Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik wouw ook het product van bayer kopen maar deze hadden ze niet. Morgen ga ik toch mijn kweektentje ophalen en ga ik dat product kopen. Ik neem aan dat ik nu een bepaalde tijd zal moeten wachten voor ik mijn plant opnieuw mag inspuiten maar dan met bayer?
Yep, Compo Duaxo (difenoconazool) beschermt maximaal 3 weken, dus zolang blijft het IN je plantje zitten. (en mag je dus ook niet oogsten)
Bayer Exact (triadimenol) kent na behandeling een wachttijd van 10-14 dagen voor je mag oogsten.
Zou sowieso nog even afwachten, want dat Compo moet ook gewoon werken, te veel spuiten is ook niet goed eh..
Het zijn vaak de zwakkere planten die aangetast worden.
Om dit te voorkomen kun je bijvoorbeeld gedurende de groei regelmatig Ecostyle Vital over de plantjes vernevelen.
edit: En ik zou die plant gewoon buiten zetten, misschien onder een afdak, maar ventilatie is belangrijk, anders heb je straks ook nog toprot. (mits je buiten niet een veld gezonde planten hebt staan natuurlijk)
Hij moet nog een hele tijd bloeien hoor dus die 3 weken haal ik zeker wel. Ik denk dat ik de grote plant die is aangetast en behandeld gewoon in men tentje ga onderbrengen..
Het is hier ook enorm nat de laatste dagen en als ik hem laat buiten staan dan haalt hij de oogst niet volgens mij. Wanneer ik hem in men tentje onderbreng heb ik alles veel beter onder controle.
Daar gaat hij voldoende warmte krijgen, gaat de lv niet zo hoog zijn en zal hij het zeker wel overleven tot zijn oogst tijd. Ik zou niet willen dat men grote dame straks helemaal onder de schimmel en rot komt te zitten.
Comment