Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkonkweek, vragen :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Balkonkweek, vragen :)

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Recent heb ik mij de volgende zaden aangeschaft:

    Blue Mystic feminized + autoflower (5 seeds)
    Bubblelicious feminized + autoflower (5 seeds)
    Lowryder feminized + autoflower (5 seeds)

    De zaden zouden in de loop van volgende week aankomen, ben van plan de lowryders direct te laten ontkiemen en buiten te zetten. (Ik ga wel het weer in het oog houden ivm vrieskou)

    Zou het kwaad kunnen deze 5 planten allemaal in 1 pot van 29 liter te planten? Of allemaal in apparte potten?
    Moet ik voeding geven? Ik heb cocos potgrond, gemixt met universele potgrond van de supermarkt. Op de verpakking staat dat hier voeding in zit voor +-6 weken. Is dit genoeg of moet ik bijgeven?

    Na dat deze lowryders geoogst zijn, ben ik van plan de blue mystic's te planten, ook alle 5 ineens. Hierbij zelfde vragen als bij de lowryder.

    En na de blue mystics, de bubblelicious. Ik mik op 3x oogst/jaar met elke keer 5 planten. Het zijn allemaal autoflowers. Lowryders heb ik al eens gehad, dus daar verwacht ik geen problemen.

    Tips over blue mystic/bubblelicious autoflower zijn van harte welkom, van zaailing tot oogst in 8-9 weken?
    Hoe hoog worden deze planten? Ik moet oppassen ivm de buren, je weet maar nooit. Ik woon in Belgie

    Dank bij voorbaat

    #2
    Re: Balkonkweek, vragen

    Zou het kwaad kunnen deze 5 planten allemaal in 1 pot van 29 liter te planten? Of allemaal in apparte potten?
    Ja, en nee. Maar ook ja. En nee. Wat is kwaad? Ze groeien vast, maar aparte 29L potten zijn altijd beter.

    Moet ik voeding geven?
    Hier hetzelfde antwoord. Ja, en nee. Als je vind van wel: dan wel. Als je vind van niet: dan niet.

    Hoe hoog worden deze planten?
    Weet ik niet. Maar je buren gaan het ruiken. Dus of ze het zien of niet, ze weten er vast van!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Balkonkweek, vragen

      Dat ze het gaan ruiken betwijfel ik. Ik zit op de eerste verdieping en woon in het enigste appertement met een terras

      Trouwens, heb ook nog orange bud/mango gekocht. Die planten worden +2m in volle grond. Stel nu dat ik die laat op het jaar plant, zodat ze +-1 meter zijn als de natuurlijke lichtcyclus op 12/12 valt. Is dit een effectieve manier om ze klein te houden? Of zou ik ze beter vroeger planten, en ze toppen/bending ivm opbrengst?

      Grtz

      Dilemma dilemma, 'kzal een kweekverslag opmaken

      Comment


        #4
        Re: Balkonkweek, vragen

        Heb de 5 lowryders laten ontkiemen en alle 5 in apparte 6 liter potten gezet.

        3x cocos grond gemixt met universele potgrond.
        1x volledige cocosgrond.
        1x volledige universele potgrond van delhaize (zien wat het beste groeit)

        'T zaadje 1cm diep gestoken in de potjes, plastic folie erover, thermometer erbij om de vrieskou in't ook te houden
        Terras staat richting 'tzuiden, nu hopen op mooi weer, wat gaat tegenvallen denk ik

        Volgende week brengt vriendin de camera mee, dan zal ik foto's bijvoegen.

        Wish me luck!

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Balkonkweek, vragen

          Ik zou wel binnen ontkiemen ivm met de temperatuur buiten. En ik zou de babys niet gelijk buiten zetten als ze net op zijn gekomen.
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Balkonkweek, vragen

            Tuurlijk gaan ze dat ruiken. Als ze in bloei staan, en er staat een briesje, ruiken ze het 100m verderop.

            Klein houden zal wel lukken in 6L potjes als je ze niet teveel watert.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Balkonkweek, vragen

              Ze zijn binnen ontkiemt op de vensterbank, steken nu in de potjes buiten. Daarnet nog even de temperatuur gemeten en gaf een goeie 11 graden aan (bodem) Ik denk wel dat ze 't gaan redden .




              Grtz
              Last edited by stafke123; 4 April 2012, 23:18.

              Comment

              Bezig...
              X