Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenplanten vroegtijdig in bloei zetten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenplanten vroegtijdig in bloei zetten?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal!

    Zoals de titel al verklapt zou ik mijn (buiten)planten graag vroeger in bloei laten komen.
    Het gaat om een zelfgemaakte kruising (Ik weet niet tussen welke soorten juist maar het gaat om een autoflower X regulier)
    De voobloei is reeds een paar weken begonnen, maar de echte bloei laat op zich wachten...
    Omdat ik vorig jaar hetzelfde probleem had, namelijk dat de plant te laat in bloei ging en dus niet afbloeide zou ik dit graag dit jaar voorkomen.
    Ik heb reeds een constructie gemaakt waarmee ik de planten kan verduisteren.
    Nu is de vraag; kan en mag dit nu al gebeuren? Ik zou ze een weekje op 12/12 zetten en dan de verduistering terug weglaten (omdat de dagen toch terug beginnen te korten)
    Of gaat dit problemen geven op vlak van hermafrodieten, enz...

    Alvast bedankt!

    Minimini

    #2
    Re: Buitenplanten vroegtijdig in bloei zetten?

    hey,
    je kunt ze nu zeker al op 12/12 zetten, maar dan niet maar voor een weekje, dan krijg je wel erg veel lichtstress. Het klopt dat de dagen korter worden, maar we hebben nu alsnog ruim 16 uur licht !
    Dus het wordt dik volhouden met verduisteren (ik denk minstens 6 weken) of natuurlijk afbloeien.

    Succes met de afweging =)
    I plant a little tree in my front yard
    precious little tree in my front yard

    Comment

    Bezig...
    X