, ook als ik wietzaden wil bestellen zie ik dat er staat dat oktober de oogsttijd is.
    Dus vroeg ik me af, wat zouden jullie me aanraden een autoflower of een gewone plant, zoja welke plant zou ik dan het beste kunnen nemen en wanneer zou ik uiterlijk dan moeten beginnen?

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Autoflower of gewone wietplant ?

    Als je tot 20 juli hebt moet je aan de autoflower. Simpel.
    Of je moet elke dag, op dezelfde tijd, de planten in het donker kunnen zetten, maar dat is veel werk.
    Zoek een lekker soortje en meteen beginnen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Autoflower of gewone wietplant ?

      Bedankt !
      Maar welke autoflower raad je me dan aan ?
      Met de hoogte heb ik geen probleem , maar ik wil het liefst wel een redelijke opbrengst en een plant die goed tegen de kou bestand is ; kortom een beginnersplantje , want dit is mijn eerste kweek.
      En gefeminiseerde zaden of regulier?

      Comment


        #4
        Re: Autoflower of gewone wietplant ?

        je kunt nu elke autoflower gewoon zaaien (en neem dat nu maar van mij aan )
        smaakt allemaal goed en de opbrengst zal altijd ergens tussen de 1 en de 100 gram liggen.
        iedereen denkt dat 'n bepaald soort het meeste opbrengt maar alles is afhankelijk van ons klimaat.
        hoe meer zon hoe beter je opbrengst.

        grtz, angel777
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Ik raad aan gefeminiseerde, dan moet je niet zitten klooien met je geslacht (al bestaat de kans natuurlijl altijd dat je een mannetje hebt) .
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

          Comment


            #6
            Re: Autoflower of gewone wietplant ?

            Autoflower, zeeeekeeeeeeer.

            Gaat lekker rap gaan nu en je bent 100% zeker dat je geen problemen gaat hebben met de lichturen. Is dit je eerste kweekje b.t.w?
            De zaadbank Royal Queen Seeds heeft genoeg kwa aanbod van autoflowers, probeer misschien eens de Royal Dwarf, is een van de goedkoopste en en een cup winner.
            Resident in Tenerife, Spanje.
            3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

            Comment


              #7
              Re: Autoflower of gewone wietplant ?

              Ja dit is me eerste kweekje , bedankt voor de snelle reacties , ik ga nu 100 % voor de autoflower.
              En hoeveel liter potte rade jullie me aan ? , ik neem aan universele potgrond ?
              En heeft een Autoflower voeding nodig ?
              Last edited by Marochasj; 31 March 2012, 13:03.

              Comment


                #8
                Re: Autoflower of gewone wietplant ?

                Een autoflower schijnt geen extra voeding nodig te hebben, gewoon een zakje biobizz all-mix zit genoeg in.

                Comment


                  #9
                  Re: Autoflower of gewone wietplant ?

                  Als je 2 keer verpot (1 keer zaai en stekgrond en 1 keer all-mix) zou je inderdaad geen extra-voeding nodig hebben. Autoflowers groeien en bloeien rapper dus het kan ja. Wel zou ik mijn gedachten daar geen 100% opzetten. Vraag misschien toch wat bloeivoeding aan een vriend ofzo of maak er zelf.

                  Nu, reken het misschien mee in je budget, zie je een voedingstekort kan je het nog altijd corrigeren
                  Resident in Tenerife, Spanje.
                  3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                  Comment


                    #10
                    Re: Autoflower of gewone wietplant ?

                    Ik raad je aan: 1000 liter potten. Je kunt universele potgrond kopen, maar ook semiversele, polyversele en entitele potgrond kopen. Buxusgrond is ook goed, maar papiersnippers werken ook. Sphagnum moss ook trouwens. Steenwol wordt ook veel gebruikt.
                    Een autoflower vraagt soms om een bammetje of twee. Maar geef die pas als je merkt dat het nodig is. Gaan we nu iedere vraag honderd keer opnieuw beantwoorden? Zoek eens lekker rond!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Autoflower of gewone wietplant ?

                      @ LR2:

                      Comment


                        #12
                        Re: Autoflower of gewone wietplant ?

                        In ons klimaat duurt een autoflower van zaad tot oogst zo'n 3 maanden, dus zou uiterlijk 20 april beginnen met planten.
                        Succes!

                        Greetz

                        Comment


                          #13
                          Re: Autoflower of gewone wietplant ?

                          @ LR2 ; Bedankt voor je advies
                          Ik denk dat ik toch ga voor de papiersnippers..
                          En ik denk dat je met 1000 liter een klein beetje aan de weinige kant zit , ik dacht eerder aan 2000 liter , en niet elke vraag is te vinden op dit forum
                          Last edited by Marochasj; 31 March 2012, 18:02.

                          Comment


                            #14
                            Re: Autoflower of gewone wietplant ?

                            Willen = kunnen..

                            Suc6 en Smookse

                            Comment


                              #15
                              Re: Autoflower of gewone wietplant ?

                              nee
                              tussen willen en kunnen zit 'n groot verschil
                              ik wil lopen maar kan niet lopen want m'n knie is kapot.....
                              HOE MOET IK ONTKIEMEN
                              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                              Comment

                              Bezig...
                              X