Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladeren afknippen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladeren afknippen of niet?

Korting op 420shop
    Hallo allemaal.
    Mijn planten (Early Skunk, pas ontkiemd eind mei) beginnen sinds een kleine twee weken toppen te groeien, en ik vroeg me af of het verstandig is wat bladeren af te knippen. Zo ja, waar? Ik heb een hele onschuldige kweek voor de fun, waar eigenlijk maar 2 plantjes redelijk van groeien. Toch zou ik natuurlijk uit al het werk het meeste resultaat halen. Op de foto's zie je die van 2012-09-19 13.51 twee stuks mijn grootste plant, en op die van 2012-09-19 13.52 twee stuks mijn een na grootste plant. Al het advies is welkom!
    Alvast bedankt,
    Sjoerd
    Attached Files
    Last edited by Sjoerd2211; 19 September 2012, 14:08.

Re: Bladeren afknippen of niet?

Ik zou er lekker niks aan doen gewoon laten zitten plant ziet er goed gezond uit.

Comment

Bladeren afknippen is een NO-NO.

Het is nergens goed voor, je plant neemt energie uit je bladeren eenmaal ze niet meer genoeg voeding vind in de grond, dat bevordert dan ook weer je topgroei.
      Resident in Tenerife, Spanje.
      3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Ik zou niet alleen de bladeren afknippen, maar de complete planten. Het duurt nog wel een week of 8 voordat die planten "rijp" zijn. In de tweede helft van november zijn ze geheid geveld door toprot.

Comment

Ah i see. Bedankt voor de snelle reacties. Tsja ik dacht; ben eigenlijk te laat begonnen, ze zijn al niet zo groot. Misschien kan ik dan wat bladeren afknippen zodat de groei fixeert op de toppen, maar inderdaad, juist de bladeren zijn nodig voor opname van zonlicht enzo.

@Xtreme mij is verteld dat deze Early Skunk minder gevoelig is voor toprot, aangezien ik toch pas in mei begon wilde ik het gewoon eens proberen. Afknippen gaat m niet worden voor mij, dan maar hopen op het beste! Thanks voor je reactie

Comment

Ik help het je hopen, maar een week of 2 geleden heb ik zelf wel 18 planten gerooid, omdat de bloei te laat inzette. Wellicht is het handig om Teldor van Bayer (een middel tegen botrytus) bij de hand te hebben. Dat middel kun je preventief en curatief tegen toprot inzetten.

Comment

Dankjewel voor de tip! Ik ga het eens bekijken

Comment

Bezig...
              X