Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruine stipjes op blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine stipjes op blad

    Korting op 420shop
    Hallo,

    zoals te zien op onderstaande foto zitten er enkele bruine vlekjes op het blad. Dit doet zich voor op meerdere bladeren verspreid over de onderzijde van de plant. De plant is erg gezond en heeft geen problemen maar ik vroeg me simpelweg af wat de oorzaak hiervan is en of ik er iets aan zou moeten doen.

    -Jack Herer
    -dagelijks elixer bloeivoeding
    -zit in een 40l pot

    20120918_144450.jpg

    Hopelijk kan iemand me vertellen wat hier gaande is

    Albert

    #2
    Re: Bruine stipjes op blad

    slakken?? daar heeft t nog t meest van weg. het kan ook dat je teveel voeding geeft. of dat je plant een stikstoftekort heeft.
    zo te zien is het nu nog niet zo ernstig dus ik zou t gewoon zn gang laten gaan. mischien een beetje koemestkorrel erover heen voor stikstof, of een dood dier.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Re: Bruine stipjes op blad

      Als het slakken zijn, zal je wel slijmsporen zien ergens? Als het slakken zijn, zorg dat je er vanaf geraakt want die eten je planten leeg! Maar lijkt inderdaad ook beetje op overvoeding of misschien onlangs wat nat geweest en de plant in volle zon/lamp laten staan? Kan misschien ook daaraan liggen.
      Misschien gewoon even afwachten en minder voeding geven en elke dag je plant inspecteren..

      Grtz G

      Comment


        #4
        Re: Bruine stipjes op blad

        Da's niet van slakken, die vreten gewoon een heel blad weg.
        Geef je nog wel de basisvoeding erbij van Elixer ?

        elixer-kweekschema.jpg
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Bruine stipjes op blad

          Ik denk eerder dat het een (klein) te kort is aan magnesium.

          Voor de rest zien ze er nog gezond en groen uit. Staan ze al in de bloei?

          Comment


            #6
            Re: Bruine stipjes op blad

            QNQ,

            Ja, die geef ik. Mijn growshop heeft mij verteld dat deze basisvoeding eigenlijk bloeivoeding is dus daar ben ik vanuit gegaan. De bloeistimulator gebruik ik niet. Ik heb namelijk maar 4 planten en vind het niet waard om hiervoor een fles van 30e te kopen. Overigens ga ik niet meer naar deze growshop (eikels). Ik zal zo even een foto van de gehele plant uploaden

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Het betreft enkel deze plant. Overvoeden lijkt mij het meest waarschijnlijk. Met de gedachte dat de grond inmiddels uitgeput is heb ik zo nu en dan de hoeveelheid voeding een beetje verhoogd. Nogmaals, de plant is gezond maar toch wil ik graag weten wat het is.
            20120924_133315.jpg20120924_133349.jpg

            Dank!

            Comment


              #7
              Re: Bruine stipjes op blad

              Die basisvoeding is ontwikkeld speciaal voor kalkrijke gronden staat op hun site.
              Misschien zit er wat te weinig calcium in ofzo, maar het is nog geen ramp, zolang het een paar blaadjes betreft.
              De bloeistim. zitten veel sporenelementen in, en wortelsap, ghehe
              Meestal vullen de verschillende voedingen elkaar aan als ze gelijktijdig in 'n schema staan, soms kom je ermee weg als je wat weg laat.
              Voorlopig gaat het goed, zijn ze nog niet weggewaaid ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Bruine stipjes op blad

                oke, goed om te horen.

                De planten zijn inderdaad omgewaaid gisteren. De schade is beperkt gebleven, naar schatting is 10% van de planten verloren gegaan.

                Ik zal nog wel eens een foto posten zodra de planten klaar zijn

                Comment

                Bezig...
                X