Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen over serre kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vragen over serre kweek

    Korting op 420shop
    Dag mensen,

    Ik ga dit jaar voor het eerst aan het kweken slaan ik wil dus graag een paar vragen stellen aan ervaren kwekers. Ik krijg zelf al hulp van een doorgewinterde kweker, dus wat betreft het kweken zelf denk ik dat het vrij goed zal verlopen.

    Ik ga kweken in mijn serre, 5 plantjes achter het raam. Het is overdekt, Ik krijg er veel zonlicht(op het zuiden gericht) en er is een vrije doorstroom van frisse lucht. De temperatuur daalt niet onder de 10 graden als het buiten niet vriest.
    Aangezien de ruimte beperkt is heb ik besloten voor autoflowers te gaan, maar stiekem twijfel ik nog.

    Ik dacht om van royal queen seeds de white widow automatic kopen. Goede keus? Link: http://www.royalqueenseeds.nl/178-wh...automatic.html

    Voor grond dacht ik aan plagron royal mix. Voor zover ik het begrijp zou dit bij autoflowers voor voldoende voeding moeten zorgen tot rond de bloeiperiode.

    Nog wat random vragen:
    -Wat voor voeding is aan te raden naast de voeding die al in de plagron royal mix zit?(niet al te duur)
    -Bij welke temperatuur wordt het voor de planten te heet?
    -Hoe veel opbrengst in drooggewicht kan ik ongeveer per plant verwachten, mits het weer redelijk is en er weinig mis gaat?
    -Wanneer kan ik het beste beginnen als ik 2 keer wil kweken deze zomer?

    Dat was het even voor nu, andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

    Rook smakelijk, Woofa.

    #2
    Re: vragen over serre kweek

    tips van Plagron :
    Combineer Royalmix met Alga Grow, Alga Bloom en de UNIVERSAL producten voor een optimaal resultaat.

    Aldus de site van Plagron.
    Voor autoflowers op Royalty mix heb je genoeg aan een klein flesje Alga Bloom denk ik.

    In de serre is 30 graden en hoger te hoog.
    Tot zover de theorie.
    Het kan best een half middagje wat warmer, maar dat is afhankelijk van de luchtvochtigheid, of ze genoeg te drinken hebben, of er ventilatie genoeg is zodat ze kunnen verdampen etc etc..

    Opbrengst ligt eraan of je ze in leven kunt houden.
    Ik lees op de site van RQ dat ze nogal phenoverschillen hebben. (verschillende planten uit hetzelfde zaad)
    Je kunt plantjes krijgen van 50cm groot, maar ook van een meter.
    De oogst is volgens hun kristallen bol tussen de 50 en 160 gram, maar dan moet je ze dus niet doodknuffelen.

    Eigenlijk maakt het gewicht niet zo veel uit, liever 20 gram vette toppen dan 50 gram fluffy bladballen, toch ?

    De White widow doet er zo'n 3 maanden over, dus als de temperatuur het toe laat kun je met autoflowers al beginnen.

    Heb je een fotootje van je serre ?
    Ik ben altijd benieuwd naar serre's, aanbouw en kasjes waar plantjes in groeien.
    Last edited by QnQ; 7 April 2013, 08:56.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: vragen over serre kweek

      Bedankt voor de reactie,

      Aangezien ik nog vrij nooby ben roepen de antwoorden vooral nieuwe vragen op.

      Dus na ongeveer 6 weken beginnen met alga bloom? en zou het kunnen dat die royal mix te veel voeding is voor dit soort plantjes?

      oef, het kan wel meer dan 30 graden worden in de volle zon. De luchtvochtigheid hangt volledig af van de luchtvochtigheid buiten. Ik zou wel bakken met water bij de planten kunnen zetten om de luchtvochtigheid wat op te krikken, of werkt dat niet zo makkelijk? Is gewone luchtcirculatie met een open raam genoeg ventilatie of zou ik echt een fan neer moeten zetten? Genoeg te drinken daarvoor heb ik mijn lieftallige moeder voor als ik weg ben.

      Ik had inderdaad gezien dat ze tussen de 50 en de 160 gram zouden moeten opbrengen, maar vroeg me af of dit realistisch is voor een serre kweek.

      Is er nog een manier om te zorgen dat je niet van die "fluffy bladballen" krijgt, want ik heb dat vaak bij vrienden en kennissen gezien...

      Ik zit nu in mijn examenperiode dus ik moet mijn kweekkriebels nog even onderdrukken, maar denk dat ik komend weekend eens ga shoppen en dan KIEMEN MAARRR.

