Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 vingerige bladeren help !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3 vingerige bladeren help !

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik heb een probleem met 2 van mijn 3 wietplantjes, 2 maken 3 vingerige bladeren aan.
    Heb gelezen dat dit door stress kan komen maar dit kan niet de oorzaak zijn.
    Weet iemand nog andere oorzaken?

Ook vroeg ik me af of mijn potten groot genoeg zijn, (6.5 liter) zo nee is het nog mogenlijk om ze nog over te planten?

3 vingerig blad week 3.5.jpg3 vingerig blad week 3.5 (2).jpgplantjes week 3.5 (2).jpgplantjes week 3.5.jpg

THX

Re: 3 vingerige bladeren help !

Ik vind 6,5 liter persoonlijk erg klein.
    En over potten kan nog prima als je het voorzichtig doet. Even checken of de wortels niet onder je pot zijn gegroeid. Dan nieuwe pot klaar zetten, half vullen met grond, plant voorzichtig op z'n kop uit oude pot op je handen laten schuiven en heel voorzichtig in nieuwe pot zetten. Samen doen gaat nog beter.
    Dan bijvullen met grond en klaar is kees. (of Henk)
    Of je daarmee van je drie vingers af bent weet ik niet.

Comment

Ik zie dat de wortels inderdaad onder de pot doorgegroeit zijn, is het alsnog mogenlijk om over te potten mits ik het voorzichtig doe natuurlijk?
      Bedankt voor de info.

Comment

Nogmaals heel voorzichtig. Kijk of je de pot anders voorzichtig open kan knippen en eventueel de gaten open knippen. Probeer zoveel mogelijk wortels heel te houden. En als er dan toch een paar moeten breken, dan zo laag mogelijk uiteraard. Hoe verder van de stam hoe beter, of beter gezegd, minder slecht.
        En niet te gauw nerveus worden. wietplanten zijn erg sterke planten. s6.

Comment

Bezig...
        X