Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele, hangende bladeren. Help.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gele, hangende bladeren. Help.

Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by MiG; 17 September 2012, 20:09. Reden: foutje!

Re: Gele, hangende bladeren. Help.

Moeilijk allemaal hoor:Het enige wat ik er van kan maken is misschien toch wat veel voeding.
    Stop daar even mee,en geef enkel even water,ook dit niet veel,staan toch in de volle grond.
    Je bent misschien wat overijverig(te voortvaarend) te werk gegaan.
    Neem niet weg,dat ook ik met vroeg,,geel blad,, te maken heb.Misschien heb ikzelf wel net als jouw gedaan.
    Sucses MiG. Greets.

Comment

Moeilijk ? Het is een opstapeling van foutjes zo te zien.
      Terra Flores geef je pas als ze uitgegroeid zijn. Het is een bloeivoeding namelijk. Begin je eerder, krijg je een N-tekort.
      Canna PK13/14 is een booster, die mag je maar 1 week lang geven, in week 5 of 6 bloei, in ieder geval pas als je overal topjes hebt.

Waarom hangen je planten zo ?
      Daar zou ik eerst wat aan doen, dat is het grootste probleem !
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Comment

Slakkenkorrels?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
            Slakkenkorrels?
            Ja, toen ik slakkenvraat zag ongeveer 2 maand terug heb ik er 1x wat gestrooid, sindsdien niet meer...
            Maar diezelfde korrels lagen ook rond mijn andere plant, en die heeft de problemen niet?

Comment

Ze hangt omdat ze te nat of te droog staat.
              Welke het is mag je zelf uitzoeken. Desnoods pak je een schep en graaf je een gat.

Comment

Kijk, prachtig! Dankjewel.

Heb net een gat gegraven en op een dikke halve meter diepte was de grond nog relatief droog.
                Waarschijnlijk kwamen de eerste symptomen door combi van stikstoftekort en te veel water?

Ga alvast vandaag 2 liter geven. Met terra flores veronderstel ik...

Thx guys!
                Btw, de foto met het verkleurende blad, enig idee wat daar speelt?
                Zie net dat het blad nog wat geler begint te worden (zeer lichtjes).
                Of is het natuurlijk dat enkele bladeren vergelen?

Comment

Aye, als het droog is kun je water geven.
                  Eventueel met voeding, en dan maar eens zien of het helpt.
                  Als het een simpel dorst is, dan moeten ze de blaadjes weer snel omhoog hebben.

Die paar gele blaadjes is van minder belang, zolang ze er nog genoeg heeft die gezond zijn.

Comment

Thx man.

Comment

Attached Files
                      Last edited by MiG; 21 September 2012, 17:10. Reden: fotos

Comment

Comment

Ja, de stam heeft geen rot. Hij wordt wel wat donker langs onder, maar staat nog stevig.
                          Ik heb zandachtige grond, misschien heb ik met die spoeling van 20+10liter de grond kapot gemaakt?

En ivm het wortelprobleem dan.
                          Het klinkt sowieso gek, maar ben ik er wat mee als ik naast/tegen haar terug een put graaf en zo proberen de wortels te bekijken?
                          Ik zou haar graag willen laten staan, kwestie van eruit te leren. Maar dan wil ik er wel voor zorgen dat ik geen twee keer dezelfde fout maak.

Nogmaals bedankt voor je hulp qnq.
                          Andere opinies/gedachten/thingstocheck altijd welkom.

Hoop effectief dat de andere goed komt. Die krijgt wel wat gele vlekken om sommige bladeren (zoals te zien op een van die twee fotos) maar de meeste staan er mooi bij.

Comment

lucht!! komt dat er voldoende binnen?

wat voor plastic draagt je kast? daar kunnen giftige dampen vanaf komen wat dodelijk is voor je plant.

ten 2e begin eens met versoendelijk water te geven.
                            ten 3e helemaal stoppen met pk !!!
                            ten 4e haal de kleinste eruit en zet in een goede pot, en zet die eens erbuiten zeker weten dat die na 1 week recht staat en langzaam weer begint.
                            doe dat wel het savonds en zorg voor een lage ec dosering en zorg dat je canna rizotonic gebruikt. dan komt het wel goed.

en schone grond!!!

Comment

Kast staat altijd open, dus lucht in principe wel.
                              Soort plastic zou ik moeten opzoeken, maar de serre komt van aveve, dus veronderstel dat deze geen planten vergiftigd.

Puntje 2 is me niet echt duidelijk, wat is "versoendelijk" ?
                              Pk heb ik slechts drie maal gegeven 2 weken terug.

Puntje 4 heb ik inmiddels in orde gebracht. Vanavond ben ik er niet dus heb dit vanmorgen gedaan. Beter snel handelen dan pas morgenavond te verpotten dacht ik.
                              Rizotonic heb ik niet staan, hoe broodnodig is dit? Ik woon namelijk uur rijden van de dichtste growshop.

Bedankt voor de input. Ben benieuwd!

Comment

Bezig...
                              X