Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

leuk kweekverslagje

Ik hou wel van dat guerilla gedoe, ik ga me er volgend voorjaar ook eens aan wagen.
    Dan voel je nog eens dat je leeft als je daar tussen een bos wietplanten staat en je hoort een boswachter voorbijlopen.
    Dan voel je je hart wel kloppen in je keel denk ik haha

Comment

Zoals jij het vertelt Senior, klinkt het allemaal wel heel erg spannend haha. Ik ben blij dat t gewoon in de achtertuin kan hier.

Comment

"Ik ben blij dat t gewoon in de achtertuin kan hier"
        Very funny, want mijn 2 planten in guerilla zijn gepikt na 3 dagen(Bijkbaar niet guerilla genoeg). De royale grond is blijven zitten. T'is te hopen dat het mannekes waren, ze zagen er in de eerste plaats al niet vrouwelijk uit,..

Het plantje dat ik cadeau heb gedaan, heb ik weer in mijn bezit, "Hieeeeeeeeer met die plant". Nu zitten de twee vrouwtjes terug in de serre,

GEVOLG: Ik overtreed weer de wet aangezien ik twee planten heb. No way dat ik het tweede vrouwtje vernietig, over mijn dood lijk, en ik kan hem eerlijk gezegd nergens niet kwijt.

Foto's van de twee vrouwtjes komen weldra, ze staan nu te bloeien, morgen begin ik met voeding aan te maken. Volgens de growshop mocht ik met alga-bloom beginnen zodra ik de "bloemen" zie.
        Heel raar want gezien het schema van plagron is dit pas de vijfde week. Denkelijk zijn die schema's afgestemd op binnenweek, ma bon...

Kinkydj, ik benijd u...
        Last edited by SeniorSmoker; 23 August 2012, 21:40.

Comment

The princess who became a queen

Zoals beloofd:

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
          Attached Files
          Last edited by SeniorSmoker; 25 August 2012, 14:38. Reden: Fout (dubbelpost)

Comment

Mooie dames

Comment

mooi hoor !
              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Dank U,

Iemand van de growshop heeft mij 1 goede raad gegeven:

JE MOET MET JE OGEN KWEKEN!

Comment

Ziet er goed uit, en jij zegt dat je een Noob(beginner) bent.

Ik ben ook een beginner net zoals jij(ja dit is mijn allereerste kweek met wiet/cannabis)en moet je mijn plant zien:

20120825_200753.jpg
                  25/08

2,12 meter hoog en 1,63 meter breed.

Heb alles geleerd dankzij onder andere dit forum en nog wat filmpjes op youtube(toppen).

Ik hoop dat je net zo veel lol hebt als ik bij het groeien van deze fantastische plant.

Comment

KinkyDJ,

Sorry voor de verwarring, idd. van de 4 planten schieten er twee vrouwtjes over, de anderen (mogelijke mannekes zijn gepikt zoals eerder vermeld.
                    Ondanks dezelfde voeding dat ik beide planten geef, vrees ik dat de buitenplant (bij iemand in de hof) door de regen iets minder gaat presteren. KAN JE DAT BEVESTIGEN?

Man die pot van de buitenplant zit vol water, heeft geen bescherming, die plant krijgt teveel water! Ik heb die afgedekt met een vuilniszak en laat die een paar dagen doen zonder water. IS DIT EEN GOED IDEE?

Thx dear members!

Comment

Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd (WORDT KWEEKVERSLAG)

Zoals beloofd:

De foto van het tweede vrouwtje die de natuuromstandigheden moedig aandurft, die staat dus buiten:

LET OP: Vanwege veiligheidsoverwegingen kon ik geen foto op afstand maken en mist de foto zijn panorama, kan je weinig van afleiden,

Foto van de hele plant komt helaas juist voor de oogst, dan haal ik haar uit de nest.

Grtz, Bedankt om deze post te lezen
                      Attached Files

Comment

Comment

"Wel opletten dat het niet gaat broeien onder die zak"

Ik heb die zak eraf getrokken:

1. Het zag er idd messy uit....
                          2. Bladeren over de gehele plant zijn helemaal gaan hangen alsof hij dood ging.

Ik heb die plant die avond op een hogere plek gezet waar veel meer zon is (is nu wel zoals de eifeltoren in de verte zichtbaar) en gewacht tot de volgende zonnige morgen. Dus vandaaag ben ik gaan checken, de grond is idd droger, en de bladeren van de plant zijn terug aan het dansen.

Al die miserie, en da bijsturen, tasten in het duister, telkens opvangen en uw gevoel volgen, dat is niet zo gemakkelijk, het is alsof je gokt.

Dat was het voor de buitenplant!
                          -------------------------------------

NU EEN GROTER PROBLEEM:

Mijn tweede vrouwtje, mijn super queen waar ik al eerder over vertelde, heeft denkelijk (volgens het geen ik van het internet weet) symptomen van overvoeding.
                          En ik ben hier niet goed van al enkele dagen niet.

Ik heb al eerder vermeld dat ik leid aan dwangneuroses. Aangezien plagron producten zijn afgestemd op binnenkweek, staat er op het kweekschema vermeld: 40ml/l.

Ik heb die dosage gemakkelijk overschreden,....omdat een buitenplant groter wordt...., met dit als gevolg....., ik geef nu al 3 dagen geen voeding meer en geen water meer, ik heb de schrik gepakt, ik durf niet meer en de grond staat klam genoeg.

Vraag:

1. Wanneer kan ik terug beginnen voeding geven?
                          2. Recupereert de plant nog van die verbranding?
                          3. Ik heb geen EC- meter, hoe weet ik dat ik genoeg voeding geef, ik wil de perfecte balans voor qualiteit en quantiteit.

Bedankt beste leden, please safe my precious queen...
                          Wat zijn jullie bevindingen:

Foto SuperQueen:

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Man, er schilt iets het dak van de serre. Ik heb dit in het begin ook al in mijn topic vermeld.
                          Het dak (de tomatenfilm) is dubbelgeplooid en dan op het bovenste profiel geniet.

Zoals iemand al vermelde in mijn topic, gaat het over condens....
                          Ik zie niet alleen condens maar ook water tussen de plooien van de tomatenfilm, dus in principe kan het vocht niet weg.
                          Als je in de serre gaat staan en naar boven kijkt, zie je natuurlijk allerlei aftekeningen (water, condens)
                          Kan dit de oorzaak zijn van het probleem?
                          De grootste en hoogste toppen hebben dit probleem het hardst, die verbranding in de punten, maar dit kan ook zijn om dat de omvange van de toppen groter zijn.

Gewoon om misselijk van te worden.
                          Attached Files
                          Last edited by SeniorSmoker; 2 September 2012, 13:30.

Comment

This cheers me up a little...de buiten buiten plant
                            Attached Files

Comment

Beste leden,

Vergeef mij mijn arrogantie, ik was nl. fier op de mooie toppen en ondanks de positieve reacties hierrond.
                              Hiervoor mijn excuses.

De foto hierboven: ofdat ik veel of weinig water geef, de bladeren komen nooit echt recht te staan, dag of avondval... ik weet niet waarom, maar de knoppen groeien wel.

------------------

Betreft de queen (serreplant), nog steeds verbranding op de punten van de bladeren. Ik denk dat ik nog minstens 2 weken wacht alvorens voeding te geven.

Tot later

Comment

Je mag best een beetje arrogant zijn als je een mooie plant hebt staan.
                                En dat van die bladeren,..zolang de toppen door gaan zou ik me niet te druk maken.

Comment

Bezig...