Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

    Korting op 420shop
    Heey, laatst stonden mijn planten te vochtig, nu zijn ze er weer bovenop en vroeg me af hoe jullie vonden dat ze erbij staan? Ik heb nog steeds gele bladeren namelijk... En verder staan ze in universele potgrond, vanaf wanneer moet ik beginnen met voeding geven? Trouwens kraanwater, als je dit kookt en daarna laat afkoelen, daalt de PH waarde hiervan? Ik geef ze namelijk kraanwater...

    Dit zijn ze:

    IMG_3475.jpgIMG_3476.jpg

    Alvast bedankt!!

    #2
    Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

    De laatste tijd is het lekker weer hiero en begint het was te groeien. Die gele bladeren van je zie ik niet tenzij je die gele puntjes bedoeld. Dat is niet erg.

    5.jpg6.jpg

    Comment


      #3
      Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

      als je water kookt , veranderd de hardheid , niet de pH
      het water zal na het afkoelen "zachter" zijn.

      de gele puntjes lijken wel van overvoeding

      succes!
      __________________________________________________ ______________

      When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


      sigpic

      Comment


        #4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

          Aaah ok thanks !! Dus gewoon koken en dan thee van trekken? Kan ik er dan nog steeds wortelstimulator bijdoen? En ze zien er zo slecht dus niet uit ?

          Comment


            #6
            Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

            in koffie zitten meer mineralen.

            en je grond ziet er uit als verzilte goedkope kut grond. zwartveen bagger dus.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

              ja die grond lijkt mij ook niet helemaal goed, ik begin altijd met zaai en stek grond waarin ik ze rond de 6 weken laat staan en doe ze dan in de plagron batmix je hebt dan bijna geen voeding nodig

              Comment


                #8
                Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

                Dit is universele potgrond van de intratuin, op advies van de growshop. 4 van de 5 verdwijnen toch in de vaste grond dus het is maar tijdelijk. En ik neem niet aan dat ik de plant koffie kan geven toch?

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

                  wat ik zo snel van koffieprut vond:


                  magnesium, fosfor, kalium en koper
                  NPK : 2,5 - 0,5 - 0,5
                  pH van 6
                  Koffieprut in de tuin strooien weert katten
                  Koffieprut in de tuin strooien hindert slakken
                  Koffieprut niet in potplanten, daarvoor is het iets te zout.
                  __________________________________________________ ______________

                  When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

                    ik had ze wel wat meer uit elkaar geplant... gaan elkaar overwoekeren denk ik

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

                      Aye, koffieprut graaf je liefst door de toplaag heen, +/- 15cm diep.
                      Wormen houden er ook van.
                      Ik spaar 's winters de koffie op, en die spit ik in het voorjaar door de aanstaande moestuin. (samen met het knipafval)

                      Ze staan idd wat dicht bij elkaar.
                      Als je verder geen plaats hebt in de tuin kan het wel, dan kun je ze later, als ze een meter groot zijn, misschien met stokken uit elkaar leiden ofzo.

                      N-P-K-Value-of-Everything.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X