Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet telen in het bos, verstandig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet telen in het bos, verstandig?

    Korting op 420shop
    Ik wil deze zomer graag wiet kweken in het bos alleen weet niet aan welke eissen ik moet voldoen en waar ik op moet letten.

    Nu heb ik een mooi plekje waar je amper kan lopen en er zitten heel veel spinnen, insecten en teken. Alles is wildbegroeit.

    Zou ik op die plek veilig kunnen kweken in potten? Wil niet dat alle beesten me planten opeten of aantasten.

    Thx

    #2
    Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

    in potten.. dus dan ga je er wekelijks naartoe om water te geven ?

    check JanLeuri's guerillagids voor beginners, daar staan veel goeie tips in (<-gebruik de zoekfunctie hier op het forum even daarvoor)
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

      zolang het geen naaldbomen zijn moet het kunnen, zorg voor een onzichtbare aanlooproute (is niet makkelijk om wildgroei te overbruggen zonder sporen achter te laten) en plant ze in de grond .. en wat moreweed zei zeker niet vergeten doen.

      Comment


        #4
        Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

        Uh ja of dagelijks maar dan 's morgens om 6 uur als niemand t ziet

        Comment


          #5
          Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

          als er genoeg licht bij je planten kan is het geen probleem
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

            dagelijks naar een plek toe waar je nauwelijks kan lopen > da's dus op de gehele kweekpeiode zeg 90keer ernaartoe. Volgens mij kan je het dan gevormde paadje ernaartoe dan net zo goed laten asfalteren...

            ter vergelijking : ik kom alleen in noodgevallen (langdurige droogte bv) bij m'n spots, elke keer dat je ernaar toe gaat vergroot je de kans op ontdekking namelijk. Idealiter kom je er alleen om te poten en om te oogsten
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

              Yea, in een bos is direct licht meestal een probleem, en open plekken hebben weer aantrekkingskracht op iedereen en alles wat voorbij komt.
              Een ander probleem is vaak de grond (pH,EC). Je plantjes moeten liefst in de volle grond, anders moet je er elke dag heen.

              Misschien even wat topics bekijken in het Guerilla-deel van het forum ?
              Of, als je het groter aanpakt, wat video's ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

                ja idd , in volle grond. Ik kan anders een gat graven en daarin vollegrond doen en dan hoef ik de plant ook nooit water te geven? is dat geen goed idee?

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

                  Oorspronkelijk geplaatst door smokysmoky2000 View Post
                  Ik wil deze zomer graag wiet kweken in het bos alleen weet niet aan welke eissen ik moet voldoen en waar ik op moet letten.

                  Nu heb ik een mooi plekje waar je amper kan lopen en er zitten heel veel spinnen, insecten en teken. Alles is wildbegroeit.

                  Zou ik op die plek veilig kunnen kweken in potten? Wil niet dat alle beesten me planten opeten of aantasten.

                  Thx
                  Teken kunnen de ziekte van lyme overbrengen en hersenvliesontsteking opleveren. Dus Veilig kweek je daar niet.

                  Voor je plantjes is vaak de te zure bodem PH van bosgrond een probleem en idd de lichtinval.
                  Last edited by FlintStoned; 2 February 2013, 19:17.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

                    Oorspronkelijk geplaatst door smokysmoky2000 View Post
                    ja idd , in volle grond. Ik kan anders een gat graven en daarin vollegrond doen en dan hoef ik de plant ook nooit water te geven? is dat geen goed idee?
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

                      Jongens ik heb hier wat zitten spitten in de forums vanochtend alleen heb nog nooit iemand gezien die met een vat buiten heeft gewerkt...

                      Want ja, dat verdomde padje kan aan het begin zo mooi bedekt zijn, na een aantal keer lopen zit je toch met sporen (ook als je verschillende routes neemt...)

                      Dusssssss, iemand ervaring met een vat bij de buitenkweek?

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

                        Bedoel je een vat met water bij een geurilla -kweek ? Of gewoon thuis in de tuin ?

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

                          Dan heb je niet goed gezocht, want dat wordt wel gedaan.
                          Soms gebruikt men een opblaasbadje om meteen regen op te vangen, of een groot zeil, met de afvoer door wat filters richting een vat.
                          Pompje erbij op zonne-energie en voila.

                          Maar als je uit zaden kweekt, en ze niet te lang beperkt met een pot, kunnen de wortels wel een meter diep gaan.
                          Dan hoef je ook niet zo snel meer met water te slepen, of het moet lang droog worden.

                          Bedenk wel dat elk snippertje, elk spoor, en dus ook een vat of een bad erg opvalt in een bos.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

                            ik kweek nu al een beste tijd in bossen,
                            maar als je de planten goed hebt staan is een vat alleen in de droogste tijd van de zomer nodig.
                            je zal toch wekelijks langs moeten gaan om te zorgen dat de boel goed staat en daar wat bij te voeden.
                            bewerk je grond waar je de planten wilt hebben goed doorspitten de grond moet goed voedzaam zijn.
                            maar dat doorspitten is het belangerijkste als je dat goed hebt gedaan moet je geen zorgen maken over het water, dat krijgen ze dan voldoende omdat ze meer dan voldoende wortels hebben gemaakt die diep in de grond zitten zoals Q hier al zegt kort na het uitkomen max 2 weken planten en zorgen dat het groeien kan..!! en een tip een vat met een deksel is wel zo handig die kan je in de grond stoppen en elke keer dat je heen gaat neem je water mee.. en vul je hiermee je ton die dan vol zit tijdens droog weer in de zomer.

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet telen in het bos, verstandig?

                              kokos door je potgrond draaien helpt ook wel als het nat word houdt dat wel een tijdje water vast.
                              maar idd 1 keer per 2 weken terug gaan is geen slecht plan !

                              check voor genoeg licht,
                              check voor een goede plek (tussen de netels)
                              nooit langs dezelfde weg naar de plantjes gaan
                              ik ben voorstander van gaasjes tegen de slakken en konijnen, maar dat is persoonlijke keuze

                              en check het geurilla topic !
                              --------------------------------------------
                              Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                              ik voel me een geurillaboer

                              Comment

                              Bezig...
                              X