Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help ! bladprobleem...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help ! bladprobleem...

    Korting op 420shop
    hallo,
    ik ben dit jaar begonnen met men eertste buitenkweekje church en skunk#1 automatic
    mijn 2 zaailingen church steken nu al 2 weken in de grond en zagen er gezond uit tot ik 3 dagen geleden een bladprobleem opmerkte
    de onderste 2 bladeren vertonen een bruine rand en ik heb de indruk dat hij minder snel groeit
    (het is nu ook wel al een paar dagen minder goed weer). s nachts zet ik ze binnen omdat ze nog een beetje te klein zijn om buiten te staan.
    ze zitten in kleine potjes(1l) met als grond een potgrond op basis van turf PH 5.5 - 6.5

    20000114_185939.jpg20000114_190001.jpg20000114_190027.jpg

    ik heb al veel topics gelezen en denk dat dit een calcium te kort is... maar ik ben er absoluut niet zeker van dus zou graag een bevestiging hebben
    weet iemand wat het is zoja, wat kan ik eraan doen.

    alvast bedankt
    yeuf

    #2
    Re: help ! bladprobleem...

    Ik denk dat ze heel simpel te nat staan. Dat is punt 1. Ook mogen ze wel overgepot worden. Ik denk dat je daarmee alle problemen opgelost hebt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: help ! bladprobleem...

      ok, alvast bedankt

      als ik ze overpot doe ik dit dan best terug met dezelfde grond of koop ik beter iets anders ? ik was vandaag zoieso van plan om eens een bezoekje te brengen
      aan de growshop :p welke maat moeten mijn potten hebben en moet ik er niet zo een antishock middel bij doen om de stress van het verpotten tegen te gaan ?

      Comment


        #4
        Re: help ! bladprobleem...

        Over stress zou ik me niet druk maken, dat veroorzaakt alleenmaar.. je snapt 'm vast al
        Potmaat hangt af van hoe groot je jouw planten wilt hebben. Een autoflower heeft genoeg aan 10L, een ander soort plant kan wel meer gebruiken.
        Als je toch wat andere grond wilt; neem batmix.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: help ! bladprobleem...

          Bij deze maat heet het nog verspenen

          En nee, het is geen kalk gebrek, het lijkt op verbranding door gemorste voeding.

          Goede grond is blijvend luchtig, wat je nu hebt lijkt goedkope fijngemalen zwartveen.
          De beste redelijk geprijsde grond is VAM cocos grond. Die is al gestabiliseerd door compostering.

          Perlite, wat ze door "speciale wiet grond" mengen is geen aanwinst. Kan je ook met goed fatsoen niet in je tuin mikken na gebruik.
          Neem, als je geen cocos grond neemt, een aarde met voldoende grove delen. Deze moeten liefst van zweeds witveen zijn. Te herkennen aan de lichtbruine stukken sponzige turf.

          Voor korte teelten die niet veel mogen kosten (auto flowers b.v.) is de potgrond van Welkoop/Boerenbond in de 70 ltr zakken een redelijk alternatief.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: help ! bladprobleem...

            Alvast bedankt,
            we zijn vandaag naar growshop terraterra in Brussel geweest waar we batmix hebben gekocht en een trypack vloeibare biovoeding voor de groei- en bloeifase. Ze hebben ons daar gezegd dat de bruine bladrand door een te natte grond komt. ik heb ze vandaag dan ook meteen verpot in de batmix grond in 10 liter potten.
            IMG_20130514_213133.jpg

            Comment

            Bezig...
            X