Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opkrullende bladeren + verkleuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Opkrullende bladeren + verkleuring

Korting op 420shop
    Goedemiddag medekwekers,

Sinds 5 dagen ben ik begonnen met mijn tweede buitenkweek. Ik heb stekjes in potten gedaan. De stekjes zagen er overigens erg goed uit! Nu, 5 dagen later, heb ik al bladproblemen...
    De symptomen zijn: opkrullende bladeren en een verkleuring van donkergroen naar steeds meer wit/lichtgeel aan de buitenkant (dat steeds meer naar binnentrekt zo te zien).

Hier wat gegevens:

- Potten zijn 10 liter potten
    - Grondmedium is universele potgrond van een tuincentrum
    - Ik heb ze buiten laten staan elke dag & nacht
    - Ik heb zout gestrooid rondom de potten als bestrijding tegen eventuele slakken
    - Ik kan geen data meten zoals PH, EC, etc. omdat ik geen meetapparaten heb
    - Ik geef vooral regenwater met een gieter (geen spuit); de grond is niet te nat, maar ook niet te droog

Hier overigens nog wat foto's:

SAM_0165.jpgSAM_0166.jpgSAM_0167.jpgSAM_0168.jpgSAM_0169.jpg

Mijn vraag aan jullie is: wat zou de oorzaak kunnen zijn & wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?

Grt. Slaapkamermug

Re: Opkrullende bladeren + verkleuring

Zou ze even flink wat water geven want til je pot is op denk dat hij bijna niks weeg ziet er zeer droog uit en je planten drogen gewoon uit
    God was never on your side..

Comment

Meet ook direct de temperatuur in je kasje (ik zie een plastic zeil, dus ik gok dat ze afgesloten staan). Te hoge temperatuur, en zoals belladonna zegt te weinig water. Succes!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik denk dat ik te vroeg in paniek raakte haha Ze groeien nu namelijk als een malle.
        Het lag inderdaad waarschijnlijk aan te weinig water.
        Thnx guys!

Comment

Bezig...
        X