Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De mannelijke plant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De mannelijke plant

Korting op 420shop
    Hallo growers,

Dit jaar heb ik voor het eerst een buitenkweek lopende en ik heb dat best al wat van geleerd.
    Nu merkte ik ook dat de mannelijke planten veel sneller hun geslacht tonen, al bij 16 uren licht per dag.

Ik heb nu 9 reguliere plantjes buiten staan die ik over een week of 2 naar binnen zet.
    Als ze binnen aan het groeien zijn kan ik dan al de klok op 16 uren (of 15) licht zetten en zo de mannetjes alvast verwijderen?

Het is vreemd dat mijn grote buitenplanten wel geslacht hebben getoond al maar de kleine plantjes nog niet. Heeft dat misschien te maken met een stadium wat een wietplant moet bereiken om geslacht te kunnen tonen?

alvast bedankt

Cookaap
    Last edited by Cookaap; 30 July 2013, 05:28.

Re: De mannelijke plant

hmmz raar.
    bij mij tonen de vrouwen eerst hun geslacht. ik zit met 8 van de 9 al vrouwen bij mijn andere locatie...
    oftewel heb ik helemaal geen man?

Comment

Ik denk dat je dan alleen vrouwtjes hebt. Ik ben benieuwd wat die laatste gaat doen dan.

Comment

De eerste sex verschijnsel zie je idd eerder dan bij een man. Maar het is het in de natuur zo geregeld dat mannenlijke planten net iets eerder beginnen met bloeien en vaak iets hoger zijn, dit is om de kansen van bevruchting te vergroten.
        recht is recht. krom is krom.

Comment

Waarom zou je buitenplantjes binnen gaan zetten ?
          Je haalt er een hoop ellende mee naar binnen.
          Beestjes vooral.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Omdat die buiten plantjes nog al klein zijn en ik wil ze graag nog groter hebben.
            Het is eigenlijk een binnenkweek maar ik maakte gebruik van de buiten periode om nog wat groei mee te pakken.
            Ze gaan dus nog even binnen groeien en ik wilde ze zowiezo binnen laten afbloeien.

Comment

Kan iemand antwoord geven op mijn vraag?

Comment

LET OP:
                buiten 16 uur licht is anders als binnen 16 uur licht
                buiten 8 uur donker is niet echt donker, binnen 8 uur donker is pikdonker ( in beetje fatsoenlijk hok)
                ikzelf ga niet heen en weer liggen slepen van binnen naar buiten om stress te voorkomen.
                wel zal ik indien te slecht weer buiten om af te bloeien eventueel enkele dames onder 12/12 afbloeien.

beter kun je van alles planten stekken nemen en deze op 12/12 zetten om geslacht te bepalen!
                zo kunnen de planten uit zaad stressloos verder groeien en bloeien in ieder geval
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Ik ga binnenkort die plantjes naar binnen zetten en ze daar nog verder laten groeien en bloeien.
                  Het is eigenlijk een binnenkweek. Ik hoef niets te verslepen elke dag.

Ik had 4 Red Escapes in de volle grond staan en 2 daarvan had ik ook op die manier als beschrijft geslacht laten tonen.
                  Het geslacht is ook al getoond op de planten zelf. 1 stekje werd mannetje en dat klopte, 1 stekje werd herma en dat zou een vrouwtje moeten zijn. Waarschijnlijk veroorzaakt door stress.

Comment

Het is vreemd dat mijn grote buitenplanten wel geslacht hebben getoond al maar de kleine plantjes nog niet. Heeft dat misschien te maken met een stadium wat een wietplant moet bereiken om geslacht te kunnen tonen?

alvast bedankt
                    die grote groeide met toenemende lichturen die kleine met afnemende lichturen.

Comment

de kleintjes kunnen dus nog wel even buiten blijven staan?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Vandaag dit ontdekt. Klopt mijn stelling toch wel?
                      foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 3.jpg
                      Het is het middelste plantje. De rest laat niets zien.

Comment

Bezig...