Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemen met watjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ontkiemen met watjes

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Dit is m'n eerste post op dit forum, maar ik heb wel al her en der rondgebladerd.
    Ik zit nu echter met een vraagje:

Een vriend van me zei dat hij zijn zaadjes laat ontkiemen door in een potje allemaal watjes te leggen, en de zaadjes hier tussen te leggen. Hier doet hij dan een beetje water bij (niet meer dan 1 stop (van bvb. de waterfles zelf) te vullen per zaadje). Hierover dan een doorschijnende plastiek folie (met enkele gaatjes zodat de fotosynthese deftig kan doorgaan). Dan elke dag slechts een klein beetje water. Het potje moet zelfs niet buitenstaan. Wel moet het zich een beetje in het licht bevinden.

Ik vond dit een beetje raar, en vraag me dus af of deze techniek geschikt is voor een gezonde (buitenkweek) cannabisplant.

Greetz Kiliiwi

Re: Ontkiemen met watjes

Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan met 2 zaadjes die ik uit mijn grinder haalde. Ik had niet verwacht dat ze succesvol zouden worden, maar beide zaadjes waren prima ontkiemt na enkele dagen en zijn uitgegroeid tot prachtige planten.
    Wat de opbrengst betreft weet ik helaas niet, plantjes waren gejat en ook nog 3 weken te vroeg -_-"

Folie zorgt er voornamelijk voor dat de watten goed vochtig blijven en dat er een hoge luchtvochtigheid in het potje/bakje is, fotosynthese is nog niet van toepassing. Het witte worteltje wat zicht ontwikkeld kan ook niet goed tegen zonlicht. Zodra het worteltje 3-5mm is kan je hem in de aarde stoppen ( 2-5 mm diep, met het worteltje naar beneden ). Je kan zaadjes natuurlijk ook gewoon in de aarde ontkiemen, maar de kans is dan kleiner dat ze ook daadwerkelijk ontkiemen. De watten hoeven overigens niet extreem nat te zijn, maar goed vochtig. Gaatjes in de folie zijn voor de zuurstof.

Comment

Of je gooit ze in een glas water op kamertemperatuur.. en 24 uur later kan je ze al planten natuurlijk in een medium die op voorhand vochtig gemaakt is!
      Heb ook al de watjes methode gebruikt maar ik heb toch een hoger kiempercentage als ik het anders doe.. Maar er zijn zoveel methode's waar je kunt uit kiezen natuurlijk! De folie span ik dan over men potten en daar de gaatjes in.. LV blijft hoog en kiemen kan mooi doorgaan moesten ze nog niet gebarsten zijn na 24 uur

Comment

of je stopt ze gewoon in de grond, voorkiemen is voor watjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
          voorkiemen is voor watjes.
          Dat deed ie toch
          Leren = Experimenteren

Comment

Bezig...
          X