Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

    Korting op 420shop
    Geachte boeren,

    Ik zoek tips, hints en trucs voor mijn project. En met genoeg tips kan ik een mooi verslag maken zodat jullie hiervan dingen kunnen leren.

    Mijn project:
    Ik wil in de tuin SCROGGEN in potten en ze iets eerder in de bloei zetten, door ze eerder in de schuur te verplaatsen, 2,5 maand lang. Mijn zaadjes zijn op 17 mei ontkiemd. Vandaag dus.
    Ik wil ze dan tot 24 juni laten groeien, 1 maand en 1 week. Waarom ik zo moeilijk doe, door ze elke dag te verplaatsen, is omdat de bloeifase van de planten dan toch echt mooie warme kleffende toppen krijgen door de warme zomertemperatuur.. Natuurlijk ook omdat ik in september dan al kan roken. Ik bedoel geduld heb ik wel als het gaat om vissen maar dit duurt me gewoon te lang.
    Voor de mensen die kwaliteit willen, wel in mindere hoeveelheid, maar op een gedoogd en zo'n natuurlijk mogelijke manier, is dit misschien wel een kans om er dingen uit te halen voor jezelf. Als je er 5 neerzet en je zou ze scroggen is mijn mening toch wel dat je er zeker, ook in de vroege bloei, toch 500 gram wel mag verwachten. 100 gram per plant.

    Mijn werktools:

    3x L.S.D. Barney's Farm
    2x Kuipen van 65 liter
    1x Pot van 35 liter
    3x op maat gemaakte SCROG netten, groene tuinhekdraad.
    9x 20 liter aarde van de ALDI

    Omdat ik een beetje spiritueel en principieel aangelegd ben wil ik dit zo creatief en goedkoop mogelijk, er toch maximaal van profiteren.
    Ik sta OPEN voor alles wat mij kan helpen en zal binnenkort met foto's komen voor de nieuwsgierige onder ons...

    Hoe sterk is deze plant daadwerkelijk tegen schimmels?

    Gr,
    Rebeltje de Boer
    Last edited by Rebeltje; 18 May 2012, 19:46.

    #2
    Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

    Bind je gaas in een cirkel. Leid daar de takken doorheen zoals ze in Amerika doen en alles komt goed.

    Zoiets dus, een soort plantenkooi:
    buitenscrog.jpg
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

      Ey LR2 bedankt voor je tips. ik heb een frame van ijzer die de net gespannen houdt. En heb er ook een blad met wielen onder de pot. Daarmee kan ik ze vervoeren. Het ziet er niet uit maar heel erg realistisch en praktisch. Ik snap niet hoe het kan omwaaien als ik het horizontaal heb. Kan je dat uitleggen?

      Alvast bedankt,
      Rebeltje

      Comment


        #4
        Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

        Nou, stel het je voor als een partytent. Als daar de wind onder komt (en die wilt nog wel eens hard waaien rond de herfst) dan tilt die een pot makkelijk mee en sleurt hij haringen uit de grond. Je bladeren kun je een beetje voorstellen als het dakzeil van die partytent. Hij zal niet weg waaien, maar omvallen zit er zeker in. Vooral als je pot droog is, en een pot droogt makkelijk als de bovenkant niet natregent (bladerdak boven de grond). De 65L kan dat nog wel op de grond houden qua gewicht. Maar die 35L potten zullen wanneer ze droog zijn maar een kilo of 6-8 wegen, met een flink bladerdak kan dat een mooie vlieger worden
        Beetje abstract en te kort schietend verhaal, maar op je mobiel typen gaat niet zo lekker. Hopelijk is het duidelijk!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

          Ik zal er rekening mee houden als het veel waait. Ik zit toch nog ergens anders mee.. Wat is het verschil als ik 1 of 2 zaadjes in een kuip doe en die dan ga SCROGGEN? Zal 1 zaadje al de hele oppervlakte in beslag nemen of moet ik dan toch 2 zaadjes laten groeien in 1 pot?

          gr rebeltje

          Comment


            #6
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

              Dit geloof je nooit.. Ik heb ook 3x lowrider II in 1 pot staan. Twee zijn niet echt gelukt. Ze bleven maar klein en miezerig. De grote stak er vanaf het begin er met kop en schouders er bovenuit. Die heeft allemaal kleine ronde topjes en stinkt echt heerlijk voor haar formaat. Ik vind het wel een nogal standaard wietje, wat ik van de L.S.D. ZEKER NIET kan zeggen. Ik spreek hier uiteraard wel voor mezelf, en niet voor een ander! . Aankomende donderdag gaan ze 3 dagen in het donker en dan droog ik ze een week in de kelder. misschien wat langer 10 dagen. Ik zal jou laten weten hoe die smaakt. Haha.. Toevallig van je zaadjes die je nu hebt. Hoelang heb je ze al staan?
              Last edited by Rebeltje; 18 May 2012, 19:48.

              Comment


                #8
                Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

                Natuurlijk kan je buiten scroggen. Kwestie van eeh...even zoeken ?

                (je kunt ze beter 3 dagen langer licht geven, ipv 3 dagen donker)
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

                  .......
                  Last edited by Rebeltje; 18 May 2012, 19:41.

                  Comment


                    #10
                    Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

                    Zijn reeds 3 maanden verder nu. wordt tijd voor een update ofniet?

                    Mmm raar deze discussie

                    Comment


                      #11
                      Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

                      mischien te weinig hints of tips gegeven

                      Comment


                        #12
                        Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

                        ja lijkt me ook wel leuk om een update te zien, ben benieuwd hoe het gaat
                        Ben zelf ook creatief aan de slag gegaan met een scrogg expiriment (alleen dan wel horizontaal)

                        Comment


                          #13
                          Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

                          pppffff zucht.....
                          "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

                          Comment


                            #14
                            Re: Scroggen in tuin met 2x 65 liter kuipen.

                            Rebeltje: Laatst Actief 23rd May 2012
                            Ga je niks meer van horen denk ik.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X