Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BuitenWiet drogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

BuitenWiet drogen

Korting op 420shop
    Dag jointje draaien ,,

Ik kweek dit jaar voor het eerst en zo te zien word het een veelste dikke oogst ..
    Van mn Moeder mag ik de wiet nergens in huis drogen dus ik zou graag willen weten ... of ik het ook in lucht dichte bakjes kan stoppen en ergens op zolder kan dumpen ..

Greetz

Re: BuitenWiet drogen

Het principe van 'drogen' en de combinatie met 'lucht dichte bakjes' is natuurlijk een no-go. Wanneer je wiet droogt, moet deze juist goed geventileerd worden. Wat je wel zou kunnen doen, is je planten op zolder aan een draad hangen of iets dergelijks. Daarbij komt natuurlijk wel de welbekende geur vrij.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

een grote kartonnen doos met draden erin gespannen werkt ook en heb je iets minder last van de lucht maar ruiken ga je het zoeizo !
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Droog je wiet als je moeder niet thuis is, geforceerd in de magnetron. Weliswaar geen ideale oplossing maar je wiet is dan wel droog. Gewoon, net als het liedje van Nico Haak: "is je moeder niet thuis, is je moeder niet thuis".

Comment

dan zou ik eerder de oven op 100 graden zetten en het daar een kwartiertje/halfuurtje inleggen. dan heb je minder thc verlies .
          je kan ook ergens in de middle of nowere een groot zeil neerhangen met een waslijn eronder daar je takken aanhangen en dan hopen dat het zeil het een beetje droog houd en dat het seizoen niet te nat word
          de tuin kan natuurlijk ook als dat wel van je moeder mag
          of je koopt een droogmachine.

Grtz.Nederhigh
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

Kartonne doos lijntje in spannen en daar je toppen hangen doos dicht doen en je doos veilig weg zetten
            God was never on your side..

Comment

Ik heb wel eens wiet gedroogd in een tien liter mayonaise emmer met deksel (gratis bij de frietboer). Heel veel gaatjes boren voor de ventilatie, paar draadjes spannen door de gaatjes, de toppen met paperclips aan de draadjes klemmen, deksel er op en op een afgelegen plaats laten drogen. Kartonnen dozen zijn niet goed bestand tegen regen, plastic emmers wel.

Comment

met een of andere constructie onder je bed hangen?

Comment

Dan kan ook, mits je je een half jaar van te voren stopt met douchen. Dan verdrijf je een geurtje met een geurtje. Hoewel, als je de ramen van je slaapkamer openzet om te luchten, zullen de aanwonenden in dat geval toch gebaat zijn met een koolstoffilter.

Comment

Kartonnen doos neemt vocht op en in emmer heb je denk meer kans op schimmel

Comment

Elk jaar heb je weer van dat soort grappen.
                      Willen wiet kweken maar geen plek om te drogen, terwijl dat het belangrijkste proces is.
                      Het kan je wiet maken of breken.

Ik zou willen zeggen maak een droogdoos maar als je 5 vuilniszakken vol wiet hebt is dat wellicht wat moeilijk.
                      Misschien is jouw definitie van 'veel wiet' anders, dan lukt het wel.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

anders kan je het altijd langsbrengen hoor
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Over het drogen hebben wij ook nog een vraag. Wij zijn nog maar beginners en habben de eerste oogst te drogen gehangen. De vraag is nu: hoe lang moeten die knoppen te drogen hangen?
                          Wij hebben ze aan een draad in een doos gehangen en de doos dicht gedaan en op een droge plek weg gezet. We hebben ook ventilatie gaten in de doos gemaakt.
                          Dank je voor je antwoord.

Groetjes J.

Comment

Tot je de takjes net als luciferhoutjes kan breken

Comment

Drogen kan ook op het hete asfalt of een betegeld terras , als de zon maar hard schijnt

Ajo
                              Ventje
                              Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Bezig...
                              X