Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie zou mij mischien kunnen vertellen wat het probleem is met miin planten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wie zou mij mischien kunnen vertellen wat het probleem is met miin planten

Korting op 420shop
    juliejulie 325.jpgjuliejulie 315.jpgjuliejulie 324.jpgjuliejulie 296.jpg beste mensen zou iemand mij raad kunnen geven wat er met mijn planten zou kunnen zijn sommige bladeren trekken krom enkele bladeren zijn soort van verbrand maar het ergste is dat ik gister keek en ook soort kleine witte naar mijn idee beestjes zie zitten en op meerdere bladeren nou weet ik niet wat dit is en wat ik hier aan zou kunnen doen

ik hoop dan ook dat ik mij bericht hier goed plaats en iemand mij mischien wil helpen met goede informatie ben echt een beginner wat kweeken betreft en ik heb ze eigenlijk buiten staan altijd als het hard regent binnen wie wil mijn vertellen wat ik moet en kan doen hier tegen

Re: wie zou mij mischien kunnen vertellen wat het probleem is met miin planten

Geen idee wat het is, maar ik zou me niet al te veel zorgen maken, de meeste bladeren zijn nog goed in staat en de plant ziet er gezond uit.

Comment

Pak een vergrootglas en kijk onderaan het blad, of je daar witte beestjes ziet, als je die ziet dan is het spint

Comment

Kijk eens rond op het juiste deel van het forum.
        Het gedeelte over beestjes, ziekten en bladproblemen.

Van die foto's is (naast een kleine mineervlieglarve), weinig te zien, en met een klein beetje input kun je zelf vast wel antwoord op je vragen vinden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

iedereen hartstikke bedankt voor de informatie ga er zeker wat mee doen en hopen dat mijn planten het gaan redden

Comment

Dat witte spoortje is van de mineer vlieg die maakt een gangetje en gaat boven in dat gangetje zitten pak en spel en prik het beestje dood klaar
            mineervlieg

adult Liriomyza brioniae

larve Liriomyza brioniae
            schadebeeld mineervlieg

kenmerken: Er komen veel mineervliegsoorten voor, maar de soorten die in Nederland de belangrijkste plagen vormen zijn Liriomyza bryoniae, L. Huidobrensis en L. Trifolii. De mineervliegen van deze soorten verpoppen zich in de grond. De chrysantenmineervlieg, Chromatomyia syngenesiae, verpopt in de mijn, volwassen mineervliegen zijn geel met zwart gekleurde vliegjes, eieren worden in de bovenzijde van het blad gelegd, de larve komt uit het ei en vormt een mijn in het blad, volwassen mineervliegen zijn vooral in de ochtend actief
            natuurlijke vijanden: Dacnusa sibirica, Diglyphus isaea, combinatie van Diglyphus isaea en Dacnusa sibirica, Macrolophus caliginosus
            waardplanten: o.a. Chrysant, Gerbera, tomaat
            God was never on your side..

Comment

Bezig...
            X