      Mijn serre is op 4 hoog en dat helpt wel tegen beestjes enzo. Ik heb even wat fotootjes genomen met mijn telefoon:
      Dit was een hele grijze dag:
      20130404_114426.jpg
      Attentie: verboden te kijken naar mijn moeders ondergoed.
      20130407_122549.jpg
      Dit zijn de planten die plaats moeten gaan maken voor mijn schatjes.
      20130407_122606.jpg
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: vragen over serre kweek

        hallo woofa, ik ben dit jaar ook voor de eerste keer gaan kweken ...(beetje te vroeg begonnen ....9maart gepot). Vervolgens de eerste week teveel water gegeven en niet onder de tl gezet ..Nu vandaag (zondag 7april) heb ik ze in mijn serre gezet en normaal gaan ze er niet meer uit ...(als het niet vriest). Ik ben ook benieuwd hoe het verder zal evolueren ??? gr coxa.jpgd.jpgc.jpgb.jpg white widow autoflower in 17 l. potten.

        Comment


          #5
          Re: vragen over serre kweek

          Je kunt bijvoorbeeld de potten vullen met Royalmix (helemaal tot het randje, dit zakt later nog in) en dan in het midden een kuiltje maken, en dat vullen met zaai-en-stek grond.
          Daar doe je dan het zaadje in, zodat ze niet meteen met de voetjes in de royalmix staat.
          Autoflowers kun je het best meteen in de definitieve pot planten, dus niet eerst in een klein potje en daarna overpotten.
          Met de temperatuur kun je altijd nog rommelen, mocht het echt te warm worden, moet het raam open, of moeten ze even in de schaduw, maar da's in noodgevallen.
          Denk dat ze daar lekker staan, achter dat raam, da's een mooi plekkie.

          Of een plantje veel blad heeft, ligt vooral aan de soort. Sommige hebben veel en andere weinig blad in de toppen.
          Fluff krijg je vooral door te weinig licht, dus bidden voor veel zon

          Da's ook een erg mooie kas Cox..zoiets wil ik ook nog eens zetten, maar ik heb m'n bedenkingen nog, vanwege de grote dennenbomen hier, daar valt wel eens een appeltje uit vanaf grote hoogte en ik heb niet zoveel zin 2x per maand een nieuw plaatje erin te zetten

          What the ?.. Als je dat er niet had bij gezet, had ik je BH niet eens zien hangen Woofa.

          Ghehe...Succes mannen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: vragen over serre kweek

              hallo woofa , ik bestelde de zaadjes bij "wietzaadjes.nl" ...zeer correct en snel thuis geleverd . Ik woon in belgie en die waren na drie dagen bij me thuis .....(per post aangetekend) . De zaadjes zijn white widow van "green house"...Ik blijf je post even volgen en plaats ook nog een foto met de plantjes binnen een week of twee... gr cox

              Comment


                #8
                Re: vragen over serre kweek

                Wietzaadjes.nl is geen zaadbank...

                mobile message

                Comment


                  #9
                  Re: vragen over serre kweek

                  Nee, daar verkopen ze wasmachines.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: vragen over serre kweek

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Nee, daar verkopen ze wasmachines.
                    Hahaha

                    Ze zijn een verdeler maar geen zaadbank.

                    mobile message

                    Comment


                      #11
                      Re: vragen over serre kweek

                      Hij zegt toch ook dat ze van Green house zijn?

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: vragen over serre kweek

                        Oorspronkelijk geplaatst door General View Post
                        Hahaha

                        Ze zijn een verdeler maar geen zaadbank.

                        mobile message
                        Ze hebben toch een 'huismerk' ? (alhoewel ook aangekocht )

                        Comment


                          #13
                          Re: vragen over serre kweek

                          Oorspronkelijk geplaatst door francisp View Post
                          Ze hebben toch een 'huismerk' ? (alhoewel ook aangekocht )
                          Een zeer goed huismerk zelfs...maar ook aangekocht idd

                          mobile message

                          Comment


                            #14
                            Re: vragen over serre kweek

                            Hey, sorry voor het topic te storen. Ga deze zomer ook deels serrekweekje doen, maar dan in potten. Weet iemand hoe groot een gemiddelde pot voor normale (dus geen AF) plant zou moeten zijn qua inhoud/grootte? En wat zou dit kosten?
                            Stap voor stap geraken we er wel.

                            Comment


                              #15
                              Re: vragen over serre kweek

                              20-140 liter. Soms zijn ze gratis, soms betaal je een goede 50 euro voor een sjieke pot.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X